۱۵ اسفند ۱۳۹۰، ۱۸:۳۴
کد خبر: 80025117
T T
۰ نفر

كرمانشاه - مديرعامل سازمان پاركها و فضاي سبز شهرداري كرمانشاه گفت: امسال نيز همانند سالهاي گذشته و همزمان با هفته درختكاري، نهال ميوه رايگان در شهر كرمانشاه توزيع مي شود.

به گزارش ایرنا، 'فرامرز رحمتی زاده' روز دوشنبه با بیان اینكه امسال نیز همچون سال های گذشته شهرداری با همكاری NGO ها اقدام به نوزیع نهال رایگان در خیابان فردوسی، خیابان نوبهار و ورودی شهرك دادگستری می كند، هدف از این كار را ترویج فرهنگ درختكاری و توسعه فضای سبز اعلام كرد.

وی افزود: در هفته درختكاری تپه های مشرف به شهرك زین العابدین به مساحت سه هكتار به طور نمادین درختكاری می شود تا این منطقه از حاشیه شهر نیز دارای پوشش مناسب فضای سبز شود.

رحمتی زاده با بیان اینكه در هفته درختكاری، واكاری و كاشت درخت در نقاط مختلف شهر و زمین های با كاربری فضای سبز انجام می شود، گفت: در بعضی از نقاط شهر نیاز به كاشت مجدد و احیای فضای موجود احساس می شود كه مقرر شده این امر صورت گیرد.

وی در ادامه به برنامه هایی در زمینه فرهنگ سازی و آشتی با طبیعت اشاره كرد و گفت: دانش آموزان شیوه های صحیح حفظ و نگهداری و نحوه صحیح قطع نهال را توسط كارشناسان سازمان پاركها آموزش می بینند.

رحمتی زاده در پایان تصریح كرد: فضای سبز و درختان به عنوان نعمتهای خدادای نقشی حیاتی در زندگی و حیات انسانها دارند و انتظار می رود آحاد جامعه شهری در حفظ و نگهداری آن كوشا باشند. ك/1

567

سرخط اخبار استان‌ها