حماس موافقت مجلس نمایندگان آمریکا برای کمک به رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

تهران- ایرنا- جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) موافقت مجلس نمایندگان آمریکا را با اعطای کمک‌های نظامی و امنیتی به رژیم صهیونیستی به شدت محکوم کرد و آن را همدستی و شراکت رسمی آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه دانست.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه المیادین، جنبش حماس امروز (یکشنبه) به موافقت مجلس نمایندگان آمریکا با اعطای کمک‌های نظامی و امنیتی به رژیم جنایتکار صهیونیستی واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.

حماس تأکید کرد که این اقدام مجلس نمایندگان آمریکا بیانگر همدستی و شراکت رسمی آمریکا در نسل‌کشی فلسطینیان توسط ارتش رژیم فاشیستی اسرائیل است.

این جنبش افزود که دولت آمریکا و شخص «جو بایدن» رئیس جمهوری این کشور مسوول سیاسی، قانونی و اخلاقی جنایت‌های جنگی صهیونیست‌هاست.

حماس همچنین تأکید کرد که حمایت‌های غیرقانونی آمریکا از رژیم صهیونیستی به منزله نشان دادن چراغ سبز به کابینه افراطی صهیونیست‌ها جهت تداوم تجاوزات وحشیانه آن علیه فلسطینیان است.

به گزارش ایرنا، مجلس نمایندگان آمریکا دیروز (شنبه) بسته ۲۶ میلیارد دلاری کمک نظامی به رژیم صهیونیستی را تصویب کرد.

در همین ارتباط بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که تصویب میلیاردها دلار کمک نظامی جدید نشان دهنده حمایت قوی از اسرائیل و «دفاع از تمدن غرب» است.

پیشتر تارنمای «وال استریت ژورنال» نوشته بود که دولت بایدن در حال بررسی عقد قرارداد تسلیحاتی جدید با رژیم صهیونیستی است که در آن بیش از یک میلیارد دلار برای کمک به اسرائیل در نظر گرفته است.

این معامله شامل مهمات تانک به ارزش ۷۰۰ میلیون دلار، خودروهای نظامی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار و گلوله های خمپاره به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار است که مجموع آن به ۱.۳ میلیارد دلار می رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha