۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۰۴
کد خبر: 85481645
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کلینیک گفتار درمانی در قشم گشایش یافت

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۰۴
کد خبر: 85481645
کلینیک گفتار درمانی در قشم گشایش یافت

قشم - ایرنا - کلینیک گفتار و کار درمانی برای نخستین بار با تعرفه دولتی و حضور کارشناس آسیب شناسی گفتار و زبان در درمانگاه تخصصی بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم گشایش یافت.

کارشناس کلینیک گفتار و کار درمانی درمانگاه تخصصی بیمارستان پیامبر اعظم (ص) روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کلینیک سعی دارد، به کودکانی که در مراحل رشد گفتار و زبان تاخیر دارند، با انجام گفتار درمانی کمک کند تا با استفاده از توانایی خود زندگی روزمره را به حالت عادی ادامه دهند.

هانیه واحدی اظهار کرد: گفتار و زبان بزرگ ترین و اساسی ترین ابزارهای ارتباطی فرد با اجتماع است و اختلالات در این زمینه مشکلات جسمی، روحی و گاهی محرومیت هایی را برای فرد در پی دارد.

وی در خصوص ارایه خدمات ویژه گفتار درمانی در این کلینیک افزود: خدماتی نظیر ارزیابی و درمان اختلالات بلع، صوت، لکنت، تولید و تلفظ صداها، یادگیری(خواندن و نوشتن) حافظه و توجه، گفتار، درک، شناخت و بلع برای بیماران نورولوژیک و سایر اختلالات اعم از سکته مغزی، ضربه مغزی، فلج مغزی، اوتیسم، سندرم ها، کم شنوایی، شکاف لب و کام، بیش فعالی و نقص توجه و نظایر آن ارایه می شود.

به گفته کارشناس کلینیک گفتار و کار درمانی درمانگاه تخصصی بیمارستان پیامبر اعظم (ص) تاخیر در بیان کلمات و اشکال در تلفظ صدا در کودکان به دلایل مختلف از انواع اختلالات گفتار و زبان در آنان است که با مراجعه به موقع قابل درمان هستند.

وی توضیح داد: تاخیر در فراگیری گفتار و زبان به دلیل افت شنوایی، اختلالات بیانی و درکی بزرگسالان در پی آسیب مغزی، نا روانی گفتار کودک در مراحل پیشرفته تر لکنت کودکان و اشکالات تلفظی بزرگسالان که به شکل عادتی تثبیت شده است از دیگر اختلالات گفتار و زبان هستند.

وی گفت: با تلاش و هماهنگی های صورت گرفته و در راستای خدمت به قشموندان این کلینیک در از شنبه تا پنجشنبه آماده خدمت و ویزیت بیماران بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس است.

بیمارستان تخصصی پیامبر اعظم(ص) بزرگترین و مهمترین مرکز درمانی جزیره قشم محسوب می شود که با ایجاد فضای جدید، تجهیزات کاملا تخصصی، استاندارد و با ارایه خدمات به صورت دولتی، تحولی عظیم در زیر بنای سلامت مردم این جزیره ایجاد کرده است.

این مرکز در حال حاضر دارای ۱۲۸ تخت در بخش های تخصصی سی. سی. یو(مراقبت های ویژه قلب)، آی. سی. یو(مراقب های ویژه)، داخلی، جراحی، اورژانس، نوزادان و اطفال، زنان، بلوک زایمان، ریکاوری، استریلیزاسیون مرکزی، تالاسمی، همودیالیز، آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و داروخانه شبانه روزی به صورت ۲۴ ساعته فعال و به ارایه خدمات می پردازد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha