۱۲ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۵۵
کد خبر: 82619676
T T
۰ نفر
نابينايان و كم بينايان خراسان شمالي از نبود فضاي ورزشي رنج مي برند

بجنورد- ايرنا- رييس هيات ورزش هاي نابينايان و كم بينايان خراسان شمالي گفت: نبود مكان مناسب و دائمي براي هيات ورزشي ازعمده ترين مشكل ورزش نابينايان و كم بينايان اين استان است.

حميد حيدري روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: مشكلات مالي و عدم تخصيص اعتبار از سوي نهادي هاي مرتبط از ديگر مشكلات ورزشكاران نابينا و كم بينا در اين استان است.
وي افزود: بايد به اين حوزه ورزشي بيشتر توجه شود تا ورزشكاران بتوانند در ميادين مختلف نقش پررنگ تري داشته باشند.
وي تاكيد كرد: اعتبار خاصي به هيات ورزش هاي نابينايان و كم بينانان اين استان تعلق نمي گيرد و بيشتر كمك ها از سوي فدراسيون ورزش است.
حيدري گفت: انتظار ما از اداره كل ورزش و جوانان و بهزيستي دراستان اين است كه به ورزش نابينايان و كم بينايان توجه ويژه اي داشته باشند تا بتوانند در ميادين مختلف ورزشي بيش از پيش بدرخشند.
وي اضافه كرد: از زمان تاسيس هيات ورزش هاي نابينايان و كم بينايان خراسان شمالي درسال 83، تاكنون چندين مرتبه مشكلات و چالش هاي ورزشكاران از طريق رسانه ملي و ديگر رسانه ها مخابره شده اما متاسفانه تاكنون در راستاي ترفيع مشكلات اقدامي صورت نگرفته است.
حيدري گفت: از ورزشكاران نابينا و كم بيناي استان نيز تقاضا دارم كه وحدت، انسجام و ارتباط تنگاتنگي با مسوولان مربوطه داشته باشند و در راستاي برطرف ساختن مشكلات ما را مساعدت كنند.
وي توضيح داد: اين هيات در رشته هاي مختلف ورزشي از قبيل گلبال تخصصي، دو و ميداني به صورت قهرماني كشور، باشگاهي و صحرانوردي، شطرنج، ورزش همگاني، دوچرخه سواري دو نفره و كوه پيمايي فعاليت دارد.
حيدري با بيان اينكه مسابقات در دو گروه آقايان و خانم ها و در سنين مختلف نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پيشكسوتان برگزار مي شود اظهار كرد: در مسابقات ارديبهشت ماه سال جاري ورزشكاران در رشته هاي گلبال تخصصي نابينايان، دو و ميداني قهرماني كشور، شطرنج در دو بخش آقايان و خانم ها موفق شدند، مقام دوم و سوم سطح كشور را به خود اختصاص دهند.
حدود 900 نفر در خراسن شمالي تحت پوشش هيات ورزش هاي نابينايان و كم بينايان هستند كه از اين تعداد 70 درصد خانم و 30 درصد آقا هستند.
ع/ 6042 انتشاردهنده: سيدحسين قدسي

سرخط اخبار استان‌ها