۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۰۵
کد خبر: 85462810
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخستین نشست تخصصی عکاسی در قشم برگزار شد

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۰۵
کد خبر: 85462810
نخستین نشست تخصصی عکاسی در قشم برگزار شد

قشم - ایرنا - مسوول انجمن عکاسان خلیج فارس جزیره قشم گفت: نخستین نشست تخصصی عکاسی این جزیره با هدف شناخت هنر عکاسی، بهتر دیدن و مشاهده کردن، نقد و بررسی آثار عکاسان و پرتره مردمان ساحل نشین در سالن بین المللی رشد سازمان منطقه آزاد برگزار شد.

احمد بازماندگان قشمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در این نشست تخصصی تنی چند از عکاسان جزیره قشم از روستاهای مسن، جی جیان، هلر و شهرهای طبل، درگهان و قشم حضور داشتند و به بحث و گفت و گو درباره شیوه های مشاهده بهتر و استفاده از فنون و تکنیک های عکاسی در سرزمین آب و آفتاب پرداختند.

وی ادامه داد: نشست های تخصصی عکاسی با هدف آشنایی عکاسان بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس با آثار عکاسان مشهور ایران و جهان برای پیشرفت هنر عکاسی تشکیل و تا پایان سال هر هفته روزهای سه شنبه با برگزاری کارگاه های آموزشی نقد و بررسی آثار عکاسان، ارتقای مهارت، دورهمی ها و برگزاری تورها و برنامه های بوم جزیره به صورت ماهیانه ادامه خواهد داشت.

مسوول انجمن عکاسان خلیج فارس جزیره قشم توضیح داد: با برنامه ریزی های انجام شده این نشست ها به صورت دوره ای و مستمر با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم و مشارکت دهیاری ها و شوراهای روستایی با دعوت از عکاسان برجسته کشوری برای برگزاری دوره های آموزشی و ارتقای سطح دانش عکاسی با حضور هنرمندان و علاقمندان به هنر عکاسی در جزیره قشم نگین خلیج فارس تا پایان سال جاری برگزار می شود.

نخستین نشست تخصصی عکاسی در قشم برگزار شد

بازماندگان قشمی اضافه کرد: در این جلسه هم اندیشی مقرر شد این انجمن در سال جاری با برگزاری نمایشگاه بوم جزیره قشم در تهران و سایر شهرستان ها و پیگیری راه اندازی نگارخانه خیابانی (نگار گذر) که هماهنگی های آن از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این جزیره انجام شده است، در دفاع از میراث فرهنگی، تاریخی و توسعه صنعت گردشگری و کارآمدی عکاسی در این جزیره تلاش کند.

وی گفت: در ادامه این نشست تخصصی بر حضور عکاسان این جزیره در برنامه های فرهنگی، جشنواره ها و رویدادهای هنری و کوشش در جهت ارتقای آگاهی های جامعه نسبت به نقش، مزیت و توانایی های عکاسی از میراث های ملموس و ناملموس جزیره جهانی قشم تاکید شد.

نخستین نشست تخصصی عکاسی در قشم برگزار شد

مسوول انجمن عکاسان خلیج فارس جزیره قشم بیان کرد: فرصت حضور و کسب دانش و تجربه در جمع عکاسان برجسته و حرفه ای کشور، دریافت کارت عضویت معتبر و بهره مندی از مزایای آن و فرصت مشارکت در فعالیت های حرفه ای از مزایای عضویت در این انجمن عکاسی است.

انجمن عکاسان خلیج فارس جزیره قشم در سال ۱۳۹۲ زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد شکل گرفت و از آن سال تاکنون به فعالیت خود ادامه می دهد.

این انجمن ۱۸۶ نفر هنر جو و عضو دارد که از این تعداد ۲۰ نفر جزو اعضای فعال این انجمن هستند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha