۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۰۳
کد خبر: 85471091
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تشرف سه هزار و ۱۳۰ زائر از استان یزد به حج تمتع

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۰۳
کد خبر: 85471091
تشرف سه هزار و ۱۳۰ زائر از استان یزد به حج تمتع

یزد- ایرنا- مدیر حج و زیارت یزد گفت: سه هزار و ۱۳۰ زائر در قالب ۲۳ کاروان با ۱۳ پرواز از فرودگاه شهید صدوقی (ره) از ۱۳ الی ۱۷ خردادماه امسال به حج تمتع اعزام می‌شوند.

به گزارش ایرنا، " علی اشرف " روز پنجشنبه در نشستی با خبرنگاران استان افزود: از این تعداد زائر یک هزار و ۳۸۷ نفر را آقایان و بقیه بانوان هستند و کوچکترین زائر دختر هفت ساله و بزرگترین زائر نیز مردی ۹۴ ساله است.

وی با بیان اینکه مدت حج تمتع امسال حدود ۳۸ روز طول می‌کشد ادامه داد: تمامی تمهیدات لازم برای حضور زائران در سرزمین وحی با همکاری بخش‌های مختلف انجام گرفته و هدف برگزاری حجی باشکوه و ابراهیمی است

این مسئول بیان کرد: حمل و نقل درون شهری زائران در حج امسال با قطارهای شهری انجام می‌شود و مشکلات سال‌های گذشته با سفر اتوبوس را ندارد و همچنین ۲ آشپزخانه مجهز در مکه و ۲ آشپزخانه در مدینه مسئولیت پخت غذا را بر عهده دارند.

همچنین مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت یزد اهم برنامه‌های هفته حج را تشریح کرد و گفت: غبارروبی قبور شهدا، دیدار با خانواده شهدای حج، دیدار با کارگزاران حج، دیدار با استاندار و نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد از جمله برنامه‌هاست.

حجت‌الاسلام " علی حبیبیان" افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی و فرهنگی برای آشنایی حجاج جزو برنامه‌های مهمی است که تا حاجیان با کمترین مشکل مشرف شوند و سفیران خوبی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشند.

وی گفت: در مجموع ۲۳ روحانی، پنج معینه و چهار معین کاروان‌ها را همراهی می‌کنند و ۱۰ جلسه آموزشی قبل از اعزام برگزار می‌شود.

در پایان به سوالات خبرنگاران پاسخ داده شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha