۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۴۲
کد خبرنگار: 924
کد خبر: 85477915
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

چشم انداز جمعیتی ۳۵۰ هزار نفری برای آینده شهر جدید سهند

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۴۲
کد خبر: 85477915
چشم انداز جمعیتی ۳۵۰ هزار نفری برای آینده شهر جدید سهند

تبریز - ایرنا - مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند با اشاره به برنامه‌ریزی برای احداث ۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در طرح جامع سهند در قالب فاز پنج، گفت: چشم انداز جمعیتی میان مدت شهر جدید سهند با طراحی، احداث و تحویل واحدهای مسکونی پروژه‌های نهضت ملی مسکن، بیش از ۳۵۰ نفر پیش بینی می‌شود.

ب️ه گزارش روز چهارشنبه ایرنا، فرهاد سعیدی در جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های نهضت ملی مسکن با حضور مشاور معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی،عدم تامین آورده از سوی متقاضیان را اصلی‌ترین چالش مرتبط با پروژه‌های نهضت ملی مسکن عنوان کرد و گفت: ۵۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در سهند پیشرفت بالای ۵۰ درصدی دارد که در صورت همیاری مردم و بانک‌ها در تامین مالی پروژه‌ها، تا پایان فصل کاری به پایان می‌رسند. ️

سعیدی با اشاره به این‌که تلاش می‌کنیم بخشی از منابع مالی را از طریق تسهیلات بانکی جبران کنیم، ادامه داد: در این رابطه نیز چالش‌هایی داریم و باید تمهیداتی اندیشیده شود تا مسیر تزریق تسهیلات بانکی به پروژه‌ها هموار شود و متقاضیان بتوانند آورده موردنیاز را تامین کنند. ️

وی با اشاره به این‌که ۲۳ هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در سهند در حال اجراست، گفت: ۲ هزار واحد آن از طریق نیروهای مسلح، چهار هزار واحد به صورت خودمالکی و بقیه توسط سازندگان شرکت عمران احداث می شود.

به گزارش ایرنا، شهر جدید سهند در ۲۵ کیلومتری جنوب تبریز واقع شده و در حدود ۳۵ هزار واحد مسکن مهر در فازهای دو، سه و چهار این شهر احداث شده و از کانون های اصلی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی است.

طرح جامع شهر جدید سهند در جنوب غربی تبریز در سال ۱۳۷۷ برای جمعیت ۹۰ هزار نفر تصویب شد که در بازنگری طرح جامع به ۲۵۰ هزار نفر افزایش یافت .

طرح تفصیلی این شهر نیز در سال ۱۳۸۶ تصویب و در سال ۱۳۸۷ برای جمعیت ۱۸۰ هزار نفر به شرکت عمران شهر جدید سهند ابلاغ شد.

مساحت شهر با توجه به فازهای پنجگانه شهر حدود ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha