فرماندار ملارد: رشد جمعیت یکی از موضوعات مورد دغدغه شهید آیت الله رئیسی بود

ملارد - ایرنا - سرپرست فرمانداری شهرستان ملارد گفت: یکی از دغدغه های مهم شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی ، موضوع ساماندهی قوانین مربوط به رشد جمعیت بود.

به گزارش ایرنا امین اسدی روز پنجشنبه در اولین جلسه قرارگاه حمایت از جمعیت و خانواده این شهرستان در سخنانی ضمن عرض تسلیت بمناسبت شهادت آیت الله رئیسی و دیگر شهدای خدمت اظهار داشت: یکی از دغدغه های مهم رییس جمهور شهید ، موضوع رشد جمعیت بود، مشوق‌های تعریف شده از سوی دولت برای جوانی جمعیت نباید گرفتار بروکراسی‌های اداری شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان ملارد با تاکید بر لزوم ایجاد گفتمان و جریان‌سازی در برنامه‌های مربوط به جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، گفت: از سطحی نگری در این حوزه پرهیز گردد.

فرماندار ملارد: رشد جمعیت یکی از موضوعات مورد دغدغه شهید آیت الله رئیسی بود

وی با تاکید بر اهمیت تبیین، توجیه و اقناع افکار عمومی در حوزه رشد جمعیت افزود: تجربه زندگی والدین و اجداد ما نشان می‌دهد که می‌شود در خانه‌های کوچک که اتفاقا در هر اتاق آن نیز یک خانواده با چند فرزند زندگی می‌کردند هم می‌شود به‌ خوبی زندگی کرد.

سرپرست فرمانداری ملارد با بیان اینکه قوانین خوبی در حوزه جوانی جمعیت اعم از انواع تسهیلات، واگذاری زمین و مسکن، راه اندازی مهدهای کودک در کنار سازمان‌ها و ادارات برای کارکنان متاهل وضع شده است، تصریح کرد: مدیران دستگاه ها و بانکها مکلف هستند نسبت به اجرای قوانین مروبطه اهتمام داشته و اقدامات خود را به دبیرخانه این قرارگاه گزارش نمایند.

در ادامه این جلسه برخی از ادارات شهرستان به ارائه گزارش در خصوص اقدامات انجام گرفته پرداختند که مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن در شهرستان ملارد بیش از ۳۷۸ هزار نفر ساکن هستند و این شهرستان بعنوان غربی ترین شهرستان استان تهران ، دارای ۲ شهر، ۴ دهستان و ۵۹ آبادی دارای سکنه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha