۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۱۵
کد خبرنگار: 946
کد خبر: 85469838
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رشد ۴۷ درصدی کالاهای صادراتی از مرز خسروی کرمانشاه

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۱۵
کد خبر: 85469838
رشد ۴۷ درصدی کالاهای صادراتی از مرز خسروی کرمانشاه

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل گمرک استان کرمانشاه از رشد ۴۷ درصدی کالاهای صادراتی اظهاری و عبوری از مرز خسروی در فروردین ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: ارزش این کالاها ۷۳ میلیون و ۹۱۴ هزار دلار است.

علی‌اصغر عباس‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: وزن کالاهای صادراتی از مرز خسروی در فرودین ماه ۱۱۱ هزار و ۶۴۲ تن است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد کاهش داشته است.

وی کالاهای صادراتی را شامل ۲ دسته اظهاری و عبوری اعلام کرد و گفت: در بخش کالاهای صادراتی اظهاری در فرودین ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۹۸ درصدی هستیم که ارزش آن بیش از ۶۱ میلیون و ۵۰۴ هزار دلار به وزن ۸۵ هزار تن می شود.

عباس‌زاده در عین حال گفت: اما در بخش کالاهای صادراتی عبوری سایر گمرگات کشور از طریق مرز خسروی به مقصد عراق شاهد کاهش ۳۶ درصدی ارزش و ۴۰ درصدی وزن هستیم.

وی ارزش کالاهای صادراتی عبوری را نیز ۱۲ میلیون و ۴۱۰ هزار دلار به وزن ۲۶ هزار و ۴۴۸ تن اعلام کرد.

به گفته مدیرکل گمرک کرمانشاه عمده کالاهای صادراتی از مرز خسروی شامل کلینیکر سیمان، سنگ آهن ، میوه ، تره بار، کولر آبی، میلگرد آجدار، شمش و ورق فولادی، انواع کاشی، سرامیک ، سیمان سفید، تخم مرغ، کیک، بیسکویت و شیشه جام می شود.

به گزارش ایرنا، سال گذشته در مجموع سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار کالا از استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرزها ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرزی فعال است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha