۱۲ مهر ۱۳۹۶، ۱۳:۳۱
کد خبر: 82684982
T T
۰ نفر
اجرای 150 برنامه هفته كودك آذربایجان غربی با رویكرد عاشورایی

ارومیه- ایرنا- مدیركل كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان آذربایجان غربی به تقارن ماه محرم با هفته كودك سال جاری/15 تا 21 مهر 1396/ اشاره كرد و گفت: 150 برنامه با هدف نهادینه كردن ارزش های تربیتی قیام امام حسین (ع) طی این هفته در این استان برگزار می شود.

جواد زاهدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینكه كودكان ارزشمندترین سرمایه ملی جامعه هستند، افزود: امروزه مطالبه ها و تعریف 'كودك' عوض شده است و برنامه ریزی های لازم باید متناسب با این تعریف ها انجام شود.
وی اضافه كرد: افتتاح كتابخانه سیار روستایی در تكاب و تجهیز كتابخانه مدرسه روستایی در اشنویه از مهم ترین برنامه های كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان این استان در هفته كودك سال جاری است.
وی اعلام كرد: برگزاری كارگاه های مختلف هنری با موضوع های عاشورایی، اجرای مسابقات كتابخوانی، تعزیه خوانی و برپایی خیمه با عناوین، نمادها و نشانه های عاشورایی از دیگر برنامه های هفته كودك در آذربایجان غربی به شمار می رود.
وی ادامه داد: برگزاری نشست های تخصصی، برپایی غرفه عرضه محصولات فرهنگی، برگزاری جلسات هم اندیشی كودكان با مسئولان اجتماعی، فرهنگی و سیاسی استان، عیادت از كودكان بیمار، تحت پوشش قرار دادن دانش آموزان روستایی توسط بخش مكاتبه ای آفرینش های ادبی نیز از برنامه های این هفته در این استان است.
به گزارش ایرنا از 15 تا 21 مهر ماه، هفته ملی كودك نامگذاری شده و شعار این هفته در سال جاری 'هر كودك نشانی خداست ' انتخاب شده است.
به گزارش ایرنا 23 مركز ثابت و 10 مركز سیار، روستایی و پستی كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان در آذربایجان‌غربی فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و علمی را در قالب 40 نوع برنامه با محوریت ترغیب كودكان و نوجوانان به مطالعه كتاب ارائه می كنند.
كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان آذربایجان غربی با 60 هزار نفر عضو مشغول ارائه خدمات به كودكان و نوجوانان این استان است.
بر اساس تقسیم بندی كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان، گروه سنی 'الف' در كانون به /پیش از دبستان و اول ابتدایی/، گروه سنی 'ب' به /دوم و سوم ابتدایی/، گرده سنی 'ج ' به /چهارم و پنجم ابتدایی و اول راهنمایی/ و گروه سنی 'د' به /دوم راهنمایی تا سوم دبیرستان/ اختصاص می یابد.
7129/3072
** خبرنگار: توحید محمودپور ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی

سرخط اخبار استان‌ها