۱۷ میلی‌متر بارندگی در ارومیه ثبت شد

ارومیه- ایرنا- کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: بارش ۱۷ میلی‌متر باران تا ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه شامگاه پنجشنبه در ایستگاه های باران سنجی ارومیه ثبت شد.

سعید خلیلی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در اغلب نقاط و بخشهای شهرستان ارومیه از جمله پل میانگذر، منطقه باری و دانشگاه ارومیه بارش‌هایی بیش از ۱۷ میلی‌متر ثبت شده است.

وی اظهار کرد: هشدار نارنجی با احتمال خسارت بالا روز پنجشنبه در این زمینه صادر شده بود.

عده ای از شهروندان به‌ویژه در منطقه کشتارگاه ارومیه در پی بروز سیلاب و جاری شدن اب در منازلشان گلایه داشتند و خواهان امدادرسانی شدند.

کارکنان شهرداری و آتش نشان ارومیه از عصر روز پنجشنبه با شروع بارشهای رگباری در معابر عمومی و خیابانهایی که سیلاب جاری بود حاضر شده و نسبت به تخلیه آب از منازل اقدام کرده اند.

براساس مشاهدات خبرنگار ایرنا مسوولان شهری در حال گشت زنی در معابر عمومی و محلات هستند تا نسبت به تخلیه آب از منازل شهروندان اقدامات لازم را داشته باشند.

شامگاه پنجشنبه شدت بارندگی ها به حدی بود که بازاریان بازار عمده فروشان ارومیه قادر به خروج از مغازه نبودند و تا کاهش شدت بارندگی در مغازه های خود ماندند.

بیش از ۱۷میلمیتر بارندگی در ارومیه ثبت شد

به گزارش ایرنا به رغم هشدارهای اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی نسبت به احتمال بارش های رگباری،حجم بالای بارندگی و رگباری بودن آن موجب غافلگیری ناگهانی شهروندان این شهرستان در ساعتهای پایانی روز پنجشنبه شد.

آبگرفتگی معابر و جاری شدن سیلاب در برخی خیابانهای ارومیه و همچنین بیرون زدن آب از فاضلابهای شهری نتیجه بارشهای بهاری در عرض چند ساعت گذشته در ارومیه بود که باعث اختلال و کندی در رفت و امد شهری شد.

این بارشهای سیل آسا در ارومیه همچنان به صورت متناوب ادامه دارد و طبق توصیه اداره کل هواشناسی لازم است شهروندان همچنان از تردد در ارتفاعات به علت بروز صاعقه و بادهای شدید اجتناب کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha