۱۶ طرح کشاورزی و خدماتی در میاندوآب‌ به بهره‌برداری رسید

مهاباد- ایرنا- ۱۶ طرح کشاورزی و خدماتی در چهارمین روز از دهه مبارک فجر با هزینه ۱۰۸ میلیارد و ۷۱۰ میلیون ریال با حضور فرماندار و جمعی از مسوولان میاندوآب در بخش باروق این شهرستان افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، این طرح‌ها شامل ۱۰ طرح مخابراتی، مزرعه پرورش شترمرغ مولد و پنج واحد مسکن مددجویی کمیته امداد در بخش باروق میاندوآب‌ است.

۱۰ طرح مخابراتی با ۱۰۱ میلیارد و ۷۱۰ میلیون ریال در میاندوآب به بهره‌برداری رسید

رییس اداره مخابرات میاندوآب‌ در آیین بهره‌برداری از این طرح‌ها به خبرنگار ایرنا گفت: سایت موبایل الکل‌سازی در بخش باروق با هزینه ۲۰ میلیارد ریال، سایت موبایل "شعبانلو" در بخش مرحمت‌آباد با ۲۵ میلیارد ریال هزینه، ارتقای تکنولوژی سایت‌های موبایل به ۴G در روستای "سوگلی‌تپه"، کوی‌های "بهی"، "رابری" و "مسکن‌ مهر" با ۱۸ میلیارد ریال و ارتقای تکنولوژی به ۴G در روستای نصیرکندی با چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از جمله‌ این طرح‌هاست.

عوض خیرالله‌نیا افزود: همچنین سیستم انتقال CWDM در بخش مرکزی با هزینه هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، سیستم انتقال دوکارت ۹۹۵۳ در بخش مرکزی با سه میلیارد و ‌۴۰۰ میلیون ریال، سیستم انتقال OPTIMUX در سایت آموزش کشاورزی میاندوآب‌ با هزینه ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال، احداث فیبر نوری خانگی با هشت میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال و کافو نوری میدان عاشورا و کوی‌های ولی‌آباد و تقی‌آباد در شهر میاندوآب هر کدام با پوشش قرار دادن ۵۱۲ مشترک با هزینه ۲۱ میلیارد ریال دیگر طرح‌های مخابراتی است که به صورت همزمان بهره‌برداری شد.

نخستین واحد پرورش شترمرغ مولد در میاندوآب به بهره‌برداری رسید

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب‌ در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: این واحد در روستای آغکند باروق در ۱۷ هزار مترمربع زمین با ۵۶۰ مترمربع مسقف و ۶ هزار مترمربع جایگاه نگهداری شترمرغ ساخته شده است.

علی دیانتی با بیان اینکه برای ساخت آن نیز ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده، افزود: از این میزان، ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال آن تسهیلات بانکی توسط پست بانک اعطا شده و مابقی نیز آورده شخصی است‌.

وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این طرح برای سه نفر به صورت مستقیم زمینه اشتغال فراهم شده است، گفت: با توجه به اینکه این واحد به عنوان نخستین مزرعه پرورش شترمرغ مولد در میاندوآب است به علت اهمیت آن الگویی برای ایجاد تنوع اشتغال در حوزه کشاورزی در شهرستان خواهد بود.

پنج واحد مسکن مددجویی تحویل مددجویان کمیته امداد میاندوآب‌ شد

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) میاندوآب‌ در آیین واگذاری این واحدها که به صورت نمادین در روستای حمید در بخش باروق برگزار شد، گفت: برای ساخت این واحدها در مجموع پنج میلیارد ریال هزینه شده است.

رسول بخشی با بیان اینکه هر کدام از این واحدها ۵۰ مترمربع زیربنا دارد، افزود: اعتبار این واحد از منابع امدادی، خیران و تسهیلات بانکی تامین شده است. 

کلنگ ساخت سه باب مدرسه در بخش باروق میاندوآب‌ به زمین زده شد

 مدیر آموزش و پرورش میاندوآب‌ روز در حاشیه آیین کلنگ زنی این مدارس به خبرنگار ایرنا گفت: این مدارس با ۱۴ کلاس درس در روستای "یلک‌لو" با چهار کلاس درس، روستای "چای‌قطار" با سه کلاس درس، روستای"قره‌بوغاز" با یک کلاس درس و مدرسه شبانه روزی دخترانه در روستای "نختالو" ساخته می‌شود.

بهروز تقی‌نژاد افزود: چهار کلاس درس از این تعداد با مشارکت ۱۰۰ درصدی خیران و ۱۰ کلاس درس نیز به صورت مشارکتی توسط خیران و اداره‌کل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه این مدارس در یک هزار و ۲۰۰ مترمربع و با پوشش قرار دادن ۴۵۰ دانش‌آموز ساخته می‌شود، گفت: ساخت این مدارس یکی از نیازهای این منطقه بود چرا که وضعیت این مدارس با توجه به تراکم دانش‌آموز و بافت‌ فرسوده نامطلوب بود که با عنایت خداوند متعال و با مشارکت خیری از تهران و همچنین خیران میاندوآبی این مدارس احداث خواهد شد.

تقی‌نژاد بیان کرد: این اقدامات گامی بزرگ برای توسعه عدالت آموزشی در راستای یکی از شعارهای آموزش و پرورش در توجه به مناطق محروم است.

میاندوآب‌ با بیش از ۲۷۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha