چتر حمایتی درمانی دولت سیزدهم بر سر کودکان مازندران +فیلم

ساری-ایرنا- شیوه‌نامه جدید وزارت بهداشت، مبنی بر ارائه خدمات درمانی رایگان به کودکان زیر هفت سال در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی، که در راستای اهداف و سیاست‌های جمعیتی کشور عملیاتی شده است، کاهش دغدغه خانواده‌ها و رضایت آنان در مازندران را در پی داشته است.

به گزارش ایرنا، طرح ارائه خدمات رایگان درمان سرپایی و بستری کودکان زیر هفت سال از اسفند پارسال در دولت مردمی تصویب و در اردیبهشت امسال به تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شد که این طرح هم اکنون در بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران از جمله بیمارستان فوق تخصصی کودکان بوعلی سینا در ساری در حال اجرا است.

در راستای بررسی صحت اجرای این طرح در بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران، مدیر درمان این دانشگاه توضیحاتی به خبرنگار ایرنا ارایه کرده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پرشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت که ۲۶ بیمارستان دولتی زیر نظر این دانشگاه دارای بخش اطفال هستند که خدمات موردنظر دولت سیزدهم در خصوص درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در آن اجرا شده است.

کاظم محمودی افزود: این خدمات شامل موارد تشخیصی و درمانی به تمامی فرزندان بومی و ایرانی، که دارای بیمه پایه هستند ارائه می‌شود و اگر کودک زیر هفت سال ایرانی دارای بیمه پایه ایران، بیمه سلامت، بیمه تأمین اجتماعی و غیره باشد، شامل دریافت خدمات رایگان تشخیصی و درمانی این بیمارستان می‌شود.

چتر حمایتی درمانی دولت سیزدهم بر سر کودکان مازندران +فیلم

وی ادامه داد : بیماران فاقد بیمه و اتباع خارجی، مشمول طرح درمان رایگان کودکان زیر هفت سال نمی‌شوند و هزینه خدمات ارائه شده برای آنان برابر تعرفه مصوب دریافت می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پرشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران گفت: ارائه خدمات رایگان درمانی منوط به زمان خاصی در خصوص بستری فرد بیمار نیست و در هرچند روزی که بیمار دوره درمان را طی کند خدمات ارائه‌ شده‌اش به شرط ایرانی بودن و داشتن بیمه پایه رایگان است.

وی ادامه داد: با توجه به رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری در افراد واجد شرایط گروه سنی زیر هفت سال میزان مراجعات بدون تردید بیشتر هم خواهد شد.

محمودی گفت:در ۲ ماه امسال یک هزار و ۵۴۵ پرونده بستری و بستری موقت کودکان زیر هفت سال در بیمارستان های این دانشگاه انجام شد.

وی ادامه داد : در همین مدت ۲هزار و ۳۶۸ مورد ویزیت سرپایی متخصص و فوق تخصص، یک هزار و ۷۸۹مورد رادیولوژی و یک هزار و ۴۷۲ مورد آزمایشگاه برای این کودکان انجام شد.

چتر حمایتی درمانی دولت سیزدهم بر سر کودکان مازندران +فیلم

جراحی رایگان

پدر یکی از کودکان بستری در بیمارستان فوق تخصصی کودکان امیرکلا در گفت گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: فرزندم به خاطر یک بیماری نیاز به جراحی داشت که در این بیمارستان بستری شد.

سید محمود حسینی گفت: بعد از انجام عمل جراحی و یک هفته بستری در بیمارستان امیرکلا بدون پرداخت پولی برگه ترخیص را دریافت کردم.

این پدر فریدونکناری ضمن قدرشناسی از کسانی که زمینه اجرای این طرح را فراهم کردند، خاطرنشان کرد: یک کارگر ساده ساختمانی هستم و پرداخت هزینه جراحی و بستری برای من خیلی دشوار بود که با اجرای این طرح فرزندم رایگان درمان شد.

پدر دیگری از سیستان و بلوچستان که برای درمان بیماری سرطان خون کودک خود به بابل مراجعه کرده بود به خبرنگار ایرنا گفت: در چند مرحله در مدت زمان حدود یک ماه فرزندم در بیمارستان فوق تخصصی امیرکلا بستری بود و هیچ پولی پرداخت نکردیم.

این پدر سیستانی تصریح کرد: تنها هزینه پرداختی در فرایند درمان فرزندم پرداخت کرایه ماشین بود که این مبلغ در مقابل هزینه درمان قابل قیاس نیست.

استان مازندران دارای ۲ علوم پزشکی مازندران و بابل است.

دانشگاه علوم پزشکی بابل که در سال ۱۳۶۲ مجوز تاسیس دریافت کرد در سال ۱۳۶۴ اولین گروه دانشجو را در این دانشگاه وارد شدند که این امر سبب شد تا این دانشگاه در بابل به عنوان اولین دانشگاه علوم پزشکی در شمال کشور فعالیت خود را آغاز کند.

دانشگاه علوم پزشکی بابل دارای ۱۰ دانشکده و یک پژوهشکده اعم از دانشکده پزشکی، دندانپزشکی، پیراپزشکی، پرستاری و مامایی رامسر، دانشکده طب ایرانی، پردیس خودگردان، توانبخشی، بهداشت، پرستاری و مامایی از جمله دانشکده های این دانشگاه محسوب می شوند که در نهایت پژوهشکده سلامت هم در این دانشگاه فعالیت دارد.

دانشگاه علوم پزشکی بابل شامل هفت بیمارستان شامل مرکز آموزشی درمانی شهید یحیی نژاد بابل، شهید بهشتی، آیت الله روحانی، کودکان امیرکلا، شهید رجایی بابلسر، مرکز درمانی تخصصی ناباروری فاطمه زهرا، ۱۷ شهریور مرزیکلا و نیز دو کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امید مرکزی بابل و کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امید خشرودپی دارا می باشد که سالانه ۷۰ هزار بیمار در این بیمارستان ها بستری می شوند.

در زمان حاضر این دانشگاه پزشکی در بابل بیش از چهار هزار ۳۰۰ دانشجوی داخلی و ۳۶۸ عضو هیأت علمی دارد که برای نخستین بار ۲۴ دانشجوی خارجی هم در این دانشگاه تحصیل خود را آغاز کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha