۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۴۰
کد خبرنگار: 5532
کد خبر: 85484882
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تقویت دیپلماسی علمی در دولت سیزدهم شکل گرفت

قزوین - ایرنا - رییس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: دولت سیزدهم در یکی از بزنگاه های تاریخی مهم شکل گیری تقویت دیپلماسی علمی را رقم زد

سیدعلی قاسم زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه ۳۲۰ هزار دانشجوی خارجی در دولت سیزدهم وارد کشور شدند، اظهار کرد: برنامه های خوبی در وزارت علوم در رابطه با تحصیل دانشجویان خارجی در کشور شکل گرفت و متناسب با این سیاست گذاری ها، اتفاقات و رویدادهای مبارکی نیز در دانشگاه های کشور افتاد.

وی افزود: به طور مثال در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) حدود ۱۷۰ دانشجوی خارجی داشتیم در حالی که بخش بین الملل این مرکز علمی رو به فراموشی بود اما امروز شاهد تحصیل بیش از ۹۰۰ دانشجو از ۲۵ کشور در این دانشگاه هستیم، ضمن اینکه با اجرای برنامه های متنوع و فناورانه و با وجود بورسیه های تحصیلی که به دانشجویان اعطا می کنیم، می توانیم دانشجویان بیشتری را هم جذب کنیم.

قاسم زاده با اشاره به سانحه سقوط بالگرد شهید سیدابراهیم رییسی و هیات همراه، خاطرنشان کرد: این حادثه متاسفانه ضایعه بزرگی برای کشور ما و جهان اسلام بود و در ادامه راه نیز جبران فقدان شخصیت های از دست داده شده برای ما نیز بسیار سخت خواهد بود.

وی ادامه داد: شهید امیر عبداللهیان در وزارت امور خارجه و بین المللی کشور نیز چهره ای کم نظیر بودند که با تلاش و کوشش و حقانیتی که در حوزه بین الملل به خرج دادند توانست ایران را در ۲ اتحادیه بین المللی عضو کنند و بازپس گیری بدهی های خارجی ما که در کشورهای دیگر بلوکه شده بود را بازگردانده و بسیاری از درآمدها، معوقات و مطالبات ما از ابرقدرت های دنیا، بدون دادن امتیازی به غرب در این دولت و با حضور امیرعبداللهیان میسر شد.

رییس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: اصلاح روابط با کشور عربستان از اتفاقاتی بود که در دوره زمامداری دولت سیزدهم صورت گرفت و دولت نه تنها در این زمینه موفق بود بلکه فراتر از ظرفیت های موجود توانست منافع جهان اسلامی را نیز فراهم کند.

قاسم زاده یادآور شد: با بررسی شخصیت شهید سیدابراهیم رییسی می بینیم که وی شخصی بسیار متواضع، ساده زیست، صمیمی و یک رییس جمهور انقلابی و در تراز جمهوری اسلامی ایران بودند و پیدا کردن شخصیتی در حد ایشان برای ما سخت خواهد بود چرا که این شهید تجربیات مختلفی را پشت سر گذرانده بودند و دانش و نگاه بلندی را نیز برای کشور متصور بود.

وی با اشاره به اینکه کشور ما در هیچ دوره ای به اندازه دولت سیزدهم شاهد جوانگرایی نبود، گفت: شهید آیت الله رییسی فردی بسیار کار راه انداز و مشکل گشا بودند و هیچگاه دوست نداشت مشکلی پایدار بماند و برای حل مشکل خود پا به میدان می گذاشت و به همه مسوولان نیز همین توصیه را داشتند، چنین منشی در تاریخ کم سابقه است.

این استاد دانشگاه به تحولات صورت گرفته در دولت سیزدهم اشاره کرد و ادامه داد: طی نزدیک به سه سال گذشته خدمات دولت با وجود همه توطئه های داخلی و خارجی بی نظیر بود تا جایی که حتی بعد از عملیات وعده صادق دشمن با وجود همه موفقیت های کسب شده نتوانست کوچکترین اقدامی برعلیه کشور ما بکند.

وی، مردمی بودن و حضور در میدان را یکی دیگر از ویژگی های بارز شهید سیدابراهیم رییسی دانست و خاطرنشان کرد: در وزارت علوم سیاستگذاری بر این بود که مطابق با مشی و منش آقای رییسی و جهادگرانه و عاشقانه کارها را دنبال کنیم.

رییس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) اظهار کرد: آینده روشن کشور با همت و مجاهدت همه مسوولان و جوانان کشور در کنار مردم و مشارکت های مردمی به اوج خود می رسد و باید زمینه پیشرفت در محیط جغرافیایی خود را بیش از گذشته فراهم آوریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha