استاندار تهران: مدیران نیازها و ضروریات استان را شناسایی کنند

تهران بزرگ - ایرنا - استاندار تهران با تاکید بر لزوم برنامه ریزی، آینده پژوهی و تعامل با مردم توسط دستگاه‌ها و سازمان‌ها گفت: مدیران اجرایی برای برنامه‌ ریزی، باید نیازها و ضروریات استان را شناسایی کنند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، علیرضا فخاری عصر یکشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی، بر برنامه محوری مسوولان تاکید کرد و افزود: باید همه اقدامات منطبق بر برنامه باشد و در ارایه از زیاده گویی‌ها خودداری شود و بدون محاسبه منابع و محدودیت‌ها؛ برآورد انجام ندهیم.

وی بر ضرورت انعطاف پذیری در برنامه‌ها تاکید و اظهار کرد: با رعایت اصول و چارچوب‌ها و با توجه به اسناد بالادستی می‌توانیم به یک برنامه منعطف دست یابیم.

فخاری با تاکید بر ارزیابی مدیران بر اساس عملکرد برنامه‌ها گفت: برنامه‌های ارائه شده باید طبق واقعیت‌ها باشند و برای مشارکت در برنامه ریزی استان نیازمند ادبیات مشترک میان همه مسوولان هستیم.

وی با اشاره به برنامه ریزی و آینده پژوهی دستگاه‌ها و سازمان‌ها اضافه کرد: برای برنامه ریزی باید انتقادها را شنید و یک برنامه عملیاتی، اجرایی و واقع گرایانه تنظیم کرد و نتیجه کار را در قالب عملکرد دستگاه‌ها به قضاوت مردم گذاشت چرا که در این صورت سطح پاسخگویی به مردم با کیفیت بیشتری انجام می‌شود.

استاندار تهران گفت: برنامه مورد ارائه توسط مدیران باید در بستر اتفاقات تنظیم و تهیه شود، در این صورت است که نیازها و ضروریات شناخته می‌شود و می‌توان برای آن برنامه ریزی صحیح انجام داد، زمانی که مدیری در تعامل با مردم باشد نیازمندی‌ها و ضرورت‌ها را شناسایی و برای آنها برنامه ریزی می‌کند.

فخاری با اشاره به همسو شدن افکار در مدیران بر ضرورت نظام برنامه ریزی تاکید کرد و ادامه داد: برای اداره کردن استان باید نسبت به میزان ظرفیت‌ها و محدودیت‌ها شناخت دقیق داشته باشیم.

وی در خصوص انتظارات از سازمان برنامه و بودجه در حوزه برنامه ریزی تاکید کرد: ضروری است که سازمان برنامه و بودجه از رخوت حضور در صحنه و توزیع کنندگی پول خارج و ناظر بر اقدامات اجرایی دستگاه‌ها در جهت تحقق برنامه شود و برای ارزیابی پروژه‌ها به میدان بیاید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha