امام جمعه قشم: شهید آیت‌الله رئیسی سید محرومان و خادم مستضعفان بود

قشم- ایرنا - امام جمعه قشم در تشریح شخصیت شهید جمهور گفت: آیت الله سید ابراهیم رئیسی مجتهدی حوزوی، نخبه ای انقلابی، روحانی با صفا و دارای روحیه مجاهدت و تبلیغ در راه خدا و اسلام ناب، سید محرومان و خادم مستضعفان بود.

حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی روز دوشنبه در پی شهادت رئیس‌جمهور، وزیر خارجه و هیات همراه در سانحه سقوط بالگرد اظهار کرد: شهادت رییس جمهور مکتبی و مردمی و همراهان تلاش‌گر ایشان در این سانحه تلخ، گواهی محکمی بر تعهد دولت در خدمتگزاری صادقانه و بی‌ وقفه است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یکبار دیگر مزین به شهادت فرزندان صادق و مجاهد خود شد، گفت: در این حادثه تلخ آیت الله رئیسی به عنوان یک خدمتگذار صادق و سرباز وفادار نظام، انقلاب و رهبری به عنوان شهید خدمت مزین شد.

امام جمعه قشم با بیان اینکه اگر "شهید جمهور" آیت‌ الله رئیسی (رحمه الله علیه) سید و یاور محرومان شهید نمی شد باید غصه می خوردیم، افزود: این شهادت جای تبریک دارد، اگر چه که دلهای ما اندوهگین است.

حجت‌الاسلام حاجبی با بیان اینکه در این حادثه تلخ در کنار آیت الله رئیسی وزیر شجاع و انقلابی امور خارجه هم شهد شیرین شهادت را نوشید، بیان کرد: شهید سرافراز خدمت حسین امیرعبداللهیان هم یکی از نیروهای خدوم و با تدبیر بود که باعث افزایش آبروی انقلاب و نظام اسلامی در جامعه بین المللی شده بود.

وی توضیح داد: ایمان و امید، خستگی ناپذیری، خضوع و مردم داری، گره گشایی، خدمت گذاری صادقانه و خالصانه از مسوولانی متعهد و مخلص آن تصویر نابی است که از شهدای این حادثه ناگوار به ویژه آیت الله سید ابراهیم رئیسی، هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه و مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی در اذهان عمومی به یادگار خواهند ماند است.

امام جمعه قشم اضافه کرد: شهادت مزد نهایی تلاش و مجاهدت های خالصانه رئیس جمهور محبوب و مغتنم و سایر شهدای عالیقدر این حادثه جانسوز بود.

وی با اشاره به سخنان یکشنبه شب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از خانواده‌های سپاهیان پاسدار که به مناسبت شب میلاد امام رضا(ع) برگزار شد، گفت: آنچه که بسیار مهم است فرمایشات ایشان است که فرمودند راه انقلاب ادامه دارد، راه خدمت گذاری با سرعت بیشتری به پیش خواهد رفت و امیدواریم با ریل گذاری های که این دولت مردمی انجام داده و برنامه ریزی های که برای توسعه و آبادانی کشور در نظر گرفته است با همان سرعت و بلکه بیشتر ادامه پیدا کند.

حجت‌الاسلام حاجبی اظهار داشت: مردم قدردان مجاهدت و زحمات آیت الله رئیسی «سیدالشهدای خدمت» هستند و خواهند بود و در ادامه مسیر انقلاب با رهنمون های رهبری معظم انقلاب به پیشرفت کشور سرعت بیشتری خواهند بخشید.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیزقلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

حجت‌الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha