شهردار تهران: سامانه لرزه‌نگار در عمق ۱۰۰ متری در بوستان نهج‌البلاغه نصب می‌شود

تهران بزرگ - ایرنا - شهردار تهران از نصب یک لرزه‌نگار جدید در عمق ۱۰۰ متری پارک نهج‌البلاغه در سال جاری خبر داد و گفت: برای پایش زلزله نیاز به ابزارها و تجهیزاتی داشتیم تا در پیش‌بینی زلزله ما را یاری کند از این رو از ۲.۵ سال گذشته پنج لرزه‌نگار در عمق ۵۰ متری نصب شده است ...

به گزارش ایرنا از شهرداری تهران، علیرضا زاکانی روز سه‌شنبه در آیین افتتاح نهمین کنفرانس بین‌المللی زلزله، فرونشست زمین، زلزله، سیل و طوفان را چهار مخاطره در دستور کار شهرداری پایتخت دانست و افزود: زلزله پدیده‌ای است که نیاز به هم‌افزایی با سایر دستگاه‌ها دارد و با مسوولیتی که وزیر کشور در این زمینه بر عهده گرفته امکان هم‌افزایی میان نهادهای مرتبط فراهم شده است.

شهردار تهران توسعه شبکه شتاب‌نگاری برای برآورد میزان خسارت پس از وقوع زلزله را از دیگر اقدامات برای پایش زلزله در تهران عنوان کرد و یادآور شد: در گذشته کشور ژاپن، چهار دستگاه شتاب‌نگاری در تهران نصب کرده بود که به دلیل فرسودگی نیاز به تعویض داشتند و با اقداماتی که انجام شد، ۲۶ دستگاه شتاب‌نگاری تحویل ما شده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر آن ۵۰ سامانه شتاب‌نگاری در اطراف تهران نصب شده است، اضافه کرد: با سامانه‌های نصب شده می‌توانیم هشدار سریع در ۱۵ تا ۲۰ ثانیه اول داشته باشیم.

شهردار تهران، شناسایی سازه‌های در معرض خطر را از دیگر برنامه‌های شهرداری دانست و گفت: در گذشته سازمان آتش‌نشانی از منظر آتش‌سوزی سازه‌ها را مورد بررسی قرار داده که ۱۲۶ ساختمان شناسایی شدند البته در مطالعات وضعیت ۱۶ هزار ساختمان بالای هفت طبقه در پایتخت بررسی شد.

به گزارش ایرنا، نهمین کنفرانس بین‌الملی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله امروز (۱۸ اردیبهشت ماه) با حضور وزیر کشور، استادان و کارشناسان پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله با شعار «زلزله و کلان شهرها در برج میلاد تهران گشایش یافت.

این کنفرانس بین المللی روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه پایان می‌یابد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha