۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۳۹
کد خبر: 85468787
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار بورل نسبت به افزایش آمار شهدای فلسطینی به دنبال حمله اسرائیل به رفح

لندن – ایرنا – مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره افزایش آمار شهدای جنگ غزه در پی آغاز عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در شهر مرزی رفح، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی پناه گرفته‌اند، هشدار داد.

به گزارش ایرنا، جوسپ بورل روز سه‌شنبه به خبرنگاران در بروکسل گفت که حمله رفح به رغم درخواست‌های جامعه بین‌الملل، ایالات متحده و کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای توقف آن صورت گرفت. این درحالیست که همه از (نخست‌وزیر اسرائیل) نتانیاهو خواسته‌ بودند که به رفح حمله نکند.

وی افزود: من نگرانم که چنین حمله‌ای باعث پدید آمدن تلفات زیاد در میان غیرنظامیان شود و دیگر هیچ منطقه امنی در غزه وجود نخواهد داشت.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیروز هم در یادداشتی برای نشریه نشنال‌نیوز هشدار داده بود که هرگونه عملیات زمینی در رفح، پیامدهای فاجعه‌بار و غیرقابل قبولی به همراه خواهد داشت.

وی در این یادداشت تصریح کرد: هیچ راه حل نظامی برای مناقشه فلسطین و اسرائیل وجود ندارد و گلوله نمی تواند ایده ها را از بین ببرد. استفاده از گرسنگی هم به عنوان سلاح جنگی، جرم و کاملا غیراخلاقی است.

بورل با بیان اینکه «اکنون زمان عمل است» افزود: ما باید از اهرم‌های خود برای تبدیل این فاجعه غیرقابل توصیف به مسیری برای برداشتن گام های برگشت ناپذیر به سوی صلح استفاده کنیم.

این درحالی است که کابینه جنگ رژیم صهیونیستی روز گذشته تهاجم زمینی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را تائید کرد. گزارش‌ها حاکیست که ارتش این رژیم تروریستی امروز بخش فلسطینی این شهر را اشغال کرده‌اند.

سخنگوی هیات گذرگاه‌های نوار غزه نیز عنوان کرد که این گذرگاه به علت حضور تانک های ارتش رژیم صهیونیستی در داخل آن بسته شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha