پرونده سفر استانی مازندران بسته شد؛ در سفر رئیس‌جمهور چه گذشت؟

ساری -ایرنا- آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی»، رئیس دولت سیزدهم صبح دیروز (پنجشنبه) برای انجام دومین سفر استانی وارد مازندران شد و در این سفر دو روزه افزون بر پیگیری مصوبات سفر دور نخست، سخنرانی در اجتماع مردم ساری و نوشهر، از چندین طرح‌ عمرانی، زیرساختی بازدید و چند طرح مهم اقتصادی را افتتاح کرد. در پایان دور دوم سفر نیز مصوبه‌ها و طرح‌های جدیدی برای توسعه مازندران تصویب شد.

به گزارش ایرنا، دومین سفر استانی رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت صبح (پنجشنبه) آغاز شد و مازندرانی‌ها طی این ۲ روز در شهرهای مختلف استان با رئیس‌ دولت سیزدهم و تعدادی از دولتمردان دیدار کردند.

این سفر سومین برنامه سفرهای استانی رئیس‌جمهور در سال ۱۴۰۳ و شانزدهمین سفر استانی دور دوم بود.

بازدید از کارخانه چوب و کاغذ، بهره‌برداری از طرح‌های جدید نهضت ملی مسکن، چندین طرح درمانی، مرحله نخست تکمیل آبرسانی به شهر ساری، بوستان جنگلی ۵۰۰ هکتاری ساری، شرکت در جشن احیای واحدهای تولیدی راکد و چند طرح عمرانی دیگر و همچنین حضور در نشست شورای اداری، دیدار با مردم ساری و نوشهر، دیدار با علما، نخبگان و خانواده شهدا و سخنرانی در جمع پرشور و گسترده مردم ساری و نوشهر بخشی از برنامه‌های سفر رئیس‌ دولت سیزدهم به مازندران در دور دوم سفرهای استانی است.

برنامه‌های سفر رئیس جمهور که شامل سخنرانی‌ها، افتتاح و بازدید از طرح‌ها و نشست‌های مختلف بود را در زیر ببنید:

ساعت ۱۷:۳۸ | رئیس‌جمهور مازندران را ترک کرد

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر امروز (جمعه) در پایان سفر ۲ روزه استانی، مازندران را به مقصد تهران ترک کرد.

پرونده سفر استانی مازندران بسته شد؛ در سفر رئیس‌جمهور چه گذشت؟

رئیس‌جمهور و جمعی از اعضای هیات دولت لحظاتی پیش از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای نوشهر، مازندران را ترک کردند.

دومین سفر استانی رئیس‌جمهور به مازندران از روز پنجشنبه (۲۷ اردیبهشت) آغاز شد و غرب مازندران امروز میزبان رئیس‌جمهور بود.

ساعت ۱۴:۱۳ | دستور رئیس جمهور برای رفع مشکلات تالاب میانکاله/ در نشست پیگیری مسائل مازندران چه گذشت؟

جلسه پیگیری موضوعات ویژه استان مازندران از جمله «رفع موانع افزایش تولید و حرکت به سمت خودکفایی برنج»، «مولدسازی پلاژهای دولتی»، «توسعه زیرساخت‌های بنادر استان»، «کالاهای رسوبی در گمرکات» و «مسائل تالاب میانکاله» با حضور رئیس جمهور در استانداری برگزار شد.

سفر استانی مازندران| رئیسی: دیده نشدن بانوان به زیان جامعه است (به‌روزرسانی می‌شود)

در این جلسه ابتدا موضوع تقویت و حمایت از برنجکاران مازندرانی و رفع موانع افزایش تولید و حرکت به سمت خودکفایی در تولید برنج مورد بحث و بررسی قرار گرفت و وزیر جهادکشاورزی در گزارشی از میزان تولید برنج و میزان نیاز سالانه برنج کشور، از تدوین طرحی جامع برای خودکفایی در تولید برنج خبر داد.

وزیر جهادکشاورزی در گزارش خود تامین‌نشدن اعتبار لازم برای تسطیح و زهکشی شالیزارها، سیاستگذاری‌ نادرست واردات برنج در سنوات گذشته، نیاز به تامین به موقع نهاده‌ها و به روزرسانی ابزارآلات و تجهیزات در فرآوری برنج را از جمله موانع پیش‌روی خودکفایی تولید این محصول استراتژیک در کشور برشمرد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در این جلسه پس از شنیدن نظرات و پیشنهادات اعضای جلسه به وزیر جهادکشاورزی دستور داد، با محاسبه دقیق و به روزرسانی آمار میزان نیاز کشور به برنج، میزان تولید این محصول در کشور و میزان مورد نیاز برای واردات، زمینه لازم برای اعمال محدودیت هوشمند در واردات برنج را فراهم کند.

ساعت ۱۴:۰۷ | فیلم | هدیه هنرمند معلول مازندرانی به رئیس‌جمهور

هنرمند معلول مازندرانی امروز -جمعه- در حاشیه دیدار رئیس‌جمهور با مردم نوشهر یکی از تابلوهای خود را با موضوع دفاع مقدس به آیت‌الله رئیسی اهدا کرد.

ساعت ۱۱:۵۳ | رئیسی: هر جا بانوان را در محاسبات‌مان ندیدیم، جامعه زیان کرد

رئیس جمهور با تاکید بر عدالت جنسیتی و نقش برجسته بانوان در حوزه‌های مختلف، گفت: هر جا بانوان را در محاسبات‌مان ندیدیم، جامعه زیان کرد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی روز جمعه در دیدار با مردم غرب مازندران در مصلای نوشهر اظهار کرد: عدالت جنسیتی باید مورد توجه باشد؛ بانوان نقش بسیار مهمی در تولیدات مازندران دارند از حضور در شالیزارها و باغ‌ها تا حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی نقش بانوان برجسته است و هر جا بانوان را در محاسبات‌مان ندیدیم جامعه زیان کرد.

پرونده سفر استانی مازندران بسته شد؛ در سفر رئیس‌جمهور چه گذشت؟

وی افزود: برخی کشورها با وجود برخورداری از ساحل کم، تولید ناخالص زیادی از این قابلیت دارند، اما ما با پنج هزار کیلومتر نوار ساحلی در سراسر کشور درآمد سه تا چهار درصدی داریم. در حالی که این رقم در برخی کشورها حدود ۵۰ درصد است.

آیت الله رئیسی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند امسال سال جهش تولید با مشارکت مردم است یعنی مشکلات باید با حضور و مشارکت مردم حل شود. حل مسائل استان به مشارکت مردم در بخش‌های مختلف نیاز دارد.

ساعت ۱۰:۴۶ | رئیس‌جمهور وارد نوشهر شد

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور صبح جمعه در دومین روز دور دوم سفر استانی به دیار علویان همراه با تعدادی از اعضای هیات دولت وارد نوشهر در غرب مازندران شد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در ادامه دور دوم سفرهای استانی خود و برای دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور نخست و افتتاح طرح های کلان، متوسط و کوچک، صبح پنجشنبه به همراه جمعی از اعضای هیات دولت به مازندران سفر کرد.

در آیین استقبال از رئیس‌جمهور در فرودگاه نوشهر، شماری از مسوولان ارشد استانی و فرمانداران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی غرب مازندران حضور داشتند.

آیت‌الله رییسی بلافاصله پس از ورود به فرودگاه نوشهر راهی مصلای این شهر شد.

ساعت ۱۰:۱۵ شنبه | بررسی مشکلات پلاژهای ساحلی؛ برنامه صبح جمعه رئیس‌جمهور در مازندران

برنامه کاری صبح جمعه رئیس‌جمهور در دومین روز سفر استانی به مازندران با پیگیری ویژه مسائل و مشکلات استان از جمله مساله پلاژهای دولتی آغاز شد.

سفر استانی به مازندران| رئیسی: اَبَرپروژه ما در کشور، امیدآفرینی است (به‌روزرسانی می‌شود)

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در حساب کاربری خود در شبکه x (توئیتر سابق) نوشت: حمایت از تولید برنج در شمال، بررسی مسائل بنادر مازندران و مشکلات تالاب میانکاله از دیگر موضوع‌های مطرح شده در نشست صبح امروز رئیس جمهور بود.

سپهر خلجی در حساب کاربری خود ادامه داد: در دولت سیزدهم صبح جمعه تعطیل نیست کسی خواب نمی‌ماند و رئیس جمهور از مشکلات کشور بی‌خبر نیست.

ساعت ۲۳:۱۱ | دستاوردهای سفر آیت الله رئیسی به مازندران – قسمت اول

سفر صبح امروز پنجشنبه آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در قالب دور دوم سفرهای استانی هیات دولت به مازندران با افتتاح چندین طرح عمرانی و زیرساختی کام مردم دیار علویان را شیرین کرده است.

سفر استانی به مازندران| رئیسی: اَبَرپروژه ما در کشور، امیدآفرینی است (به‌روزرسانی می‌شود)

آیت‌الله رئیسی در دومین سفر استانی هیات دولت به مازندران صبح امروز وارد فرودگاه دشت ناز ساری شد و مورد استقبال نماینده ولی فقیه در مازندران، استاندار مازندران و شماری دیگر از مسئولان استانی قرار گرفت.

آیت‌الله رئیسی روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری - ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت - همراه با تعدادی از اعضای هیات دولت برای دومین بار در قالب سفر استانی مهمان مازندرانی‌ها است. بهره‌برداری از طرح‌های جدید نهضت ملی مسکن، چندین طرح درمانی، طرح تکمیل آبرسانی به شهر ساری، پارک جنگلی ۵۰۰ هکتاری ساری و چند طرح عمرانی دیگر بخشی از برنامه‌های سفر رئیس‌ دولت سیزدهم به مازندران است.

سفر نخست آیت‌الله رئیسی همراه با تعدادی از وزرا و اعضای هیات دولت سیزدهم به مازندران ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ انجام شد که افزون بر دیدار با اقشار مختلف مردم و بازدید از برخی طرح‌های زیرساختی، بهره‌برداری از چندین طرح عمرانی و تعیین تکلیف تعدادی از پروژه‌های نیمه‌کاره و بر زمین مانده، نتیجه آن در نظر گرفتن ۱۷۶ مصوبه برای اجرای طرح‌های مختلف با مجموع اعتبار مصوب بیش از ۱۷۷ هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال بود.

ساعت ۲۲:۰۷ | رئیسی: اَبَرپروژه ما در کشور، امیدآفرینی است/ به محیط زیست احترام می‌گذاریم

رئیس جمهور گفت: سیاست‌های مصوب نظام و برنامه‌های توسعه را همه ما مدیران باید با جدیت دنبال کنیم و به تحقق عینی و عملی برسانیم. دشمن به دنبال ایجاد ناامیدی و القای یأس و ناامیدی است و ابرپروژه ما در کشور امیدآفرینی است.

سفر استانی به مازندران| رئیسی: اَبَرپروژه ما در کشور، امیدآفرینی است (به‌روزرسانی می‌شود)

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری مازندران در ساری اظهار کرد: هیچ مشکلی در کشور نیست که نتوان آن‌را حل کرد. راه حل مشکلات به دست مردم و مدیران است و ما ناتوان از حل مشکلات نیستیم. بسیاری از گره‌ها در کشور به دست رزمندگان باز شد پس نمی‌توان در مقابل یک مشکل بگوییم که نمی‌شود و نمی‌توانیم. منطق انقلاب و انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن این است که ما می‌توانیم و می‌تواند به دست ما اتفاقات بزرگی بیفتد.

وی بیان کرد: در حوزه کاری‌مان با نگاه «ما می‌توانیم» باید تحول ایجاد کنیم. رهبر معظم انقلاب ابتدای سال همه ما را به این دعوت کرد که وضع موجود را ترسیم کنیم و تلاش‌مان این باشد که فاصله بین موجود و مطلوب را کمتر کنیم و ظرفیت‌های مغفول‌مانده احیا شود.

سفر استانی به مازندران| رئیسی: اَبَرپروژه ما در کشور، امیدآفرینی است (به‌روزرسانی می‌شود)

رئیس جمهور بیان کرد: وقتی در شرکت چوب و کاغذ تولید از چهار هزار تن به ۴۵ هزار تن افزایش می‌یابد یعنی می‌توان کار کرد. روزی به کارخانه نساجی رفته بودم وضعیت اسفناک این واحد تولیدی را دیدم. نساجی از صنایع برجسته مازندران است و تیم فوتبالش هم شاخص است. وضعیت مناسبی نداشت اما امروز می‌بینیم که گام‌های خوبی برای ارتقای شرکت برداشته شده و وضعیت مناسبی پیدا کرده است.

ساعت ۲۰:۱۴ | فیلم| سنگ تمام مردم «خرماکلا» قائمشهر در استقبال از رئیس‌جمهور

مردم «خرماکلا» قائمشهر با حضور خودجوش در استقبال از آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور سنگ تمام گذاشتند.

ساعت ۱۹:۱۳ | رئیس‌جمهور با خانواده شهدای «خان‌طومان» در مازندران دیدار کرد

آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در جریان دور دوم سفر استانی به مازندران، شامگاه پنجشنبه با خانواده‌ شهدای «خان‌طومان» سوریه در پارک موزه دفاع مقدس ساری دیدار کرد.

دور دوم سفر رئیس جمهور و شماری از اعضای هیات دولت به استان مازندران در اردیبهشت برای مازندرانی‌ها که ده‌ها عاشق عباس‌گونه را در خان‌طومان تقدیم دفاع از حرم حضرت زینب (س) کرده اند، مفهوم متفاوتی دارد؛ موضوعی که باعث شد آیت الله رئیسی با خانواده این شهدای گرانقدر دیدار کند.

دومین سفر استانی به مازندران | تاکید رئیسی بر قطع کردن دست دلالان برنج(به‌روزرسانی می‌شود)

شهید محمد بلباسی از قائم‌شهر، شهید علی جمشیدی از نور، شهیدرضا حاجی‌زاده از آمل، شهید حسن رجایی‌فر از بابل، شهید سید رضا طاهر از بابل، شهید سیدجواد اسدی از ساری، شهید سعید کمالی از میاندرود، شهید محمود دادمهر از ساری، شهید علیرضا بربری از بابلسر، شهید علی عابدینی از فریدونکنار، شهید حسین مشتاقی از نکا، شهید رحیم کابلی از بهشهر و شهید یدالله قنبری از بهشهر، ۱۳ شهید مدافع حرم هستند که اواسط اردیبهشت سال ۹۵ در خان‌طومان سوریه به دست تکفیری‌ها به شهادت رسیدند.

ساعت ۱۹:۰۸ | فیلم | میزبانی بهاری از مهمان اردیبهشتی

مردم مازندران در یک روز بارانی اردیبهشتی با استقبال گرم از آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور روز متفاوتی را در حافظه تاریخی مرکز استان رقم زدند. در این فیلم کوتاه صحنه‌هایی از حضور رئیس‌جمهور در جمع مردم و استقبال مازنی‌ها از آیت‌الله رئیسی را ببینید.

ساعت ۱۷:۳۴ | رئیسی: حمایت از تولید داخل مبنای عمل باشد/تاکید بر کوتاه کردن دست دلالان از زنجیره برنج

رئیس‌جمهور گفت: مشکل نظام اداری پیچیده پرزحمت و خسته‌کننده‌ای که برای کشاورز، تولیدکننده و تعاونی‌ها وجود دارد باید حل شود و باید با برنامه‌ریزی از این وضعیت عبور کنیم.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی عصر امروز -پنجشنبه- در نشست فعالان و حلقه‌های میانی عرصه تولید و اقتصاد مردمی در مجتمع آموزشی روستای خرماکلای شهرستان قائمشهر اظهار کرد: استاندار مازندران با فعالان این بخش‌ها جلسه بگذارند و برای سرعت‌بخشیدن به این کار، ببینند رفع این مشکل در اختیار کدام قوه است تا با شناسایی مساله،‌ راهکار درست به دست بیاید.

وی بیان کرد: زنجیره برنج از کاشت، داشت و برداشت و حتی فروش و جدا کردن دست دلالان باید مورد توجه باشد.

دومین سفر استانی به مازندران | تاکید رئیسی بر کوتاه کردن دست دلالان (به‌روزرسانی می‌شود)

رئیس جمهور با اشاره به گلایه یکی از فعالان تولیدی مازندران مبنی بر رفتن سود اصلی بخش کشاورزی به جیب دلالان ادامه داد: این که سود اصلی را دلال می‌برد فاجعه است.در این فرآیند به تولیدکننده و مصرف‌کننده اجحاف می‌شود. تولید کننده به حقش نمی‌رسد و مصرف‌کننده هم باید چند برابر قیمت واقعی محصول را بخرد.

ساعت ۱۶:۳۰ | مجتمع آموزشی روستای خرماکلای قائمشهر با حضور رئیس‌جمهور گشایش یافت+ فیلم

رئیس‌جمهور با حضور در روستای خرماکلا شهرستان قائمشهر، مجتمع آموزشی این روستا را که بر مبنای الزامات سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ساخته شد،‌ افتتاح کرد.

مجتمع آموزشی برکت زنده‌یاد حاج حسن اصغرزاده روستای خرماکلا از توابع شهرستان قائمشهر بعدازظهر امروز -پنجشنبه- با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و برگزاری نشست فعالان و حلقه‌های میانی عرصه تولید و اقتصاد مردمی با رئیس‌جمهور در این مجتمع آموزشی به بهره‌برداری رسید.

این مجتمع آموزشی با زیربنای مجموع ۲ هزار و ۲۵۸ متر مربع در زمینی به مساحت ۴ هزار ۹۸۶ متر مربع که توسط یکی از خیران روستا اهدا شد ساخته شده و با ۱۴ کلاس درس پذیرای دانش‌آموزان در ۲ مقطع آموزشی خواهد بود.

دومین سفر استانی به مازندران/رئیسی: باید دست زیاده‌خواهان را قطع کرد (به‌روزرسانی می‌شود)

علاوه بر زیرساخت‌های معمول آموزشی موجود در مدارس، در این مدرسه با در نظر گرفتن فضاهای جانبی دیگری از جمله زمین چمن مصنوعی مجهز به رختکن و دوش و سرویس بهداشتی مستقل، آمفی‌تئاتر روباز، آلاچیق‌هایی برای برگزاری کلاس درس در فضای باز، چهار کارگاه و آزمایشگاه، سالن اجتماعات و کتابخانه شرایط آموزشی متفاوتی ایجاد شده است.

یکی از ویژگی‌های ممتاز این مدرسه در نظر گرفتن فضای کشت گلخانه‌ای برای دانش‌آموزان با توجه به محوریت اقتصاد این روستا بر مبنای کشت گلخانه‌ای است. خرماکلا یکی از روستاهای شاخص کشور در کشت گلخانه‌ای است و بر همین اساس نیز برای این مدرسه سه گلخانه ساخته شده که دانش‌آموزان همزمان با تحصیل، کار در گلخانه و پرورش محصولات گلخانه‌ای را نیز می‌آموزند.

ساعت ۱۱:۴۵ | رئیسی: باید دست زیاده خواهان را قطع کرد/ واردات نباید به تولید داخلی ضربه وارد کند

رئیس‌جمهور با اینکه مردم مازندران همواره ارادتمند اهل بیت‌(ع) بودند و با ولایت زندگی کردند و آمادگی کاملی برای دفاع از دین و ارزش‌ها و وطن دارند گفت که باید جامعه و مردم و نیازهای آنان را بشنایم و برای ایفای نقش در هر سطحی با آمادگی کامل خطرپذیر و مسئولیت‌پذیر باشیم.

دومین سفر استانی به مازندران/رئیسی: باید دست زیاده‌خواهان را قطع کرد (به‌روزرسانی می‌شود)

وی افزود: بزرگان دین به ما آموختند که در طریق خودسازی جامعه‌ از مسیر قرآن حرکت کنیم. از امام رضا (ع) و ائمه دین بیاموزیم و از شهدا و صلحا الهام بگیریم که هم خود را و هم جامعه را بسازیم. شهدای ما پیش از این‌که به مقام شهادت برسند، به مقام کرامت رسیدند. یعنی آماده شدند تا برای رفع نیاز کشور از جان مایه بگذارند.

آیت‌الله رئیسی اظهار کرد: باید جامعه و مردم و نیازهای آنان را بشنایم و برای ایفای نقش در هر سطحی با آمادگی کامل خطرپذیر و مسئولیت‌پذیر باشیم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: کرامت به این معنا نیست که به کسی مالی ببخشیم. یک جا لازم است مال، یک جا لازم است آبرو و یک جا لازم است جان بگذاریم. شهدای ما از جان‌شان مایه گذاشتند. کرامت به این است که انسان‌ها آماده شدند تا خطرپذیری کنند. دفاع از ارزش‌ها و انقلاب نیازمند ایفای نقش است.

ساعت ۱۱:۱۳ | فیلم| پیشوازی مازنی‌ها از رئیس‌جمهور در هوای بارانی

مردم مرکز مازندران برخی شهرهای اطراف ساری صبح امروز با وجود بارش باران، برای استقبال از رئیس‌جمهور در میدان شهدا و خیابان ملامجدالدین حضور یافتند و به پیشواز آیت‌الله رئیسی رفتند.

ساعت ۱۰:۵۸ | معاون رئیس جمهور: قفل تکمیل جاده ساری -تاکام با سه هزار میلیارد ریال اعتبار باز شد

معاون اجرایی رئیس جمهور از اختصاص اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح چهارخطه کردن جاده ساری- تاکام خبرداد و گفت : در دوم سفر آیت‌الله رئیسی برای این طرح سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت.

محسن منصوری که آیت‌الله رئیسی را در دور دوم سفر استانی به مازندران همراهی می‌کند روز پنجشنبه افزود: تعریض و چهارخطه کردن جاده ساری- تاکام که از جمله راه‌های مهم و استراتژی استان مازندران به شمار می‌رود، مطالبه مردم منطقه است که از نگاه و نظر دولت سیزدهم دور نمانده است.

وی ادامه داد: با تزریق اعتبار مورد نیاز این طرح در دور دوم سفر رئیس‌جمهور به مازندران انتظار می‌رود از این طرح مهم زیرساختی در حوزه راه استان گره‌گشایی شود.

ساعت ۱۰:۲۰ | رئیسی: دولت سیزدهم از بخش‌های تعاونی و خصوصی حمایت می‌کند

رئیس‌جمهور گفت: با تاکید بر ضرورت میدان‌دادن بیشتر به تعاونی‌ها و بخش خصوصی گفت: دولت سیزدهم آمادگی دارد این بخش‌ها را در مازندران و دیگر استان‌ها با توجه به زمینه‌های بسیار خوبی که وجود دارد بیشتر حمایت کند.

دومین سفر استانی به مازندران/ رئیسی: دولت از بخش خصوصی حمایت می‌کند (به‌روزرسانی می‌شود)

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی امروز -پنجشنبه- در جشن احیای ۳۹۵ واحد راکد تولیدی و صنعتی مازندران در کارخانه چوب و کاغذ مازندران اظهار کرد: از مازندران در دفاع مقدس ایستادگی و رشادت و ایثار و شهادت سراغ داریم و لازم است یاد همه شهدا به ویژه شهدای کارگر و شهدای عزیز این خطه را گرامی بداریم.

وی افزود: آن‌چه در تاریخ مازندران و تبرستان نگاشته شده ایستادگی و مقاومت، دین‌مداری، روحیه انقلابی و بصیرت بوده است.

وی بیان کرد: صنعت چوب و کاغذ و همچنین نساجی از صنایع برجسته مازندران است اما به دلایل خاصی که اینجا محل بیانش نیست این صنایع روز به روز دچار افول شد و تا مرز تعطیلی رفت.

ساعت ۱۰:۰۲ | معاون اجرایی رئیس‌جمهور: دولت ۱۵ هزار میلیارد ریال برای تکمیل سد هراز اختصاص داد

دومین سفر استانی به مازندران/ بازید رئیسی از صنایع چوب و کاغذ/ به‌روزرسانی می‌شود

معاون اجرایی رئیس‌جمهور که آیت‌الله رئیسی را در دور دوم سفر استانی به مازندران همراهی می‌کند، گفت: دولت سیزدهم ۱۵ هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح سد هراز این استان اختصاص داد.

محسن منصوری روز پنجشنبه در ساری اظهار کرد: سد هراز از جمله طرح‌های مهم و زیرساختی برای جبران تنش‌آبی کشاورزی به شمار می‌رود که در دور دوم سفر رئیس‌جمهور برای تکمیل آن اعتبار خوبی در نظر گرفته شده است.

ساعت ۹:۳۹ | رئیس جمهور از شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران دیدن کرد

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور امروز پنجشنبه همزمان با دور دوم سفر به مازندران از شرکت صنایع چوب و کاغذ این استان دیدن کرد.

شرکت چوب و کاغذ مازندران به عنوان بزرگترین مجموعه صنعتی دولتی استان پیش از دولت سیزدهم در آستانه ورشکستگی قرار داشت که با برنامه‌ریزی‌ و حمایت‌ دولت طی سه سال اخیر به چرخه تولید برگشت و اکنون به عنوان بزرگترین تولیدکننده کاغذ کشور مشغول فعال است.

طبق آمار رسمی شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران بر اساس توافق و قراردادی که با وزارت آموزش و پرورش دولت سیزدهم منعقد کرد موظف شد که ۳۰ هزار تن کاغذ چاپو تحریر را برای کتب درسی تولید کند که تا کنون ۲۲هزار تن آن را تحویل داده است.

ساعت ۹:۳۳ | فیلم| احیایی از جنس چوب و کاغذ

شرکت چوب و کاغذ مازندران که بزرگترین مجموعه صنعتی دولتی این استان به شمار می‌آید در حالی که تا پیش از فعالیت دولت سیزدهم در شرایط مناسبی قرار نداشت و در آستانه ورشکستگی قرار گرفته بود، با برنامه‌ریزی‌ها و حمایت‌های دولت طی سه سال اخیر به چرخه تولید برگشت و اکنون به عنوان بزرگترین تولیدکننده کاغذ کشور فعال است. رئیس‌جمهور امروز در سفر دوم به مازندران از این کارخانه بازدید کرد.

ساعت ۸:۱۳ | رئیسی در فرودگاه ساری: ۳۰۰ واحد تولیدی راکد مازندران احیا شد

دومین سفر استانی به مازندران/ رئیس‌جمهور: ۳۰۰ واحد تولیدی احیا شد/ به‌روزرسانی می‌شود

رئیس‌جمهور گفت: بیش از ۳۰۰ واحد شامل کارگاه، کارخانه و صنایع تولیدی استان مازندران که دچار رکود و تعطیلی شده بود در دولت سیزدهم احیا شد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پس از ورود به مازندران در فرودگاه بین‌المللی شهدای ساری با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مازندران دارای ظرفیت‌های بسیاری است که خداوند به این استان عطا کرده است. ظرفیت کشاورزی، صنعت، گردشگری، دریا و جنگل همه ظرفیت‌هایی است که می‌تواند بستر و زمینه رشد اقتصادی باشد.

وی بیان کرد: مازندران از استان‌هایی است که هم به لحاظ جغرافیایی نزدیک به مرز است و هم زمینه‌های زیادی برای رشد و پیشرفت دارد.

ساعت ۷:۵۸ | رئیس‌جمهور وارد مازندران شد

آیت‌الله رئیسی دقایقی پیش از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای ساری به مازندران سفر کرد و با استقبال نمایندگان ارشد استان از جمله آیت‌الله محمدباقر محمدی لایینی نماینده ولی فقیه، استاندار و تعدادی از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی وارد مازندران شد.

مازندران؛ رئیس‌جمهور: ۳۰۰ واحد تولیدی احیا شد/ به‌روزرسانی می‌شود

سفر نخست آیت‌الله رئیسی همراه با تعدادی از وزرا و اعضای هیات دولت سیزدهم به مازندران ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ انجام شد که افزون بر دیدار با اقشار مختلف مردم و بازدید از برخی طرح‌های زیرساختی، بهره‌برداری از چندین طرح عمرانی و تعیین تکلیف تعدادی از پروژه‌های نیمه‌کاره و بر زمین مانده، نتیجه آن در نظر گرفتن ۱۷۶ مصوبه برای اجرای طرح‌های مختلف با مجموع اعتبار مصوب بیش از ۱۷۷ هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال بود.

از پایان سال ۱۴۰۰ تا کنون افزون بر ۱۲۶ هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های مصوب سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران اختصاص یافت که معادل ۷۱ درصد کل اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح‌ها است.

به استناد آمارهای اعلام شده توسط دستگاه‌های اجرایی و استانداری مازندران، از مجموع ۱۷۶ مصوبه سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران ۷۸ مصوبه به طور کامل محقق شده، در ۸۹ مصوبه فرآیند اجرایی طی می‌شود و عملیات اجرایی با پیشرفت فیزیکی طبق برنامه در حال انجام است و اجرای ۹ مصوبه نیز در حال پیگیری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha