۸۵ درصد تسهیلات بانک مسکن کرمان در حوزه ساخت‌وساز پرداخت شده است

کرمان - ایرنا - مدیر شعب بانک مسکن استان کرمان با اشاره به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه در بخش های ازدواج، جوانی جمعیت و دیگر طرح‌ها گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱ هزار و ۳۴۴ فقره تسهیلات بانکی به مبلغ بیش از ۲۵ هزار میلیارد ریال در این استان پرداخت شده که ۸۵ درصد از این مقدار در حوزه مسکن بوده است.

به گزارش ایرنا، عقیل زینلی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت هشتاد و پنجمین سال تاسیس بانک مسکن افزود: از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان تاکنون ۹ هزار و ۶۱۲ واحد به میزان ۳۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات انعقاد قرارداد انجام و بیش از ۱۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ساخت این واحدها پرداخت شده است.

وی ادامه داد: هشت هزار و ۶۲۸ میلیارد ریال از محل آورده اعضا و با معرفی نهادهای ذیربط به حساب پیمانکاران نهضت ملی مسکن در استان کرمان واریز شده است.

مدیر شعب بانک مسکن استان کرمان تصریح کرد: در بخش متمم خودمالکی نیز به واحدهایی که پیشرفت ۶۰ درصد داشته اند پرداخت تسهیلات انجام شده است.

وی افزود: یکی از پروژه‌هایی که اخیرا معترض داشته، مسکن ملی بلدالامین کرمان بود که با خلع ید پیمانکار قبلی و معرفی پیمانکار جدید و کمک بانک‌ مسکن، پیشرفت این پروژه به بیش از ۱۰ درصد رسیده و هم اکنون در حال اجراست و البته نیاز به افزایش تعداد اکیپ‌ها و افزایش سرعت پروژه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان سیرجان نیز از هزار و ۳۳۰ واحد واقع در میدان شورا، ۸۳ درصد تامین مالی با بانک‌ مسکن بوده است گفت: ۲۸۰ واحد از این پروژه در دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری می‌ رسد و ۲۲۴ واحد این پروژه در صف انتظار است.

۸۵ درصد تسهیلات بانک مسکن کرمان در حوزه ساخت‌وساز پرداخت شده است

وی افزود: همچنین در مدت مذکور ۳۴۰ میلیارد ریال در حوزه فرزندآوری و هزار و ۷۳۹ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج از طریق بانک مسکن در استان کرمان پرداخت شده است.

زینلی بیان کرد: در مسکن روستایی نیز هزار و ۲۲۳ فقره تسهیلات به مبلغ بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال و ۶۳ فقره تسهیلات بافت فرسوده با ۳۴۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال طی سال جاری در استان کرمان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه بانک مسکن در همه طرح‌های بانکی اجرا شده در این استان پیشتاز بوده است گفت: این بانک در اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز به عنوان یکی از اولویت های دولت سیزدهم نیز فعال بوده است.

وی تاکید کرد: بانک مسکن در همه طرح‌ها پیشتاز بوده به ویژه در نهضت ملی مسکن که اولویت دولت است و همواره تلاش بر این بوده راهکارهای بانک براساس درخواست و رفع مشکلات مردم باشد تا هم مشکلات مردم حل شود و هم شیوه‌نامه‌های بانک رعایت شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha