۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۵۹
کد خبرنگار: 1384
کد خبر: 85465927
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار تهران: اهداف و اراده ایران در تحولات منطقه و جهان موثر است

دماوند- ایرنا- استاندار تهران گفت: اهداف و اراده ما در تحولات منطقه و جهان موثر است و با تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تقویت زیرساخت های دفاعی کشور، اقتدار کشورمان را می بینم.

به گزارش ایرنا ، علیرضا فخاری شامگاه شنبه در بیست و سومین یادواره شهدای شهر آبسرد که با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد،ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل که جان خود را فدای این نظام و انقلاب کردند، اظهار داشت: دشمن به دنبال این بود که اثبات قدرت نکنیم اما در این عملیات تمامی خواسته های اسرائیل زیرپا گذاشته شد.

وی ادامه داد: کشورها و دیپلمات ها در مراودات خود شجاعانه و توأم با غرور تشکر می کنند و شما مردم با پشتیبانی از نیروهای مسلح کمک کردید تا این تحول بزرگ شکل‌گیرد اما بدانید که ما اول راهیم.

استاندار تهران با بیان اینکه آینده ای روشن و بازدارنده را شاهد خواهیم بود برای دفاع از آرمان‌های انقلاب و نظام و شهدا، افزود: امروز در فضایی جدید جنگ ارزش ها را شاهد هستیم و بدانید دشمن برای هر روز و شب ما نقشه می کشد و از طریق تمامی امکانات فنی، همه دنیا را زیرنظر دارند.

فخاری افزود: دشمن تلاش می کند درباره نان، آب، حمل و نقل، سوخت مسئله سازی کرده، نقاط ضعف ما را شناسایی و بزرگ نمایی کند و مخاطبان را تحت تاثیر و تحت فشار روانی قرار بدهد.

وی وظیفه امروز همگان را درک صحیح از موقعیت ها دانست و گفت: نباید در این جریان روانی قرار گیریم گرچه برخی همسویان در این مسیر آنان را یاری می کنند،هوشیاری و به روز بودن در صحنه بودن، آگاه بودن و صبوری داشتن مهم است و می تواند اهداف دشمن را خنثی کند.

استاندار تهران گفت: دشمن هدف دیگرش شناخت ارزش های کشور است و برای آنها دستورالعمل ایجاد و ارزش ها را تخریب و نابود می‌کنند و این مهم عدم اعتماد ایجاد می‌کند و جنبه های اعتقادی از بین می‌رود.

این مقام مسئول ادامه داد: امروز دشمن روی کودکان و نوجوانان ما کار می کند و نباید بگذاریم این فضا شکل گیرد و همه مسئول هستیم و تکلیف داریم، روایت گری دشمن فراوان است و باید مراقب و هوشیار باشیم و برای اینکه بتوانیم از این مسیر پیش رویم نیاز به داشتن، درایت و صبر و روحیه انقلابی است.

فخاری تاکید کرد: مسجد پایگاه و سنگر است و نباید سنگر را رها کنیم که در این راستا نقش بزرگان و ائمه جماعات در تشویق جوانان بسیار مهم است تا با ایجاد فضایی مناسب در مسجد، نسل آینده را از توطئه های دشمن ایمن کنیم.

شجاعت شهدا متصل به یک فکر، اندیشه، مکتب و دریای بیکران معرفت و شناخت است

استاندار تهران ضمن گرامیداشت مقام شامخ شهدا، اظهار داشت: شجاعت شهدا متصل به یک فکر، اندیشه و مکتب و متصل به یک دریای بیکران از معرفت و شناخت است و آنان ابتدا دین مدار و بعد ولی شناس و بعد زمان شناس بودند که همین صفات آنان را متمایز کرده است.

فخاری خاطر نشان کرد: جایگاه شهدا، جایگاه رفیعی است و بدانید که هر کسی شهید نمی شود و تا یک فرد زمینه شهادت را برای خود فراهم نکند به این جایگاه نخواهد رسید و این مهم نه به قدرت و جایگاه و مکان نیست بلکه این جایگاه برگرفته از صفات شهدا است.

وی به ویژگی ها و صفات شهدا پرداخت و نخستین جایگاه آنان را اخلاص شهدا دانست و افزود: آنان از درون خود را آماده کرده و خودسازی داشتند و اگر عملی انجام می دادند شرط اول آن رضایت خداوند بود، شجاعت، اخلاص، شناخت حقیقت و معرفت از انسان یک آزاده می سازد و این صفت تردید را از انسان می گیرد.

استاندار تهران ولایت مداری را از دیگر ویژگی های شهدا دانست و گفت: ولایتمداری یعنی آن اتصال لاینقطعی که بین یک انسان و یک شخصیت برتر دینی، سیاسی و اخلاقی است که برای آنان جنبه مریدی پیدا می‌کند و از او یک انسان آزاده می سازد.

فخاری تصریح کرد: شهدا هادیان جامعه هستند وما می توانیم با آنان راه را از چاه بشناسیم و در فضای توسل، تاریکی ها را رفع کنیم و اگر می خواهیم مقیاس شجاعت را در خود بسنجیم باید به شهدا رجوع کنیم.

وی با بیان اینکه امروز شرایط جبهه و جنگ تغییر کرده و نوع جنگ متفاوت شده است، گفت: دشمن به یک نقطه ای رسیده که به لحاظ نظامی آنچه در سرپنجه تدبیر داریم، خیلی برایش صرف نکند تا مقابله کند که این مهم را در وعده صادق دیدم و هرآنچه بافته بودند را پنبه کردیم.

استاندار تهران افزود: گرچه نه شرایط منطقه ای و نه شرایط بین المللی جمهوری اسلامی که بتواند گام بلند برای سینه به سینه شدن دشمن در نقاط دوردست به عهده گیرد، وجود نداشت اما یک اراده قوی ایجاد شد و فرمانده کل قوا با اراده قوی و الهام از مولای خود به این نقطه از تصمیم رسیدند و این عملیات شکل گرفت و کسانی که فکر می‌کردند ما در حال نمایش هستیم و از آن به عنوان ابزار تهدید استفاده می کنیم در اراده و عمل دیدند.

این مقام مسئول تصریح کرد: یک پرواز هوایی به سمت سوریه چندین ساعت زمان می برد ولی شاهد بودیم این مسیر طولانی را ده ها فروند پهباد طی کردند و با بررسی میزان سوخت، رهگیری و دیگر موارد با تمامی ابزارهای رصد و پیمایش راداری، حرکت کند و چندین کشور نیز نظارگر بودند و درحالی که در کنترلشان بود ولی کاری نتوانستند انجام دهند.

وی خاطر نشان کرد: با وجود دروغ پراکنی رژیم صهیونیستی، ستاره های درخشان جمهوری اسلامی آسمان قدس را لمس کرد و این بزرگ ترین پیروزی ماست و همه قدرت های پوشالی را ولی ما ضربه شست نشان داد. بعد از این عملیات، اعتقاد براین است که دکترین های نظامی دفاعی کشورهای منطقه هم تغییر کرد.

آبسرد تبدیل به بخش خواهد شد

استاندار تهران با بیان اینکه بخش شدن آبسرد در دستور کار است، توضیح داد:نامه نگاری های لازم صورت گرفته پس از برگزاری انتخابات آبسرد با توجه به وسعت، قابلیت ها و جمعیت پذیری منطقه تبدیل به بخش خواهدشد تا فرصتی برای رشد و توسعه منطقه باشد.

فخاری گفت: با توجه به جمعیت پذیری منطقه آبسرد در حوزه زیرساختی نیز باید تقویت شود و موضوع تبدیل وضعیت حوزه شهری نیز در دستور کار است که با یک تمهیداتی به شورای عالی شهرسازی ارجاع دادیم که بخش های بالادستی و محدوده شمالی آبسرد که در حریم شهر آبسرد هست به محدوده شهری اضافه شود تا این قابلیتی که دارد قانونمند کند و تخلفاتی که در حوزه ساخت و ساز وجود دارد و صدور اسناد مالکیت را حل و فصل کند.

وی ادامه داد: معمولا گاهی نیازمندی‌ها جلوتر از قوانین و مقررات است و اراضی که زمانی محل کشاورزی بوده اکنون به باغ و ویلا تبدیل شده که در حال ساماندهی هستیم.
استاندار تهران با اشاره به اینکه این موضوع فرصتی است برای ارتقا عمومی آبسرد، گفت: جمعیت پذیری هر منطقه باید تابع نظام باشدو نخستین موضوع مهم ترکیب بندی جمعیت در شهر آبسرد است که مورد توجه است و باید رسیدگی شود.

وی گفت: آب شرب یک موضوع مهم و نخستین تامین کننده یک نیاز زیرساختی است که اگر نباشد، حیاتی نیست و برای جبران آب آشامیدنی در مرحله نخست با توجه به برنامه های فرماندار،مطالعه برای حفر چاه های مورد نیاز در دستور کار قرار گیرد که سطح تراز برقرار شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بیست و سومین یادواره شهدای شهر آبسرد با حضور استاندار تهران همزمان با شام شهادت بنیانگذار مذهب شیعه امام جعفر صادق(ع)، بیست و سومین یادواره شهدای شهر آبسرد و حومه در مصلی نماز جمعه این شهر برگزار شد.

این مراسم با اجرای گروه سرود پایگاه بسیج شهید بهشتی شهر آبسرد، سخنرانی دکتر فخاری استاندار تهران و مداحی حاج حمید رمضان پور همراه بود.

شهر آبسرد مزین به وجود مبارک ۷۲ شهید گلگون کفن است که از این تعداد دو شهید انقلاب اسلامی، ۵۲ شهید دوران دفاع مقدس، دو شهید گمنام و ۱۶ شهید مدافع حرم است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha