۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۱۷
کد خبر: 85466506
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زنده یاد خادم؛ چهره‌ای ماندگار در هنر کفش دستدوز تبریز

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۱۷
کد خبر: 85466506
زنده یاد خادم؛ چهره‌ای ماندگار در هنر کفش دستدوز تبریز

تبریز- ایرنا- زنده یاد محمد خادم یکی از چهره‌های ماندگار صنعت کفش تبریز است که در دهه ۳۰ شمسی، وارد هنر کفش دستدوز تبریز شده و تا دهه ۹۰، شاگردان برجسته‌ای را از خود به یادگار گذاشته است.

به گزارش ایرنا، با هدف ارج دادن به این شخصیت مهم صنعت کفش تبریز، تعدادی از صنعتگران این شهر گرد هم آمده تا نام و یاد این استاد گرانقدر را که در سال ۱۴۰۰ دار فانی را وداع گفته است، زنده نگه دارند.

حسین منافی، رئیس اتحادیه کفش تبریز روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت زنده یاد خادم و رونمایی از تندیس او، اظهار کرد: استاد خادم حدود ۷۰ سال عمر خود را عاشقانه در صنعت کفش تبریز صرف کرده و شاگردان خوب و توانمندی را تربیت کرده است که امروز به صنعتگرانی بی بدلی در هنر کفش تبریز تبدیل شده‌اند.

وی تاکید کرد: رمز ماندگاری هر جامعه‌ای، احترام به گذشتگان بوده و امروز وظیفه ما است تا نام و یاد پیشکسوتان عزیز خود را گرامی بداریم.

وی با بیان این‌که دستان پینه بسته کفاشان زحمتکش، نشانی از تجلی هنر و استعداد آن‌ها است، گفت: دست بوس تمام زحمتکشان صنعت کفش تبریز و کفاشان توانمند هستیم.

زنده یاد خادم؛ چهره‌ای ماندگار در هنر کفش دوستدوز تبریز

علیرضا جباریان، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان کفش آذربایجان شرقی نیز اظهار کرد: استاد خادم یکی از تولیدکنندگان خوب عصر معاصر در صنعت کفش دستدوز است.

وی افزود: کفش تبریز، کفشی دستدوز از چرم است و این صنعت زیر سایه مردان زحمتکشی چون استاد خادم در تبریز در اوج نگه داشته شده است.

آرش خادم، فرزند زنده یاد خادم نیز گفت: استاد، عاشق کارش بود و از دوختن کفش‌ها لذت می‌برد، شاگردان زیادی تربیت کرد و نوآوری‌های بسیاری داشت که اکنون شاگردانش، صاحب نام در این صنعت هستند.

زنده یاد خادم؛ چهره‌ای ماندگار در هنر کفش دوستدوز تبریز

به گزارش ایرنا، در این مراسم، از فرزند زنده یاد خادم، به عنوان یادگاری از این چهره صنعت کفش تبریز قدردانی و از مجسمه استاد رونمایی شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha