۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۴۴
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85480554
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مسیر شهر "شامکان" ششتمد خراسان رضوی بازگشایی شد+ فیلم

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۴۴
کد خبر: 85480554
مسیر شهر "شامکان" ششتمد خراسان رضوی بازگشایی شد+ فیلم

سبزوار-- ایرنا - فرماندار شهرستان ششتمد گفت: مسیر ارتباطی شهر مرکزی بخش شامکان در شرق این شهرستان خراسان رضوی، که از دیروز به علت سیلاب بسته شده بود، سحرگاه شنبه با فروکش کردن سیلاب‌های کال‌شور، لایروبی و بازگشایی شد.

حسین ایثارگر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بخشی از جاده شامکان از بستر رودخانه می‌گذرد، که از دیروز به دنبال بارندگی‌های شدید و نیز سرازیر شدن رواناب‌های مناطق بالادست به این رودخانه، تردد در آن با هدف جلوگیری از بروز مخاطراتی برای خودروهای عبوری و مسافران، ممنوع شد.

وی افزود: از نیمه شب گذشته با فروکش کردن سیلاب و بیرون آمدن جاده از زیر آب، با اعزام ماشین آلات راهداری مسیر جاده لایروبی شده و گل و لای سطح آن برداشته شد و از حدود ساعت چهار صبح، اجازه تردد خودروها در آن داده شد.

فرماندار ششتمد گفت: مسیر روستای "جُنبذ" این شهرستان نیز به دلیل جاری شدن سیلاب دیروز به زیر آب رفته بود، با پایین آمدن سطح آب، به حالت قبل برگشته و خودروها امکان تردد در آن را یافته اند.

ایثارگر خاطرنشان کرد: راه ارتباطی برخی روستاهای دیگر منطقه از جمله "دهنو"، "چنار" و "سنگرد" از توابع دهستان "ربع شامات" بخش شامکان نیز به علت خاکی بودن، پس از بارش های اخیر با ایجاد گل و لای زیاد، غیرقابل تردد شده است، که با توقف باران از امروز نسبت به تیغ‌زنی، این مسیرها و بازگشایی آن اقدام می شود.

فرماندار ششتمد با اشاره به برخی خسارت های ناشی از بارش شدید باران و گاه تگرگ به کشاورزی و باغ های شهرستان گفت: بیشترین آسیب بارندگی، متوجه باغ های پسته بخش شامکان شده است که امروز کارشناسان برای بررسی وضعیت و برآورد میزان خسارت به منطقه اعزام شده اند.

وی در عین حال رفع دایمی مشکل تردد اهالی مرکز بخش شامکان را در گرو تکمیل پل در دست ساخت آن دانست و گفت: از حدود سه سال پیش پیگیر تکمیل این پل بوده ایم، اما با توجه به تخصیص قطره چکانی اعتبارات، تاکنون این طرح همچنان ناتمام مانده و آماده بهره برداری نشده است.

شهر شامکان، مرکز بخشی به همین نام، از توابع شهرستان تازه‌تاسیس ششتمد، با حدود پنج هزار نفر جمعیت، بین شهرستان‌های سبزوار، نیشابور و ششتمد واقع شده که با شهر سبزوار ۶۵ کیلومتر فاصله دارد.

شهرستان ۲۴ هزار نفری ششتمد دارای ۲ بخش مرکزی و شامکان، ۴۸ دهیاری و ۵۳ آبادی است.

مرکز شهرستان ششتمد در ۲۴۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha