۲ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۱۳
کد خبرنگار: 5532
کد خبر: 85484575
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

حسرت دیدار دوباره رییس جمهور به دل قزوینی‌ها ماند

قزوین - ایرنا - هشتم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ و در دور نخست سفرهای استانی رییس جمهور، آیت الله سید ابراهیم رییسی به قزوین، مردم هرگز گمان نمی کردند که آخرین دیدارشان با رییس جمهور دولت مردمی است و در حسرت دیدار دوباره ایشان بمانند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سفر نخست رییس دولت سیزدهم به قزوین که بیستمین سفر استانی ایشان نیز محسوب می‌شد، جدا از دستاوردهای زیادی که برای این شهر و استان داشت، با دیدار وی از بسیاری خانواده‌های نخبگان، علما، جانبازان، ایثارگران، شهدا و دیگر اقشار مختلف نیز همراه بود و خاطرات خوشی را برای مردم این دیار نیز رقم زد.

آیت الله سید ابراهیم ریسی در بازدید از کارخانجات و مراکز صنعتی به مسایلی چون معیشت و رفاه کارگران اهمیت می داد و با احوال پرسی چهره به چهره در دل آنان جای گرفته بود، طوری که مردم این استان برای سفر دوم لحظه شماری می کردند و هیچ گمان نمی‌بردند که سفر نخست، آخرین دیدار با رییس جمهور محبوب و مردمی شان باشد.

در همین سفر نخست ۱۰۷ هزار میلیارد ریال مصوبات اعتباری و ۲۵۰ میلیون یورو مصوبات ارزی به قزوین تعلق گرفت که مجموع این اعتبارات به همراه تسهیلات مصوب شده نزدیک به ۴۰۰ هزار میلیارد ریال شد که برای اجرای طرح ها از محل منابع ملی و استانی تامین شود.

این میزان اعتبار یکی از بیشترین اعتبارات میان استان‌های کشور هم محسوب می شد که تنها با استان‌های وسیعی چون خراسان و کلان شهرهایی چون مشهد قابل مقایسه بود.

حسرت دیدار دوباره رییس جمهور به دل قزوینی‌ها ماند

از آنجایی که رییس جمهور اهتمام ویژه‌ای بر تکمیل‌ طرح‌های نیمه تمام دولت قبلی داشتند، با این سفر آهنگ روند تکمیل طرح های عمرانی و زیر ساختی استان شتاب گرفت و بارقه های امید را در دل مردمان دیار مینودری زنده کرد؛‌ برای شخصیتی همچون آیت الله رییسی هرگز آمار و عملکردها مهم نبود، بلکه آنچه مورد اهتمام این رییس جمهور قرار داشت، بهره برداری مردم از طرح‌ها و افزایش رفاه اجتماعی بود.

از جمله طرح‌های عظیمی که به همت دولت سیزدهم در استان قزوین آغاز شد، تکمیل جاده قزوین - الموت - تنکابن بود که در ۲ استان قزوین و مازندران اجرا شد و بخشی از آن که از قزوین تا الموت بود با پیشرفت ۹۰ درصدی در مراحل پایانی قرار گرفت؛ هزینه انجام این طرح با توجه به ارزش گذاری انجام شده حدود ۵۰ هزار میلیارد ریال است.

در پروژه نهضت ملی مسکن نیز عملیات ساخت بیش از یک میلیون و ۷۵۰ هزار واحد در سطح کشور آغاز شده است که از پنج تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، در این طرح دولت به موازات ساخت مسکن، زمین نیز واگذار می‌کند و در واقع نهضت ملی مسکن از طریق ساخت مستقیم توسط دولت، خودمالکی، تامین زمین و پرداخت تسهیلات اجرایی می‌شود که این طرح نیز در قزوین در سفر نخست آیت الله رییسی کلید خورد که باعث شد در حوزه مسکن شاهد تورم نزولی قیمت ها نیز باشیم.

در این میان رییس جمهور هر ماه و گاهی در بازه زمانی سه هفته نشست شورای عالی مسکن را برگزار کردند تا با رفع مشکلات، شاهد تحویل هرچه سریع تر واحدهای مسکونی باشیم.

در استان قزوین خانواده‌های فراوانی حضور داشتند که هنگام تحویل مسکن ۲ واحدی واقع در شهرک مهرگان از وزیر راه و شهرسازی تشکر کردند، چرا که برای نخستین مرتبه بود طی دهه‌های گذشته تاکنون، تحویل مسکن ویلایی با امکانات رفاهی تحویل مالکان می‌شد که این موضوع رضایتمندی شهروندان را نیز به دنبال داشت.

همچنین توجه به حوزه بهداشت و درمان، احداث راه های روستایی و آغاز نهضت گازرسانی و برق رسانی به روستاها از دیگر اقدامات اساسی رییس دولت سیزدهم در استان قزوین بود که در همین سفر نخست کلید آغاز آنها زده شد.

آیت الله سید ابراهیم رییسی همچنین طرح اتمام انتقال آب از سد طالقان به مهرگان و قزوین را در دستور کار خود قرار دادند و در عین حال نیز افتتاح فرودگاه و تصویب منطقه ویژه کشاورزی در تاکستان از طرح هایی بودند که رییس دولت سیزدهم در سطح کلان برای استان قزوین رقم زد.

دور دوم سفرهای استانی که قرار بود با افزایش اعتبار طرح های مصوب سفر نخست همراه باشد با بحبوحه انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان شد و مردم استان قزوین از مهرماه سال ۱۴۰۲ ماه به ماه و هفته به هفته منتظر شنیدن خبر سفر دور دوم ریاست جمهوری به قزوین بودند.

حسرت دیدار دوباره رییس جمهور به دل قزوینی‌ها ماند

قزوینی ها هرگز یاد و خاطره برکات و دستاوردهای قدوم این سید زحمتکش و خدمتگزار به استان خود را فراموش نخواهند کرد، ایشان در زمان شیوع ویروس کووید ۱۹ و ایام ماه مبارک رمضان میهمان قزوینی‌ها بود و آثار و برکاتش ماه‌ها مشمول حال مردم این دیار شد.

امروز دانش آموزان مدارس محروم استان قزوین می توانند در بیش از ۷۰ زمین چمن مصنوعی تازه ساخته شده فوتبال بازی کنند و محبت های رییس جمهور خود را از یاد نخواهند برد.

هنگامی که در سال جدید، سفرهای دور دوم رییس جمهور قوت گرفت، چراغ امید به دیدار با او و بهره مندی از دیگر خدمات دولت ایشان در دل قزوینی‌ها روشن شد.

خبر سفر رییس جمهور به آذربایجان شرقی آغازی بود برای دیدارهای بیشتر در سال جدید، اما خیلی زود خبر وقوع یک سانحه دلخراش آب سردی شد بر شعله تازه جان گرفته شوق دیدار او و اشکی که از چشمان مردم این دیار مینودری سرازیر شد.

بعد از چند ساعت انتظار و بلاتکلیفی بلاخره خبر غم انگیزی به ملت بزرگ ایران رسید و این در حالی بود که انتظار دیدار با رییس جمهور در سفر دومش به قزوین برای اهالی دارالمومنین تبدیل به یک حسرت ابدی شد.

شهید سید ابراهیم رییسی، رییس دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران که بیش از ۴۶ سفر استانی را در دوران سه ساله ریاست جمهوری خود انجام دادند، در چهل و هفتمین سفر خود به ابدیت پرواز کرد و در آغوش علی ابن موسی الرضا (ع) قرار گرفت.

سانحه سقوط بالگرد حامل شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی و همراهان ایشان سبب شد که رییس دولت سیزدهم، دومین رییس جمهور شهید جمهوری اسلامی ایران بعد از شهید محمد علی رجایی به عنوان رییس جمهور شهید و شهدای خدمت در دفتر خاطرات مردم این دیار باقی بماند.

روحش شاد و یادش تا ابد گرامی باد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha