دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان استان سمنان

سمنان - ایرنا - افزایش تعداد واحدهای فناور به ۵۴ عدد و اختراعات به ۳۰ فقره، توسعه تعداد رشته‌های تحصیلی و دانشجویان، ارتقای ۱۹ درصدی بهره‌وری و تاثیرگذاری علمی و سیر صعودی ۳۰ درصدی مقالات علمی، از دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان استان سمنان عنوان شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: در دولت سیزدهم ارتقای شاخص‌های علمی، بهداشتی، درمانی، آموزشی و پژوهشی در این دانشگاه محقق شد، به طوری که تعداد واحدهای فناور دانشگاه از هشت واحد به ۵۴ واحد و اختراعات از ۲۰ مورد به ۳۰ مورد افزایش یافته است و افزایش ۱۹ درصدی بهره‌وری و تاثیرگذاری علمی یا اچ ایندکس (h-index ) و ۳۰ درصدی تعداد مقالات ثبت شد.

کامران قدس افزود: در دومین سفر دولت سیزدهم نیز پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با ۱۰ شرکت که سه شرکت از آن ها دانش بنیان هستند، افتتاح شد که با این اقدام آینده‌ای روشن‌تر و مطلوب‌تر برای حوزه تحقیقات و فناوری دانشگاه پیشرو خواهیم داشت.

وی از افزایش ۲ برابری داروخانه های توزیع کننده داروهای خاص در مناطق تحت پوشش دانشگاه خبر داد و گفت: در این دولت به ۲۰ داروخانه جدید در شهرستان های تحت پوشش دانشگاه مجوز ارایه شد و تعداد داروخانه های ۲۵ درصد افزایش یافت. ۲ واحد تحقیق و توسعه دارویی در پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه فعالیت دارند و تعدادی از داروهای کمیاب و مورد نیاز و تخصصی کشور در سمنان تولید می‌شود.

افزایش امید به زندگی تا کاهش شیوع بیماری‌ها

قدس بیان کرد: در حوزه بهداشت دانشگاه، شاخص امید به زندگی از ۷۸ سال در سال ۹۹ به ۷۹ سال در سال ۱۴۰۱ رسید و پوشش غربالگری شنوایی نوزادان از ۶۷ به ۸۵ درصد ارتقا یافت و به منظور ارائه خدمات عادلانه به تمام مناطق تحت پوشش دانشگاه در این مدت چهار خانه بهداشت عشایری نیز راه اندازی شد.

وی ادامه داد: با هم‌افزایی و کار بین بخشی دستگاه‌های حاکمیتی و اجرایی از ابتدای سال ۱۴۰۱ کاهش مبتلایان به بیماری سالک در مناطق تحت پوشش دانشگاه رقم خورد و این آمار سال ۱۴۰۱ در مناطق تحت پوشش دانشگاه به ۷۵ مبتلا رسید که کاهش چشمگیر آمار مبتلایان یکی از دستاوردهای مهم در حوزه سلامت استان سمنان محسوب می شود و ۱۹۷ درصد کاهش ابتلا به بیماری سالک در مناطق تحت پوشش رقم خورد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با تاکید بر اینکه کانون های و تشکلات دانشجویی، اردوهای دانشجویی و مجلات دانشجویی به ترتیب ۱۰، ۷۰ و ۱۵ درصد افزایش یافت.

این مسوول، افتتاح دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان را یکی از دستاوردهای مهم حوزه آموزش دانشگاه عنوان و بیان کرد: در حوزه آموزش دانشگاه تعداد رشته های تحصیلی بیش از هشت درصد و تعداد دانشجویان حدود ۶ درصد افزایش یافت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به آغاز کار تعدادی از پزشکان متخصص و ارتقای سطح خدمات درمانی در بیماستان های تحت پوشش دانشگاه، گفت: افزایش چهار درصدی ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی و افزایش ۱۶ درصدی انجام عمل های جراحی در بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه نشاندهنده ارتقای کیفیت خدمات درمانی و کاهش مراجعه بیماران به استان های مجاور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha