معاون استاندار مازندران: معلم نقش اثرگذاری در کامیابی و ناکامی دانش آموزان دارد

ساری- ایرنا - سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران گفت: معلم نقش مهم و اثرگذاری بر کامیابی و ناکامی دانش آموزان دارد و معلمان در این راستا رسالتی مهمی دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، قاسم عزیززاده گرجی روز چهارشنبه در آیین تجلیل از دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان که به مناسبت هفته معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری(ره) برگزار شد، با بیان اینکه رسیدن به فهم مشترک از ملزومات فعالیت در حوزه تعلیم و تربیت است، افزود: اختلافات و افتراقات به مشکلات در حوزه آموزش و پرورش دامن خواهد زد.

وی به اهمیت حضور دانشجو معلمان در مدارس برای آشنایی با مدارس و حوزه تعلیم و تربیت در میدان اشاره کرد و ادامه داد: دانشجو معلمان که معلمان آینده نظام هستند باید برای خوب شدن حال مدرسه و دانش آموزان تلاش کنند.

وی با اشاره به هدف آموزش و پرورش، تصریح کرد: همه ی برنامه ها و اقدامات در دستگاه تعلیم و تربیت باید در جهت رسیدن به قله آموزش و پرورش(تربیت) باشد، در هر امری اگر خروجی و غایت کار را ترسیم نکنیم اقدامات و برنامه ها ضعف خواهد داشت.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه آموزش باید به مرحله یادگیری برسد، ادامه داد: تربیت یکی از سطوح یادگیری است، اگر یادگیری رخ ندهد علم غیرنافع خواهد بود که در زندگی بشر هیچ اثر و خاصیتی ندارد.

وی همچنین افزود: مهارت که در حوزه تعلیم و تربیت به دست می آید باید به فهم درست از علم و دانش ختم شود.

معاون استاندار مازندران: معلم نقش اثرگذاری در کامیابی و ناکامی دانش آموزان دارد

وی با بیان اینکه محتوا یک ارزش است و روش نیز مهم و ارزش محسوب می شود چرا که اگر ابزار انتقال پیام درست انتخاب نشود پیام ناقص ابلاغ می شود، گفت: انسان(معلم) مامور به هدایت نیست بلکه باید پیام را برای دانش آموز تبیین کند.

وی با بیان اینکه برخی سواد را تربیت می دانند در صورتی که سواد یکی از مراحل یادگیری است، افزود: اگر فهم درست از علم نباشد خطرآفرین خواهد بود.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه تربیت در برخی از مدارس تربیت تک ساحتی است، بیان داشت: اگر رشد متوازن در بحث تربیت رقم نخورد آسیب زا خواهد بود.

وی با بیان اینکه انسان باید در ۶ ساحت تربیت شامل، تربیتی اعتقادی، عبادی و اخلاقی- تربیت اقتصادی و حرفه ای- تربیت علمی و فناوری- تربیت اجتماعی و سیاسی- تربیت زیستی و بدنی- تربیت زیبایی‌شناختی و هنری شود، افزود: اگر مدرسه قرآنی داشته باشیم اما دانش آموز بطور مثال در حوزه اجتماعی رشد نداشته باشد تربیت درست محقق نشده است.

عزیززاده گرجی با اشاره به نقش معلم در تربیت دانش آموز، گفت: متاسفانه تربیت کردن مانع اصلی تربیت شدن است، بنابرین اگر معلم قرار است معلمی کند باید ایجاد شرایط خود آغازگری را برای دانش آموز مورد توجه داشته باشد یعنی دانش آموز برای یادگیری تشنه شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با اشاره به اهمیت شناسایی مکان و زمان تربیت، افزود: ارتباط سیال که بین مکان و مخاطب پیش می آید همان تربیت است.

معاون استاندار مازندران: معلم نقش اثرگذاری در کامیابی و ناکامی دانش آموزان دارد

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha