روایت مدیرعامل آب منطقه ای فارس از گشوده شدن قفل طرحی ۱۲ساله با حضور شهید جمهور

شیراز-ایرنا- مدیرعامل آب منطقه‌ای فارس به بیان روایتی از مراسم افتتاح پروژه خط دوم آبرسانی به شیراز از سد درود زن با حضور آیت‌الله ابراهیم رئیسی پرداخت؛ پروژه‌ای معطل مانده از دولت‌های گذشته که پس از ۱۲سال انتظار با پیگیری شهید جمهور به سرانجام رسید.

سیاوش بدری شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا ، پیرامون مراحل اجرایی شدن این پروژه و افتتاح آن با حضور آیت‌الله رییسی، افزود: مهرماه ۱۴۰۰ بلافاصله پس از شروع بکار دولت سیزدهم، در سفر استانی به فارس شهید جمهور یاور محرومان آیت الله ابراهیم رییسی پس از اطلاع از اهمیت پروژه مهم خط دوم انتقال آب شرب به کلانشهر شیراز بر اجرای آن تأکید کردند و در نهایت تأمین اعتبار و سرعت بخشیدن به پیشرفت پروژه مصوب شد.

روایت مدیرعامل آب منطقه ای فارس از گشوده شدن قفل طرحی ۱۲ساله با حضور شهید جمهور

وی ادامه داد: کمتر از ۲سال بعد بخش انتهایی که اتفاقا سخت‌ترین مرحله به دلیل صعب‌العبور بودن و نیز مشکلات ترافیکی داخل شهر بود به اتمام رسید و آماده افتتاح در دور دوم سفر هیات دولت به فارس شد.

بدری اضافه کرد: با شور و شعف فراوان هماهنگی و چگونگی افتتاح رسمی پروژه با حضور تیم رسانه‌ای و دیگر مراحل تشریفاتی انجام شد و به دستور وزیر نیرو مقرر شد در حضور رییس جمهور توضیحات لازم بر روی نقشه تهیه شده ارائه‌ شود.

بیشتر بخوانید

بهره‌برداری از طرح عظیم آبرسانی به شهر شیراز با سفر رئیس جمهور به استان فارس

افتتاح هشت طرح بزرگ آبرسانی به فارس با حضور رییس‌جمهور؛ بهره‌برداری از پروژه خط دوم شیراز

چهره شیراز با تامین آب و برق خندان می‌شود

مدیرعامل آب منطقه ای فارس اضافه کرد: لحظه موعود فرا رسید، قدوم مبارک رییس جمهور از داخل خودرو حامل ایشان که بر زمین نشست به استقبال رفتم و با دیدن چهره رییس جمهور، سادگی، صمیمیت سرشار و آرامشی که در نگاهشان بود یک لحظه تمام آن خستگی و تنش های روحی روانی پَر کشید و رفت.

وی افزود: با فراغ بال و در حضور آیت‌الله رییسی شروع به ارائه نکات فنی کردم، به سقایی دستگاه زیر مجموعه‌ اشاره و بر اهمیت اتمام عملیات اجرایی تأمین آب شرب کلانشهر شیراز در دولت سیزدهم تأکید کردم، آیت‌الله رییسی با دقت شنونده جزء به جزء مراحل فنی بودند.

بدری یادآور شد: در انتها نیز خواستار اجرای پروژه خط سوم تأمین آب شرب شیراز به منظور تأمین پایدار و اتکای ۱۰۰درصدی به منابع آب سطحی شدم که این مطالبه مورد قبول واقع شد.

مدیرعامل آب منطقه ای فارس گفت: پس از ارائه توضیحات در خصوص پروژه، مقابل شاسی تهیه شده به منظور فشردن دکمه افتتاح رسمی انتقال آب قرار گرفتیم و به رسم ادب خواهش کردم با دستان مبارکشان بر دکمه افتتاح فشار دهند اما ایشان با تواضع و فروتنی از من خواستند که این کار را خودم انجام دهم.

روایت مدیرعامل آب منطقه ای فارس از گشوده شدن قفل طرحی ۱۲ساله با حضور شهید جمهور

وی ادامه داد: صمیمیت، مهربانی و نگاه خاص و پر نفوذشان حرفی برای تعارفات مرسوم باقی نگذاشت، شاسی زده شد و آب شرب تصفیه شده با پیمودن ۸۷ هزار متر مسیر و عبور از تونل چهار هزار و ۴۴۰ متری چونان خون در رگ‌های بدن در شبکه شرب شیراز جاری شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha