دستاوردهای سفر آیت الله رئیسی به مازندران – قسمت اول 

ساری - ایرنا - سفر صبح امروز پنجشنبه آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در قالب دور دوم سفرهای استانی هیات دولت به مازندران با افتتاح چندین طرح عمرانی و زیرساختی کام مردم دیار علویان را شیرین کرده است.  

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله رئیسی در دومین سفر استانی هیات دولت به مازندران صبح امروز وارد فرودگاه دشت ناز ساری شد و مورد استقبال نماینده ولی فقیه در مازندران، استاندار مازندران و شماری دیگر از مسئولان استانی قرار گرفت.

آیت‌الله رئیسی روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری - ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت - همراه با تعدادی از اعضای هیات دولت برای دومین بار در قالب سفر استانی مهمان مازندرانی‌ها است. بهره‌برداری از طرح‌های جدید نهضت ملی مسکن، چندین طرح درمانی، طرح تکمیل آبرسانی به شهر ساری، پارک جنگلی ۵۰۰ هکتاری ساری و چند طرح عمرانی دیگر بخشی از برنامه‌های سفر رئیس‌ دولت سیزدهم به مازندران است.

سفر نخست آیت‌الله رئیسی همراه با تعدادی از وزرا و اعضای هیات دولت سیزدهم به مازندران ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ انجام شد که افزون بر دیدار با اقشار مختلف مردم و بازدید از برخی طرح‌های زیرساختی، بهره‌برداری از چندین طرح عمرانی و تعیین تکلیف تعدادی از پروژه‌های نیمه‌کاره و بر زمین مانده، نتیجه آن در نظر گرفتن ۱۷۶ مصوبه برای اجرای طرح‌های مختلف با مجموع اعتبار مصوب بیش از ۱۷۷ هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال بود.

از پایان سال ۱۴۰۰ تا کنون افزون بر ۱۲۶ هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های مصوب سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران اختصاص یافت که معادل ۷۱ درصد کل اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح‌ها است.

به استناد آمارهای اعلام شده توسط دستگاه‌های اجرایی و استانداری مازندران، از مجموع ۱۷۶ مصوبه سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران ۷۸ مصوبه به طور کامل محقق شده، در ۸۹ مصوبه فرآیند اجرایی طی می‌شود و عملیات اجرایی با پیشرفت فیزیکی طبق برنامه در حال انجام است و اجرای ۹ مصوبه نیز در حال پیگیری است.

همچنین در روز اول از دور دوم سفر استانی رئیس جمهور در کنار افتتاح طرح های اقتصادی، زیرساختی، آموزشی و بهداشتی دستکم ۱۵۰ هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح های نیمه تمام اختصاص یافت و کام مردم این دیار امروز بیش از هر زمان دیگری شیرین است.

دستاوردهای نخستین روز سفر آیت الله رئیسی به مازندران – قسمت اول 

احیای بیش از ۳۰۰ واحد تولیدی در مازندران

رئیس جمهور کشورمان در بدو ورود به مازندران در فرودگاه دشت ناز ساری در سخنانی گفت: بیش از ۳۰۰ واحد شامل کارگاه، کارخانه و صنایع تولیدی استان مازندران که دچار رکود و تعطیلی شده بود در دولت سیزدهم احیا شد.

آیت الله رئیسی از مازندران به عنوان استانی نام برد که دارای ظرفیت‌های فراوان است که خداوند به مردم این استان عطا کرده است و ظرفیت کشاورزی، صنعت، گردشگری، دریا و جنگل همه ظرفیت‌هایی است که می‌تواند بستر و زمینه رشد اقتصادی باشد.

وی با بیان اینکه مازندران از استان‌هایی است که هم به لحاظ جغرافیایی نزدیک به مرز است و هم زمینه‌های زیادی برای رشد و پیشرفت دار، اظهار داشت: مهم تر از همه این‌ها، ‌ مازندران ظرفیت نیروی انسانی مخلص و کارآمد زیادی دارد. دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، مفاخر و مشاهیر، پیشینه ارزشمند این استان هستند که نه تنها در کشور بلکه در جهان می‌درخشند.

دستاوردهای نخستین روز سفر آیت الله رئیسی به مازندران – قسمت اول 

بازدید از شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران

آیت الله رئیسی پس از ترک فرودگاه دشت ناز ساری، ابتدا و در نخستین برنامه کاری خود ابتدا در شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران حضور یافت و از بخش های مختلف این شرکت بازدید کرد.

رئیس جمهور در ادامه در جشن احیای بیش از ۳۰۰ واحد تولیدی و صنعتی مازندرن که در محل شرکت صنایع چوب و کاغذ ساری برگزار شد حضور یافت و در سخنانی بر لزوم ضرورت میدان‌دادن بیشتر به تعاونی‌ها و بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: دولت سیزدهم آمادگی دارد این بخش‌ها را در مازندران و دیگر استان‌ها با توجه به زمینه‌های بسیار خوبی که وجود دارد بیشتر حمایت کند.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: صنعت چوب و کاغذ و همچنین نساجی از صنایع برجسته مازندران است اما به دلایل خاصی که اینجا محل بیانش نیست این صنایع روز به روز دچار افول شد و تا مرز تعطیلی رفت اما خدا را شکر کردم که امروز این کارخانه (چوب و کاغذ) با ۵۰۰ کارگر فعال است.

وی اظهار کرد: مصرف کاغذ در آموزش و پرورش، نشریات و روزنامه‌ها و مصارف اداری ساعتی و روزانه است و در این شرایط نیازمندیم به دست توانمند فرزندان این مرز و بوم خودکفا شویم و این اتفاق خوشبختانه رقم خورده است.

رئیس جمهور اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری شما کارگران افسران نبرد اقتصادی هستید که دشمن را ناامید می‌کنید. امروز شما در سنگر تولید هستید که نتیجه تولید بیشتر، ‌ استقلال کشور است و می‌توانیم اقتصاد مقاومتی را با این افزایش و رشد تولید رقم می‌زنیم.

وی ادامه داد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، به اقتصادی نیازمندیم که با تکانه‌ها تکان نخورد. تکانه‌ها همیشه هست. نباید اقتصاد ما با تکانه‌ها بلرزد. راهش این است که تولید داشته باشیم و خودکفا شویم که این هدف در مازندران محقق شد.

تولید ۴۰ هزار تن کاغذ در شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران

آیت‌الله رئیسی افزود: در صنعت چوب و کاغذ از چهار هزار تن به ۴۰ هزار تن تولید رسیدیم. در صنعت نساجی مطالبه این بود که نساجی را به تولید و افزایش اشتغال و تولید محصولات باکیفیتی که پیشتر در نساجی مازندران وجود داشت برگردانیم که این اتفاق افتاد و در حال گام برداشتن به سمت مسائل بعدی هستیم.

وی گفت: احیای ۳۹۵ واحد تولیدی مازندران را امروز جشن می‌گیریم. در وهله نخست شاکر پرودگار هستیم که هر چه هست از عنایت اوست. سپس از شما کارگران و مدیرانی که شبانه‌روز تلاش کردند با فکر و تدبیر خط‌های تولیدی این واحد را فعال کردند قدردانی و تشکر می‌کنم.

دستاوردهای نخستین روز سفر آیت الله رئیسی به مازندران – قسمت اول 

دیدار با مردم مازندران در مصلی ساری

دومین برنامه از پیش تعیین شده رئیس جمهور کشورمان پس از شرکت در آیین جشن احیای بیش از ۳۰۰ واحد تولید مازندران، دیدار با مردم مرکز مازندران در محل مصلی شهر ساری بود.

آیت الله رئیسی در جمع مردم مرکز مازندران در سخنانی با بیان اینکه نباید جریان سوادگری، جنگل‌خواری، زمین‌خواری و ساحل‌خواری باب شود، تاکید کرد: باید دست افرادی که به منابع و ذخایر ملی تعدی و تجاوز می‌کنند را قطع کرد.

رئیس جمهور کشورمان بیان کرد: نباید جریان سوداگری، جنگل‌خواری و زمین‌خواری، کوه‌خواری و ساحل‌خواری باب شود و با قاطعیت باید جلوی افرادی که می‌خواهند به منابع و ذخایر ملی، جنگل‌ها و این داشته‌های طبیعی دست‌اندازی کنند، گرفته شود.

منابع طبیعی باید حفظ شود و به دست سوداگران نیفتد

رئیس جمهور با بیان اینکه باید دست زیاده‌خواهان را قطع کرد، ادامه داد: مراتع، جنگل‌ها و زمین‌های ارزشمند باید حفظ شود و به دست سوداگران نیفتد. هر جا که نعمت و امکانی داریم باید مراقبت کنیم که این فضا در اختیار افرادی باشد که صلاحیت دارند.

آیت الله رئیسی بیان کرد: تجربه عملیات بزرگ وعده صادق را داریم که با کمک همه بخش‌ها صورت گرفت و موجب اقتدار کشور شد. این یک زمینه است تا بدانیم در هر بخشی که اجماع، همکاری، هماهنگی و همراهی همه قوا، نیروها و افراد مؤثر وجود داشته باشد می‌توان کارهای بزرگی انجام داد. امروز در کشور اجماع وجود دارد؛ اجماع مبارزه با فساد. این پیام برای همه مردم امیدوارکننده و برای متخلفان تهدیدآمیز است.

وی در جمع مردم مرکز مازندران افزود: اجازه نمی‌دهیم کار سالم در ادارات ما به کار ناسالم و فساد اداری تبدیل شود. این اجماع در کشور وجود دارد که مقابل فساد بایستیم.

وی بیان کرد: کشور ما داشته‌های بسیاری در ذخایر معدنی و مادی دارد. مازندران قطب کشاورزی، قطب صنعت، قطب گردشگری، قطب اقتصاد دریامحور است و با تلاش دانشجوان با دانش‌بنیان، این استان پیشتاز کشور است. در جای‌جای کشور تربیت‌شدگان مازندران ایفای نقش می‌کنند.

رئیس جمهور افزود: مازندران ظرفیت زیادی دارد. در دور نخست سفر نیازهای استان را دیدیم و قرار شد اقداماتی انجام شود. از حسینی‌پور استاندار پیشین و همه مدیران و کارگران و کارمندان که برای رفع نیازهای استان نقش داشتند قدردانی می‌کنم.

آیت‌الله رئیسی افزود: در کنار برداشتن گام‌های بلند در صنعت و تولید، در دولت سیزدهم با هدف ایجاد اشتغال، ۳۹۵ کارخانه و کارگاه راکد به خط تولید برگشت و این موجب افزایش اشتغال شد که جای قدردانی دارد.

گام‌های خوبی برای آزادسازی سواحل مازندران برداشته شده است

وی ادامه داد: با اجماع و اقدام همگانی برای آزادسازی سواحل در مازندران گام خوبی برداشته شد اما گام بعد از آزادسازی، آبادسازی است یعنی رسیدگی به سواحل برای این‌که مردم مازندران و گردشگران در یک فضای آرام، دلنشین و مفرح حضور یابند و از زیرساخت‌های مناسب بهره بگیرند. کارهایی انجام شده که باید ادامه یابد و تکمیل شود.

رئیس جمهور با تاکید بر این‌که باید مسکن و اشتغال مازندرانی‌ها مورد توجه قرار بگیرد ادامه داد: هشت هزار و ۳۰۰ مسکن در بافت‌های فرسوده و سایر نقاط مازندران حال ساخت است اما مشکل ما در استان به دلیل توسعه فضای سبز و کشاورزی، کمبود زمین در مرکز استان و برخی شهرها است که می‌شود این مشکل را برطرف کرد.

وی ادامه داد: بخش تولید مسکن در مازندران به کارهای بیشتری نیاز دارد.

اجازه زیاده خواهی به متجاوزان ثروت‌های ملی نمی‌دهیم

آیت‌الله رئیسی گفت: همچنان که اجازه نخواهیم داد در کشور عزیزمان کوچک‌ترین تعدی صورت بگیرد، نباید اجازه دهیم زیاده‌خواهان و متجاوزان به ثروت‌های کشور دست‌اندازی کنند. لذا همه بخش‌های انتظامی، قضایی و اداری در این قضیه اجماع دارند.

وی بیان کرد: بررسی تاریخی نشان می‌دهد جوانان مازندرانی در عرصه‌های انقلاب اسلامی در خط مقدم دفاع از انقلاب، قرآن و ولایت هستند و دلیل این مدعا شهدای و جانبازان و ایثارگران عزیز مازندران هستند.

استقبال مردمی را به حساب میثاق با ولایت و ارج نهادن به خون شهدا می‌گذارم

رئیس جمهور گفت: از مردم عزیز مازندران که در میدان، مصلا و خیابان‌ها از من به عنوان خادم خود در دولت استقبال کردند تشکر می‌کنم. این استقبال را به حساب خودم به عنوان یک طلبه نمی‌گذارم، به حساب میثاق با ولایت و ارج نهادن به خون شهدا می‌گذارم. ابراز محبت‌های شما در مسیر را ابراز محبت به رهبری و ولایت می‌دانم وگرنه من سرباز ولایت و خدمتگزار شما مردم هستم.

آیت‌الله رئیسی اظهار کرد: باید جامعه و مردم و نیازهای آنان را بشنایم و برای ایفای نقش در هر سطحی با آمادگی کامل خطرپذیر و مسئولیت‌پذیر باشیم.
تلاش برای انجام کارهای بزرگ در مازندران ادامه دارد

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: برای رفع مشکل درمانی مازندران شاهد بهره‌برداری از ‌یک‌هزار تخت بیمارستانی در مازندران هستیم که باید از تلاش همگان در آماده‌سازی این زیرساخت تشکر کنم.

رئیس جمهور گفت: تلاش برای انجام کارهای مختلف در مازندران ادامه دارد که یکی از نمونه‌های آن آبگیری پنج هزار هکتار از تالاب میانکاله و یا ساخت سه نیروگاه با توان ۱۷۰۰ مگاوات برق است. سرمایه‌گذاری‌هایی انجام‌شده در استان در ایجاد اشتغال و توسعه و رشد اقتصادی استان اثرگذار خواهد بود.

وی بیان کرد: مازندران زمینه تولید مواد غذایی را دارد. تولید مواد غذایی مانند برنج و لبنیات در این استان فرصت اقتصادی بسیار خوبی است.

واردات نباید به تولید داخلی ضربه بزند

رئیس جمهور ادامه داد سیاست دولت استفاده از تولیدات داخلی است و واردات باید به شکلی صورت گیرد که تولیدات داخلی ضربه نخورد.

آیت‌الله رئیسی افزود: واردات باید برای رفع نیاز کشور باشد. اصل توجه باید به تولیدکننده و کشاورز و باغدار داخلی باشد که نیاز کشور را تامین می‌کند. واردات بی‌رویه یعنی تولید داخل داشته باشیم و در کنارش واردات همان محصول را انجام دهیم.

وظیفه ما تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم است

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: وظیفه ما مدیران این است که در سال ۱۴۰۳ که به شعار جهش تولید با مشارکت مردم مزین شده، زمینه مشارکت مردم در همه بخش‌ها را فراهم کنیم. همچنان که رهبر معظم انقلاب فرمودند راه ایستادگی و استقلال کشور در اقتصاد مقاومتی و تولید است. همه بخش‌ها باید نسبت‌شان را با مردم، بخش خصوصی و تعاونی‌ها تعریف و فعال کنند.

وی تاکید کرد: باید طوری باشد که اگر یک فعال در حوزه‌های مختلف بخواهد تلاش کند زمینه برای او فراهم باشد.

مطالبات مازندرانی‌ها را در جلسات امروز و فردا پیگیری می‌کنم

رئیس جمهور ادامه داد: در جلساتی که امروز و فردا دارم به ویژه جلسه شورای اداری استان پیگیر مطالبات مردم خواهم بود. من در استان‌ها جلسات حل مساله را برگزار می‌کنم. این جلسه با این نگاه برگزار می‌شود که هیچ مساله‌ای در کشور وجود ندارد که حل‌شدنی نباشد و حل آن به دست توانمند شماست. اگر دیروز کسانی بودند که می‌گفتند به دست بیگانه مشکل ما حل می‌شود، ما معتقدیم به تعبیت از رهبر فرزانه انقلاب حل مسائل کشور به دست مردان و زنان توانای همین کشور است.

وی ادامه داد: بیگانه گره‌ای از گره‌های هیچ ملتی نگشوده که دومی ما باشیم. بیگانه دنبال منافع خودش است. در هیچ جایگاه و کوی و برزنی و خلوت و جلوت و آشکار و پنهانی جز به آن‌چه که رضای خدا و منافع ملی باشد به چیز دیگری نمی‌اندیشم. آن‌چه که در دستور کار است این است که طرح‌های نیمه‌تمام تکمیل شود.

تکمیل پروژه ای پس از ۲۷ سال در دولت سیزدهم

آیت‌الله رئیسی گفت: در روستای «اِروست» شهرستان ساری پروژه‌ای داشتیم که رهبر انقلاب ۲۷ سال پیش تاکید کردند حل شود اما بر زمین مانده بود که در این دولت حل شد.

رئیس جمهور بیان کرد: دولت مردمی و خدمتگزار شما مردم از کنار چاله‌ها عبور نخواهیم کرد جز این‌که برای چاله‌ها چاره کنیم. از کنار هیچ مساله‌ای عبور نمی‌کنیم.

وی افزود: برای حل مساله شب و روزنمی‌شناسیم. اگر لازم باشد برای حل مسائل مردم که ۲ بار و سه بار، بلکه ۴۰ بار هم به یک استان سفر می‌کنم تا مساله حل شود. امیدوارم خداوند توفیق دهد به برکت دعای شما مردم بتوانیم به وظییفه‌مان عمل کنیم تا آن‌چه خواست مردم به ویژه جوانان است محقق شود.

دستاوردهای نخستین روز سفر آیت الله رئیسی به مازندران – قسمت اول 

افتتاح مجتمع آموزشی "خرماکلا" قایم شهر و نشست با فعالان اقتصادی

آیت الله رئیسی پس از دیدار با مردم مرکز مازندران در روستای «خرماکلا» شهرستان قائمشهر حضور یافت و مجتمع آموزشی برکت زنده‌یاد حاج حسن اصغرزاده این روستا را که بر مبنای الزام‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ساخته شد، ‌ افتتاح کرد.

این مجتمع آموزشی با مجموع زیربنای ۲ هزار و ۲۵۸ متر مربع در زمینی به گستره ۴ هزار ۹۸۶ متر مربع که توسط یکی از خیران روستا اهدا شد ساخته شده و با ۱۴ کلاس درس پذیرای دانش‌آموزان در ۲ مقطع آموزشی خواهد بود.

رئیس جمهور در ادامه در نشست با فعالان و حلقه های میانی عرصه تولید و اقتصاد مقاومتی که در مجتمع آموزشی روستای خرماکلای شهرستان قائمشهربرگزار شد در سخنانی بر لزوم حمایت از تولید و این که نباید مشابه تولید داخلی وارد شود، گفت: مشکل نظام اداری پیچیده، پرزحمت و خسته‌کننده‌ای که برای کشاورز، تولیدکننده و تعاونی‌ها وجود دارد باید حل شود تا با برنامه‌ریزی از این وضعیت گذر کنیم.

آیت الله رئیسی اظهار کرد: استاندار مازندران با فعالان این بخش‌ها جلسه بگذارد و برای شتاب بخشیدن به این کار، ببینند رفع این مشکل در اختیار کدام قوه است تا با شناسایی مساله، ‌ راهکار درست به دست آید.

دستاوردهای نخستین روز سفر آیت الله رئیسی به مازندران – قسمت اول 

تاکید بر کوتاه کردن دست دلالان از زنجیره برنج

وی بیان کرد: زنجیره برنج از کاشت، داشت و برداشت و حتی فروش و جدا کردن دست دلالان باید مورد توجه باشد.

رئیس جمهور با اشاره به گلایه یکی از فعالان تولیدی مازندران مبنی بر رفتن سود اصلی بخش کشاورزی به جیب دلالان ادامه داد: این که سود اصلی را دلال می‌برد، فاجعه است. در این فرآیند به تولیدکننده و مصرف‌کننده اجحاف می‌شود. تولید کننده به حقش نمی‌رسد و مصرف‌کننده هم باید چند برابر قیمت واقعی محصول را بخرد.

آیت‌الله رئیسی گفت: زنجیره برنج را می‌توان در استان مازندران به سرعت کامل کرد تا بتوانیم بر این زنجیره نظارت داشته باشیم.

رئیس جمهور ادامه داد: به هیچ عنوان کالایی که در داخل تولید می‌شود، نباید وارد شود. اصل، ‌ حمایت از تولید است. این را یکی از مصادیق قطعی حمایت از تولید در کشور می‌دانیم.

وی بیان کرد: واردات وقتی باید انجام شود که امکان تولید نداشته باشیم. آن هم باید به نحوی انجام شود که باعث سرخوردگی تولیدکننده و کشاورز نشود؛ یعنی سود دلالی بیشتر از کشاورزی نباشد.

باید از تجارب موفق در تولید استفاده شود

وی اظهار کرد: تجربیاتی که آقایان (فعالان اقتصادی که در این جلسه صحبت کردند) دارند در تولید بسیار مؤثر است. وقتی دهیار می‌آید و اعلام می‌کند در روستای ما حتی یک بیکار وجود ندارد، یعنی مدلی که به کار گرفته نتیجه داد و باید از این تجارب استفاده کنیم.

رئیس جمهور افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند دولت مشخص کند که مردم چطور باید مشارکت کنند. مشارکت همین است که اهالی این روستا وارد میدان شدند و با اشتغالزایی و تولید مشکلات را حل کردند.

دستاوردهای نخستین روز سفر آیت الله رئیسی به مازندران – قسمت اول 

وزیر بهداشت، اختصاص ۴۰۰ میلیارد ریال به مرکز ناباروری بابل

وزیر بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی گفت: دولت سیزدهم همزمان با دور دوم سفر استانی به مازندران ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل مرکز رمان ناباروری بابل اختصاص داد.

بهرام عین‌اللهی که رئیس جمهور را در دور دوم سفر استانی به مازندران همراهی می‌کند روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مرکز درمان ناباروری حضرت فاطمه الزهرا (س) بابل افزود: این طرح با پیشرفت ۸۸ درصدی در حال ساخت است که دولت تلاش دارد با تزریق اعتبار مورد نیاز روند تکمیل آن را به اتمام برساند.

وزیر بهداشت همچنین در جریان بازدید از زیرساخت های درمان شهرستان بابل در سخنانی گفت که گفت: نیکوکاران و خیران حوزه سلامت پارسال ۳۶ هزار میلیارد ریال در بخش زیرساختی و درمانی کشور در شهرهای مختلف سرمایه‌گذاری کردند.

دستاوردهای نخستین روز سفر آیت الله رئیسی به مازندران – قسمت اول 

کاهش ۱۱ میلیارد ریال ارز واردات نهاده های کشاورزی

معاون رئیس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان این که سال گذشته ۱۵ میلیارد دلار برای نهاده‌های کشاورزی ارز اختصاص یافته است، گفت: با همت دست اندرکاران جهاد کشاورزی با افزایش تامین بذر و دیگر نهاده‌های کشاورزی، اختصاص ارز امسال به ۱۱ میلیارد دلار کاهش می‌یابد.

داود منظور عصر پنجشنبه در نشست فعالان تولیدی و اقتصادی مازندران در آمل افزود: به طور یقین با گسترش مکانیزاسیون و فنی شدن فعالیت های کشاورزی انواع نهاده های کشاورزی به ویژه بذرهای مختلف در داخل کشور قابل تامین است.

رییس سازمان برنامه و بودجه با اظهار این که سال گذشته ۵.۶ میلیارد دلار صادرات محصولات کشاورزی داشته ایم، ادامه داد:‌ اعتقاد داریم هنوز بسیای از محصولات کشاورزی کشور به خصوص مرکبات، کل محصولات شیلاتی، لبنیات و طیور مازندران ظرفیت بالایی برای صادرات دارد.

وی با بیان این که امسال بیشترین منابع مالی برابر با ۷۵۰ هزار میلیارد ریال برای طرح های راهسازی کشور اعتبار پیش بینی شده است، گفت: از آن جایی که هزینه ساخت راه در کشور بالا رفت، کمبود اعتبار شتاب پیشرفت طرح ها را کُند کرده است.

منظور با تاکید بر این که دولت در صدد است تا طول عمر اجرای طرح های عمرانی کشور را کوتاه کند، گفت:‌ اکنون بعضی از طرح های عمرانی کشور ۲۰ تا ۲۵ ساله شدند.

دستاوردهای نخستین روز سفر آیت الله رئیسی به مازندران – قسمت اول 

افتتاح چهار طرح بندرامیرآباد بهشهر با ۲ هزارذ و ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار

همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور به مازندران و با حضور وزیر راه و شهرسازی، چهار پروژه بندر امیرآباد بهشهر به ارزش بیش از ۲ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

این طرح‌ها با حضور مهرداد بذرپاش به‌عنوان نماینده رئیس جمهور در بهشهر افتتاح شد. ۲ پروژه از این چهار پروژه با سرمایه بخش خصوصی و ۲ پروژه دیگر نیز جزو پروژه‌های سرمایه‌ای و دولتی بود.

پروژه‌های بندری افتتاح شده با سرمایه بخش خصوصی شامل کارخانه تولید خوراک دام و طیور برای شرکت آرین پروتئین سویای پارس به ظرفیت ۴۸ هزار تن، با اشتغالزایی ۳۰ نفر و پروژه احداث مخازن روغن خوراکی متعلق به شرکت آرین پروتئین سویای فارس، با اشتغالزایی ۱۱۰ نفر است همچنین، پروژه‌های سرمایه‌ای و دولتی افتتاح شده در بندر امیرآباد شامل سیستم اطفای حریق بندر با ۲۷ کیلومتر لوله گذاری به شکل فنی از نوع پلی اتیلن در محدوده ۱۱۳ هکتار از زمین‌های عملیاتی بندر با اعتبار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال طی مدت ۳۲ ماه و پروژه مرکز نگهداری تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی در دریا، سوله‌ای به مساحت ۵۲۰ مترمربع در محوطه سه هزار و ۵۰۰ مترمربع با راه دسترسی به طول ۱۰۰ متر و عرض ۱۲ متر به افتتاح رسید.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی امروز همراه با تعدادی از اعضای هیات دولت برای دومین بار در قالب سفر استانی به مازندران سفر کرد.

بهره‌برداری از طرح‌های جدید نهضت ملی مسکن، چندین طرح درمانی، فاز تکمیل آبرسانی به شهر ساری، پارک جنگلی ۵۰۰ هکتاری ساری، شرکت در جشن احیای واحدهای تولیدی راکد و چند طرح عمرانی دیگر و همچنین حضور در نشست شورای اداری، دیدار با مردم ساری و نوشهر، دیدار با علما، نخبگان و خانواده شهدا و مردم استان بخشی از برنامه‌های سفر رئیس‌ دولت سیزدهم به مازندران در دور دوم سفرهای استانی است.

سفر نخست آیت‌الله رئیسی همراه با تعدادی از وزرا و اعضای هیات دولت سیزدهم به مازندران ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ انجام شد که افزون بر دیدار با اقشار مختلف مردم و بازدید از برخی طرح‌های زیرساختی، بهره‌برداری از چندین طرح عمرانی و تعیین تکلیف تعدادی از پروژه‌های نیمه‌کاره و بر زمین مانده، نتیجه آن در نظر گرفتن ۱۷۶ مصوبه برای اجرای طرح‌های مختلف با مجموع اعتبار مصوب بیش از ۱۷۷ هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال بود.

از پایان سال ۱۴۰۰ تا کنون افزون بر ۱۲۶ هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های مصوب سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران اختصاص یافت که معادل ۷۱ درصد کل اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح‌ها است.

به استناد آمارهای اعلام شده توسط دستگاه‌های اجرایی و استانداری مازندران، از مجموع ۱۷۶ مصوبه سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران ۷۸ مصوبه به طور کامل محقق شده، در ۸۹ مصوبه فرآیند اجرایی طی می‌شود و عملیات اجرایی با پیشرفت فیزیکی طبق برنامه در حال انجام است و اجرای ۹ مصوبه نیز در حال پیگیری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha