۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۵۸
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85468449
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی سمنان: تا پایان هفته منتظر بارش‌ها و وزش باد شدید باشید

سمنان - ایرنا - هواشناسی سمنان در هشدار زرد شماره ۶، تا پایان هفته در قالب ۲ سامانه بارش باران و وزش باد شدید پیش‌بینی کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل هواشناسی سمنان زمان آغاز هشدار زرد را از شامگاه دوشنبه تا روز جمعه دانست و گفت: بارش‌های پراکنده باران گاهی رگبار و رعد و برق، احتمال تگرگ در برخی نقاط به ویژه نواحی شمالی دور از انتظار نیست.

ایرج مصطفوی با اشاره به تقویت نسبی فعالیت این سامانه در روز پنجشنبه، به رسانه ها ابراز کرد: مه‌آلودگی و کاهش دید به ویژه در محورهای کوهستانی و شمالی استان کاهش نسبی دما بین چهار تا ۶ درجه سانتیگراد در استان طی روزهای پنجشنبه و جمعه دیگر مخاطره‌های قابل انتظار است.

وی منطقه اثر فعالیت این سامانه جوی را مناطق شمالی استان سمنان عنوان و بیان کرد که احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی به دلیل شرایط فصلی و رگباری بودن بارش‌ها، احتمال اختلال در تردد محورها به ویژه در نواحی شمالی و گردنه‌های کوهستانی به دلیل لغزندگی، مه‌آلودگی و کاهش دید، مهمترین نکات قابل پیش‌بینی در این هفته است.

هواشناسی سمنان: تا پایان هفته منتظر بارش‌ها و وزش باد شدید باشید

کنترل و لایروبی شبکه آبراه‌های استان و جوی‌ها، کانال‌ها و آبراه‌ها و دهانه پل ها، خودداری از توقف و اتراق در بستر و حاشیه رودخانه ها، خودداری از صعود به ارتفاعات و نواحی کوهستانی، پرهیز از چرای دام در نواحی مرتفع، مهمترین توصیه های هواشناسی سمنان است.

مدیرکل هواشناسی سمنان در توصیف سامانه دوم با محوریت افزایش گرادیان فشار و وزش باد شدید و تندبادهای لحظه‌ای همراه با خیزش گرد و خاک، گفت: این سامانه نیز تا پایان هفته در استان فعال است.

وی تاکید کرد: نوع مخاطره در دوره حضور این سامانه وزش باد شدید و تندبادهای لحظه ای، خیزش گرد و خاک در بیشتر نقاط به ویژه از ساعت‌های نزدیک به ظهر تا اواخر شب، پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی سمنان با اشاره به وزش باد شدید در تمام نقاط استان، یادآور شد که احتمال خسارات ناشی از باد شدید و احتمال کاهش دید در محورها، در اثر فعالیت این سامانه دور از انتظار نیست.

بارش باران از بامداد سه شنبه در شهر سمنان آغاز شد و در برخی ساعات شدت گرفت.

پلیس راه سمنان: از سفرهای غیرضروری پرهیز کنید

رییس پلیس راه استان سمنان با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی درباره بارش‌ها در بیشتر جاده‌های استان‌، از رانندگان و مسافران خواست که از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

سرهنگ موسی بزرگی به پیش‌بینی و هشدار هواشناسی مبنی بر بارش و تشدید این پدیده در غالب محورهای استان با احتمال لغزندگی‌ جاده‌ها اشاره و تاکید کرد: با توجه به شرایط پیش‌بینی شده که در اقصی نقاط استان، پلیس راه نیز از آمادگی لازم برخوردار شده است.

وی گفت: آن دسته از رانندگانی که به هر دلیلی مجبور به انجام سفر هستند، باید ضمن کسب اطلاع از وضعیت راه‌ها، از سلامت فنی خودرو به ویژه سالم‌بودن وسایل گرمایشی خودرو و برف‌پاک‌کن اقدام کنند. رانندگان از پربودن باک خودرو در مبدا اطمینان حاصل کنند.

رییس پلیس راه استان سمنان به رانندگان توصیه کرد که در هنگام بارندگی، فاصله طولی مناسب را با خودروی مقابل رعایت کنند و ضمن پرهیز از سرعت و سبقت غیرمجاز، با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha