ميانگين ضريب نفوذ بيمه روستائيان كشور 30 درصد است

قزوين - ايرنا - مديرعامل صندوق بيمه اجتماعي كشاورزان، روستائيان و عشاير كشور گفت: ميانگين ضريب نفوذ و پوشش بيمه در بين روستائيان كشور 30 درصد است.

محمدرضا رستمي عصر سه شنبه طي سفر يك روزه خود به استان قزوين در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اولويت اصلي ما گسترش سطح پوشش بيمه روستائيان كشور است كه بايد براي جبران عقب ماندگي خود در اين زمينه به سرعت عمل كنيم.
وي با اشاره به اينكه براي رسيدن به پوشش مطلوب بيمه اي، در دولت يازدهم از رشد قابل توجهي برخوردار بوده ايم، اضافه كرد: در اين سفر تلاش داريم تا از ظرفيت استاني، فرمانداران، بخشداران و دهياري ها در جهت پوشش بيمه اجتماعي روستائيان نهايت استفاده را به عمل آوريم.
رستمي با بيان اينكه افراد بيمه نشده و واجد شرايط ساكن در شهرهاي زير 20 هزار نفر نيز مي توانند از خدمات اين صندوق بهره مند شوند، گفت: با تحت پوشش قرار گرفتن روستائيان، بيمه شدگان واجد شرايط مي توانند مستمري بازنشستگي، از كارافتادگي و فوت نيز از اين بيمه دريافت كنند.
وي ادامه داد: با اجرايي شدن قانون بازنشستگي پيش از موعد كه در دستور كار مجلس و دولت قرار دارد بدون شك شاهد افزايش مستمري بگيران اين صندوق خواهيم بود تا جايي كه پيش بيني مي كنيم در مدت 5 سال 100 هزار نفر به جمع مستمري بگيران صندوق بيمه اجتماعي روستائيان افزوده شود.
مديرعامل صندوق بيمه اجتماعي كشاورزان، روستائيان و عشاير كشور در ادامه به پيگيري اصلاح آئين نامه اجرايي اين صندوق در رابطه با افزايش سطح حق بيمه و گسترش خدمات آن اشاره و يادآور شد: در حال حاضر دو برابر حق بيمه پرداختي بيمه شدگان از سوي دولت پرداخت مي شود.
به گفته وي، اصلاح آئين نامه اجرايي اين صندوق با توجه به اينكه بار مالي براي دولت به همراه خواهد داشت بايد در سازمان مديريت و برنامه ريزي نيز مورد تائيد قرار بگيرد.
وي، بازنگري در تركيب و ساختار كارگزاري هاي اين صندوق را نيز در دستور كار خواند و افزود: در كنار استفاده از دهياري ها و تعاوني هاي روستايي، تلاش داريم تا از ظرفيت بخش خصوصي نيز بهره مند شويم.
رستمي درباره تعداد مستمري‌ بگيران اين صندوق، اضافه كرد: با توجه به جوان بودن صندوق بيمه اجتماعي كشاورزان تا جايي كه هنوز به عمر 15 سال نرسيده و بازنشسته و مستمري بگير هم ندارد، اما هم اكنون 32 هزار پرونده فوتي و از كارافتادگي داريم كه مستمري به آنها پرداخت مي‌كنيم.
وي در پايان مجموع دارايي هاي و ذخاير اين صندوق را 65 هزار ميليارد ريال اعلام و افزود: حق بيمه روستائيان و عشاير براي يك سال از يك ميليون و 800 هزار ريال تا 4 ميليون 200 هزار ريال در 8 سطح تعيين شده كه بيمه شدگان مي توانند براساس پرداخت سالانه حق بيمه خود به دلخواه از خدمات بيمه‌اي بهره مند شوند.
6104/8054*خبرنگار: ناصر نيلي** انتشار دهنده: رضا اسدي