۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۱۰
کد خبرنگار: 5280
کد خبر: 85456581
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار اردستان:مدارس نسلی برای تمدن سازی اسلامی تربیت کنند

کاشان - ایرنا- فرماندار اردستان گفت:همانطور که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فرمودند مدارس ما باید نسلی برای تمدن سازی اسلامی تربیت کنند تا آینده‌ درخشان برای کشور رقم زده شود.

به گزارش ایرنا،سید محمدهادی احمدی طبا زواره روز پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش اردستان افزود: در شهرستان برای هویت سازی منطقه ای با مشکل مواجه هستیم که باید آموزش و پرورش در این زمینه تلاش بیشتری انجام دهد.
وی بابیان اینکه کسی که هویت ملی داشته باشد از هویت خالی نمی‌شود تصریح کرد: هرکس هویت ملی داشته باشد به سمت فرهنگ غربی و برهنگی نمی رود.
رییس شورای آموزش و پرورش اردستان در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک مناسبت های اردیبهشت ماه اظهار کرد: دانش آموزان شهرستان پای دین و دینداری ایستاده و در آیین های مذهبی همچون اعتکاف و حضور در راهپیمایی ها شرکت می کنند که از آنها تشکر می کنیم.
احمدی طبازواره با اشاره به ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت آیت الله مطهری و هفته گرامیداشت مقام معلم گفت: تجلیل و تکریم از معلمان و بازنشستگان لازم است و فرمانداری در این زمینه همکاری و مساعدت خواهد کرد، از طرفی باید آیینی در شأن و منزلت این قشر تاثیر گذار برگزار شود.
وی با انتقاد از خالی بودن پست های معاون آموزشی و پرورشی اداره آموزش و پرورش اردستان اظهار کرد:این موضوع مهم و تاثیر گذار در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت شهرستان خواهد بود وباید این کمبود برطرف شود.
فرماندار اردستان بیان کرد: در سال جاری موضوع برگزاری کنکوردر بخش برزاوند را داریم که کاری خوب و مفید برای دانش آموزان آن منطقه است.
احمدی طبازواره با اشاره به شعار سال افزود: آموزش و پرورش باید این موضوع را جدی گرفته، با ایجاد شرکت تعاونی در مدرسه ها درآمد زایی کرده تا دانش آموزان از آن بهره مند شوند و به اقتصاد آنها کمک شود.
وی در پایان با اشاره به اینکه برخی از دانش آموزان به جای استفاده از کلمات فارسی از زبان خارجی استفاده می کنند تاکید کرد: استفاده از شاعران توانمند شهرستان در کلاس ها برای تاثیر گذاری روی دانش آموزان به ویژه در بحث عفاف و حجاب مهم و اثر گذار خواهد بود.
۲۴ معلم نمونه شهرستان به مرحله استانی راه یافتند


مدیر اداره آموزش و پرورش اردستان گفت:در حال حاضر ۲۴ معلم نمونه شهرستان به مرحله استانی راه یافتند و در این میان از طریق استان سه نفر از آنها هدیه دریافت کرده و بقیه در شهرستان تجلیل خواهند شد.
احمد خاکسار با بیان اینکه تعدادی از واحدهای آموزشی منطقه عمر بالای ۵۰ سال دارند که‌ باید تخریب و بازسازی شوندافزود: در بارندگی های اخیر سقف تعدادی از کلاس ها ریزش کرده نیاز به ایزوگام دارد که با همکاری اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان انجام خواهد شد.
وی در ادامه به نقش کنکور سراسری در آزمون فرهنگیان بیان کرد: امسال نقش کنکور سراسری در این آزمون به ۱۵ درصد کاهش یافته وضعیت آموزش و پرورش دوباره رونق خواهدگرفت.
مدیر آموزش و پرورش اردستان در پایان به گلایه خانواده ها از شهریه بالای واحد های پیش دبستانی اشاره کرد وافزود: شهریه این واحدها توسط وزارت خانه ۸۵ میلیون ریال تعیین شده که با نشست و هماهنگی با مدیران این مرکز ها موافقت شد که به ۵۵ میلیون ریال کاهش یابد.
مدیریت آموزش و پرورش اردستان ۴۸۵ نفر کادر آموزشی شاغل، ۷۰ واحد آموزشی و ۴هزار و ۳۹۵ نفر دانش آموزدارد.
شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر ۴۳ هزار نفر در فاصله ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha