۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۱:۳۳
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85471638
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سیل راه شهر "شامکان" در ششتمد خراسان رضوی را بست + فیلم

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۱:۳۳
کد خبر: 85471638
سیل راه شهر "شامکان" در ششتمد خراسان رضوی را بست + فیلم

سبزوار- ایرنا - فرماندار ششتمد گفت:‌ بارش شدید باران و جاری شدن سیل با زیر آب بردن پل عبوری شهر شامکان از روی کال شور، ارتباط اهالی این بخش شهرستان ششتمد با جاده اصلی و شهرهای سبزوار و مشهد را قطع کرد.

حسین ایثارگر پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:‌ با این وضعیت اکنون ساکنان چندین پارچه روستا و آبادی این بخش تابعه ششتمد، که عمده خدمات مورد نیاز خود از جمله در زمینه های درمانی را از سبزوار دریافت می‌کنند، برای رفت و آمد به این شهر دچار مشکل شده اند.

وی افزود:‌ علاوه بر رواناب‌های محلی، بخش زیادی از سیلاب جاری شده در کال شور، از شهرستان "کوهسرخ" در بالادست وارد این منطقه شده است که با فروکش کردن بارش و سیلاب، مشکل تردد اهالی شامکان نیز برطرف خواهد شد.

فرماندار ششتمد بیان کرد:‌ به شهرداری شامکان ماموریت داده شده است که به محض فروکش کردن آب در روز جمعه، با تراشیدن گل و لای و آورده های سیل از سطح جاده، مسیر را برای رفت و آمد اهالی منطقه آماده کند.

ایثارگر در عین حال بر ضرورت تکمیل پل جاده شامکان تاکید کرد و گفت: از حدود سه سال پیش پیگیر تکمیل این پل بوده ایم، اما با توجه به تخصیص قطره چکانی اعتبارات، تاکنون این طرح همچنان ناتمام مانده و آماده بهره برداری نشده است.

وی افزود:‌ بر اساس گزارش های رسیده، جاری شدن سیل به بخشی از باغ های پسته منطقه شامکان نیز که در مجاورت رودخانه فصلی کال شور قرار داشته اند، خساراتی وارد کرده است که پس از ارزیابی کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان ششتمد، میزان آن اعلام خواهد شد.

فرماندار شهرستان ششتمد اضافه کرد:‌ بر اثر جریان سیلاب عصر پنجشنبه، همچنین مسیر روستاهای "دهنو، چنار، کلاته تیرکمان و قلعه میدان" در بخش شامکان نیز تخریب و به زیر آب رفته است که ادوات راهداری برای رفع مشکل و برقراری تردد در این راهها اعزام شده است.   

شهر شامکان، مرکز بخشی به همین نام، از توابع شهرستان تازه‌تاسیس ششتمد، با حدود پنج هزار نفر جمعیت است، در مجاورت خط مرزی فیمابین شهرستان‌های سبزوار و نیشابور و ششتمد واقع شده و با شهر سبزوار ۶۵ کیلومتر فاصله دارد.

شهرستان ۲۴ هزار نفری ششتمد دارای ۲ بخش مرکزی و شامکان، ۴۸ دهیاری و ۵۳ آبادی است.

مرکز شهرستان ششتمد در ۲۴۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha