۱۲ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۴۲
کد خبر: 82329185
T T
۰ نفر

كويت از سرمايه گذاري در بخش صنايع مصر خبر داد

۱۲ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۴۲
کد خبر: 82329185
كويت از سرمايه گذاري در بخش صنايع مصر خبر داد

تهران - ايرنا - دولت كويت با ادامه سياستهاي خود در سطح منطقه و توسعه روابط با كشورهاي آفريقايي از امضاي سه توافقنامه همكاري با مصر خبر داد.

به گزارش روز جمعه ايرنا به نقل از روزنامه القبس صندوق رشد و توسعه اقتصادي كويت با اعزام هياتي عالي رتبه به مصر سه توافقنامه همكاري با طرف مصري براي سرمايه گذاري در صنايع انرژي خورشيدي و ديگر بخش هاي مورد نياز اين كشور امضا مي كند .
همچنين يك شركت كويتي در ادامه حضور فعال شوراي همكاري خليج فارس در بخش هاي مختلف اقتصاد مصر، قصد دارد با در دست گرفتن يك ميدان نفتي در صحراي مصر، اقدام به استخراج و توليد نفت خام كند.
دولت كويت طي سال هاي اخير به ويژه پس از سال ٢٠١٢ميلادي و تغييرات سياسي در اين كشور، ميلياردها دلار در مصر سرمايه گذاري كرده است و در ادامه اين روند، قصد دارد با استفاده از ظرفيت يكي از بزرگترين شركت هاي نفتي خود به نام 'كويت انرژي' در بخش نفتي مصر سرمايه گذاري كند.
كويت همچنين به مدت دو سال است كه با فعال كردن تشكل سياسي كشورهاي عربي و آفريقايي تلاش كرده كه با راه اندازي صندوق مالي با سرمايه اوليه يك ميليارد دلاري زمينه را براي نزديك كردن روابط كشورهاي عربي حوزه خليج فارس تقويت بخشد.
اين راهبرد به صورت جدي از سوي شيخ صباح الاحمد امير كويت پيگيري شده و طي يكسال اخير كويت تا سقف 750 ميليون دلار به 30 كشور آفريقايي وام پرداخت كرده است .
براساس راهبرد تعريف شده از سوي دولت كويت اين كشور سعي مي‌كند كه خود را به نوعي از كشمكش هاي منطقه اي دور كند و به رغم مواجه بودن با مشكلات مالي ناشي از كاهش قيمت نفت در بازارهاي جهاني، با تقويت تشكل اعراب و آفريقا كه كشورهاي عربي مصر و تونس و الجزاير و مغرب نيز در آن عضويت دارند به نوعي جاي پايي براي خود در كشورهاي آفريقايي باز كند.
شبد *خاورم*320 *1528 ** انتشار دهنده: اسماعيل جهانبخش
۰ نفر

سرخط اخبار جهان