بودجه شهرداری کرمان با چراغ سبز شورا ۸۰ درصد افزایش یافت

کرمان- ایرنا- رییس کمیسیون بودجه شورای شهر کرمان با اشاره به کلیات بودجه مصوب سال ۱۴۰۳ شهرداری گفت: بودجه شهرداری برای سال ۱۴۰۳ معادل ۷۸ هزار و ۳۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تعیین شده که افزایش ۸۰ درصدی نسبت به بودجه امسال خواهد داشت و جزییات آن هم به اطلاع مردم می رسد.

به گزارش ایرنا، اطلاع‌رسانی در مورد کلیات بودجه سال آینده شهرداری و اینکه لوایح عوارضی به تصویب شورا رسیده‌اند از محورهای یکصدو چهلمین نشست عمومی شورای شهر کرمان طی روز دوشنبه ۳۰ بهمن بود؛ موضوعی که حسین چناریان رییس کمیسیون بودجه شورا با تشریح ابعاد آن در این نشست گفت: در مورد لوایح عوارضی بیشتر کار از نظر شورا انجام و مراحل آن نیز طی شده که امیدواریم امروز از طریق مبادی مربوطه ابلاغ شود تا مردم در جریان لوایح سال ۱۴۰۳ قرار گیرند به طور قطع در موضوعات سال آینده، مردم می‌خواهند این موارد را درنظر بگیرند.

پیگیری تعلل در افتتاح تله کابین کرمان

بودجه شهرداری کرمان با چراغ سبز شورا ۸۰ درصد افزایش یافت

بررسی تکالیف سرمایه‌گذار تله کابین کرمان در موضوع قرارداد با شهرداری نیز از دستور کارهای دیگر این نشست بود، موضوعی که ابتدا در کمیسیون حقوقی شورا مطرح شده بود.

در همین زمینه بیشتر بخوانید:

محمد موسوی عضو شورا نیز در این زمینه گفت: براساس تکالیفی که برعهده سرمایه‌گذار بوده گویا تاخیری در مورد راه‌اندازی و بهره‌برداری از تله کابین رخ داده که در بحث احقاق حق شهرداری و پیگیری حقوقی این مهم در کمیسیون حقوقی شورا مطرح شده است.

البته پیگیری حقوقی و دلیل تعلل شرکت سرمایه گذار تله کابین کرمان در صحن علنی شورا هم مطرح شد. محمد امینی‌زاده رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورا در همین زمینه گفت: اینکه تعللی در افتتاح این پروژه اتفاق افتاده یا نیافتده باید رسیدگی شود و برای این رسیدگی نیاز به تامین دلیل داریم؛ پروژه سرمایه‌گذاری تله کابین قرار بوده انتهای ۱۴۰۰ تحویل شهرداری شود، و این تاخیر فرصتی بود که مردم کرمان می توانستند از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: مجموعه عوامل مرتبط با تله کابین بر این باورند که تعلل‌هایی که در افتتاح این پروژه داشتند مجاز و قانونی بوده است، و اینک ما نه می گوییم حق و نه می گوییم ناحق، بلکه بر تامین دلیل برای پیگیری این موضوع تاکید داریم.

در ادامه نشست، اعضای شورا با چهار رای موافق، ۲ رای مخالف و سه رای ممتنع برای پیگیری موضوع تعلل شرکت سرمایه‌گذار تله کابین کرمان در افتتاح این پروژه موافقت نکردند.

تخفیف های ماده ۱۶ قانون حمایت از تولید و عرضه مسکن

بودجه شهرداری کرمان با چراغ سبز شورا ۸۰ درصد افزایش یافت

اما تخفیف های ماده ۱۶ قانون حمایت از تولید و عرضه مسکن(تخفیف حداقل ۵۰ درصدی عوارض و تراکم ساخت و تقسیط بدون کارمزد باقیمانده برای طرح های مسکن گروه های کم درآمد و نیز مسکن های بافت های فرسوده) نیز از موضوعات این نشست شورا بود که با توجه به اینکه اصل این موضوع بحثی قانونی است و از این منظر که شهرداری در محدوده‌های مختلف درصدهایی اعلام کرده بایستی این درصدها مورد تایید شورا قرار گیرد.

در همین زمینه بیشتر بخوانید:

امینی‌زاده رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی نیز در همین زمینه گفت: زمان تصویب ماده ۱۶ قانون ساماندهی حمایت از تولید و عرضه مسکن قبل از قانون درآمدهای پایدار بوده، براساس قانون درآمدهای پایدار تمامی تخفیف ها ملغی شده لذا استناد به این ماده قانونی کاملا منتفی ولی اگر شورا بخواهد تخفیفی بدهد قانون این اجازه را به او نداده است.

چناریان رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری شورای شهر کرمان نیز گفت: هیچ سیاست مشخصی در پیشنهاد دوستان شهرداری نبود و برای همین یکسری پهنه‌ها را پیش‌بینی و درصدی را بدون در نظر گرفتن سیاست مشخصی تعیین کرده بودند.

منصور ایرانمنش رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر کرمان نیز در همین زمینه گفت: اینک بحثِ بسته‌های تشویقی در خصوص بافت فرسوده جدید نیست، متاسفم که با وجود اینکه در بسیاری از کلانشهرها این موضوع اجرایی شده اما در کرمان با وجود اینکه چندین بار به شهرداری ابلاغ شده هنوز در ابهام مانده است.

فتح الله مویدی رییس کمیسیون خدمات شهری شورای کرمان نیز در همین زمینه گفت: ما در مقابل مردم و شهرمان وظیفه داریم، باید بازدید میدانی از بافت فرسوده داشته باشیم و ببینیم در کوچه‌های طاهرآباد خودرو نمی تواند عبور کند؛ اگر زلزله‌ای اتفاق بیافتد، آیا مسئولیت داریم یا نداریم؟.

در نهایت اعضای شورا بر سر تایید درصدهای شهرداری در مورد تخفیف های ماده ۱۶ قانون حمایت از تولید و عرضه مسکن به توافق نرسیدند، این موضوع در صحن علنی رای نیاورد و قرار شد شهرداری بررسی بیشتری در مورد این موضوع انجام دهد.

ضرورت تحرک بیشتر در بخش مسکن

ایرانمنش رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر کرمان همچنین از وضعیت ساخت مسکن های ملی در شهر کرمان گلایه کرد و خطاب به مسئولان این حوزه افزود: یک سال و نیم از ادامه فعالیت دولت مانده و بهتر است زودتر تحقق شعار مسکن‌دار شدن مردم را ببینیم.

عضو شورای شهر کرمان گفت: شهر کرمان از نظر ساخت مسکن عقب است و اقدام ملموسی دیده نمی شود.

وی ادامه داد: مردم در مورد مسکن های ملی ثبت‌نام کرده اند اما کار خاصی انجام نمی‌شود و کسی هم پاسخگو نیست.

به گزارش ایرنا مسئولان استان کرمان پیشتر گفته بودند برای حل مشکل زمین در شهر کرمان نیازمند برخی اقدامات هستند و تامین زمین نیز از سوی سازمان های متولی در مرحله پیگیری و نهایی شدن قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha