۶ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۳۶
کد خبرنگار: 5532
کد خبر: 85489232
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تجهیز ۷۰ درصدی سازمان های دولتی قزوین به فیبر نوری

قزوین - ایرنا - مدیر مخابرات منطقه قزوین با اشاره به تجهیز ۷۰ درصدی دستگاه های دولتی استان به فیبر نوری، گفت: هدف شرکت مخابرات استان در آینده نزدیک تجهیز ۱۰۰ درصدی دستگاه های اجرایی به این امکان خواهد بود.

محمدرضا نصرآبادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هدف شرکت مخابرات اتصال و تحقق تمامی دستگاه های اجرایی، بانک ها و قوه قضاییه به شبکه فیبر نوری است.

وی با بیان اینکه پهنای باند در قزوین از متوسط کشوری بالاتر بوده تا جایی که امسال بیش از ۱۳۰ روستای استان را نیز موفق شدیم به شبکه فیبر نوری متصل کنیم، تصریح کرد: ۱۴ طرح مخابراتی استان در حوزه صنعتی و خانگی آماده بهره برداری بوده و ۱۰۰ طرح مخابراتی در بخش بانکی به همراه ۱۹ بخشداری موجود در استان به شبکه فیبر نوری متصل شده اند و همچنین در حوزه سلامت، آموزش و صنعت نیز اقدامات قابل توجهی از سوی شرکت مخابرات استان صورت گرفته است.

وی با اعلام این موضوع که در سال گذشته ۶۰ واحد تولیدی در استان به شبکه فیبر نوری تجهیز شدند، تاکید کرد: شرکت مخابرات با ارایه تسهیلات ویژه از هر مسیری که ممکن باشد نسبت به اتصال و گسترش شبکه فیبر نوری اقدام خواهد کرد و در این زمینه نیز زیرساخت های هوشمند هم در حال انجام می باشد.

نصرآبادی ضمن تاکید بر این موضوع که از زمان انقلاب و دوران دفاع مقدس و همچنین تحریم ها، شرکت مخابرات همواره در کنار مردم قرار داشته، یادآور شد: این شرکت افتخار داشته تا در طول مدت زمان انقلاب با ایجاد زیرساخت های لازم، همراستا با مردم نسبت به توسعه شبکه های خود اقدام کند

وی اظهار کرد: این شرکت در عین حال همچنان توسعه متوازن عدالت محور را دنبال می کند تا جایی که به طور مثال هم اکنون اینترنت نسل پنج به طور متوازن و در ۱۵ نقطه استان توزیع شده تا شبکه یکپارچه و متوازنی را ایجاد کنیم.

نصرآبادی، از اجرای طرح نظارت تصویری در استان که از سال آینده آغاز و وارد اپراتور تصویری می شود، خبر داد و اظهار کرد: دغدغه بسیاری از مردم در حوزه امنیت تصویری در حوزه سرقت و مسایل مختلف آن است و در همین راستا این طرح به طور جدی در دستور کار شرکت مخابرات ایران قرار گرفته است.

به گفته وی، در این طرح مشتری فقط درخواست سرویس می دهد و بقیه مسوولیت ها برعهده شرکت مخابرات خواهد بود.

نصرآبادی اضافه کرد: این طرح نقش مهمی در حوزه امنیت دارد و می تواند به مکان های مختلف از جمله تجاری و اصناف تصاویر خوب و شفافی ارایه دهد و در عین حالی که محرمانگی آن حفظ می شود، این طرح تحولی را در حوزه اقتصاد و دیجیتال نیز ایجاد خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت مخابرات قزوین ادامه داد: شعار جهانی هفته مخابرات و روز ارتباطات امسال "نوآوری دیجیتال در حوزه تحول" بود و این در حالی است که انقلاب صنعتی چهارم در استان قزوین به طور جدی پیگیری می شود.

وی اظهار کرد: امیدواریم با سرمایه گذاری برروی این موضوع و کمک به توسعه آن مردم از آرامش و زندگی بدون دغدغه مندتری بهره مند شوند.

مدیر مخابرات منطقه قزوین خاطرنشان کرد: طی سال گذشته سرویس های مختلفی از سوی این شرکت در استان ارایه شد و ما در این زمینه شاهد رشد چشمگیری بودیم و در کنار این موضوعات در تلاشیم تا در حوزه آی سی تی مکان امن آموزش محور برای مردم ایجاد کنیم و در ذیل آن یک مرکز مشاوره و پشتیبانی نیز در سطح استان راه اندازی کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha