محلات هدف بازآفرینی جنوب کرمان بسته تشویقی ساخت و ساز دریافت می‌کنند

جیرفت- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان از دریافت بسته های تشویقی برای ساکنان محلات هدف بازآفرینی شهرستان های کهنوج و رودبار جنوب در جنوب کرمان خبر داد و افزود: این افراد می توانند با مراجعه به شهرداری از مشوق های ساخت و ساز استفاده کنند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان، ابراهیم امیری روز پنجشنبه اظهار کرد: مطابق مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص سیاست ها و ضوابط تشویقی کالبدی برای نوسازی در بافت های فرسوده و محلات هدف بازآفرینی شهری، محلات مشمول این مصوبه شامل ضوابط تشویقی و تسهیلی ساخت و ساز می شوند.

وی بیان کرد: در این راستا، شناسایی محلات مشمول شهرهای کهنوج و رودبار جنوب توسط کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی جنوب انجام شد و از این پس ساکنان محلات هدف بازآفرینی در محلات ناصرآباد، حسین آباد وزیری، قلعه کهنه، قدیمی و شهرک آزادگان در شهر کهنوج و محله های سالمی ها، خانه گیرها و شهرک فرهنگیان در شهر رودبار جنوب ، مطابق شرایطی می توانند از مشوق ها بهره مند شوند.

امیری اضافه کرد: این مشوق ها شامل افزایش طبقه، کسر درصدی از پارکینگ، تخفیف بیش از ۵۰ درصدی پروانه، ساخت و ساز در املاک کمتر از حدنصاب مسکونی بهره‌مند شوند.
وی ادامه داد: متقاضیان می توانند با مراجعه به شهرداری از مشوق های ایجاد شده استفاده کنند.
مدیر کل راه وشهرسازی بیان کرد: این مصوبه قبلا برای شهر جیرفت انجام و برای مابقی شهرهای دارای طرح های بازآفرینی حوزه جنوب کرمان توسط این اداره کل در دست اقدام است و پس از تصویب اطلاع رسانی می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha