رشدی ۶۷ درصدی صادرات کالاهای اظهار شده در گمرک خسروی

کرمانشاه - ایرنا- ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه از رشد ۶۷ درصدی ارزش و افزایش ۴۹ درصدی وزن صادرات کالاهای اظهاری گمرک خسروی در ۹ ماه سپری شده از سال جاری خبر داد.

«علی‌اصغر عباس‌زاده» روز یکشنبه به ایرنا افزود: در ۹ ماه سپری شده از سال جاری ۴۰۴ میلیون و ۸۱۲ هزار و ۷۵۱ دلار کالای صادراتی به وزن ۹۱۲ هزار و ۸۷۰ تن در گمرک خسروی اظهار و تشریفات گمرکی آن توسط کارکنان این گمرک انجام شد.

وی عمده کالاهای صادراتی اظهاری در گمرک خسروی را کلینکر سیمان، سنگ آهن، کاشی، سنگ مرمریت، محصولات پلاستیکی، ظروف یک بار مصرف، میوه و تره بار عنوان کرد.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه در ادامه میزان صادرات کالاهای دیگر گمرکات کشور که از طریق گمرک خسروی به کشور عراق ارسال شده است را ۲۰۴ میلیون و ۳۷۶ هزار و ۶۵ دلار کالا به وزن ۴۸۴ هزار و ۹۱۵ تن ذکر کرد.

عباس‌زاده تصریح کرد: میزان کالای صادراتی دیگر گمرکات کشور در این مدت از طریق گمرک خسروی به مقصد عراق در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۴۶ درصد و از حیث وزن ۵۱ درصد کاهش داشته است.

وی عمده کالاهای صادراتی عبوری از این گمرک را کاشی و سرامیک، سیمان سفید، تخم مرغ، کیک و بیسکویت، شیشه جام و لبنیات اعلام کرد.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه در مجموع حجم کالاهای صادراتی اظهاری و عبوری از طریق گمرک خسروی در ۹ ماه سپری شده از سال جاری را ۶۰۹ میلیون و ۱۸۸ هزار و ۸۱۶ دلار به وزن یک میلیون و ۳۹۷ هزار و ۷۸۵ تن عنوان کرد.

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه در مجموع ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرز ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرسی فعال است و سالانه بیش از سه میلیارد دلار کالا از این مرزها به خارج از کشور صادر می‌شود.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha