تمام افراد فاقد بیمه در یزد می‌توانند عضو صندوق بیمه کشاورزان شوند

یزد - ایرنا - مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، ‌ روستائیان و عشایر استان یزد گفت: علاوه بر روستاییان و کشاورزان تمام افراد فاقد بیمه می‌تواند عضو این صندوق و از خدمات و مزایای آن بهره‌مند شوند.

به گزارش ایرنا، محمدجواد رحیمی نسب عصر دوشنبه به مناسبت سالروز تاسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، ‌ روستائیان و عشایر در سال خرداد ۸۴ در جمع خبرنگاران، افزود: شرایط عضویت در این صندوق تنها برای افراد ۱۸ تا ۵۰ سال است که از هیچ بیمه اجتماعی برخوردار نیستند.

وی اظهار کرد: تمام افراد ساکن در روستاها و مناطق عشایری، کشاورزان غیرساکن در روستاها، ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری در صورت بهره‌مند نبودن از هیچ گونه بیمه می‌تواند بیمه این صندوق شوند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین شاغلان حوزه فرش و قالی، دانشجویان، فعالان صنایع دستی و مشاغل خانگی، اعضای نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و اعضای بسیج می‌توانند عضو این صندوق شده و از خدمات آن برخوردار شوند.

رحیمی ‌نسب با بیان اینکه ۷۰ درصد حق بیمه توسط دولت و ۳۰ درصد توسط فرد بیمه‌شده پرداخت می‌شود، گفت: متقاضیان می‌توانند با پرداخت حداقل ۶۲ هزار و ۵۰۰ تومان و حداکثر ۳۵۵ هزار تومان از مزایای این صندوق بهره‌مند شوند.

وی تعداد اعضای این صندوق را ۳۵ هزار و ۶۲۲ نفر بیان کرد و افزود: از این تعداد ۲۲ هزار و ۳۲۶ مرد و مابقی زن هستند.

رحیمی نسب اظهار کرد : همچنین از اعضای صندوق ۴ هزار و ۲۴۶ نفر مستمر بگیر هستند.

وی از افزایش ۶۰ درصدی سطوح درآمدی صندوق در سال جاری خبر داد و گفت: امسال سطوح درآمدی این صندوق از ۸ به ۱۰ سطح افزایش یافته و عضویت در سطح ۹ و ۱۰ محدود است.

رحیمی‌نسب ارائه خدمات تکمیل درمان، ‌ پرداخت ۲۲ هزار فقره تسهیلات جهت مستمری‌بگیران و افزایش ۴۳ درصدی حقوق مستمری‌بگیران از اقدامات انجام شده این صندوق بیان کرد.

فعالیت صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر یزد از سال ۱۳۸۴ با هدف حمایت از جامعه روستاییان، عشایر و کشاورزان برای دریافت مستمری، بازنشستگی، از کار افتادگی و فوت آغاز شد.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha