پاسخ ایران به تجاوز رژیم صهیونیستی غرور جهان اسلام را زنده کرد

اردبیل-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: پاسخ سپاه پاسداران نه تنها غرور ایرانیان بلکه غرور جهان اسلام را زنده کرد و به مردم کشورهای اسلامی عزت بخشید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید حسن عاملی در آیین رژه روز ارتش اردبیل که با حضور استاندار، اعضای شورای تامین و فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی و جمعی از مردم و خانواده‌های شهدا در میدان ارتش اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: تمام ویژگی‌های یک ارتش آرمانی در ارتش جمهوری اسلامی ایران نهفته است.

وی در ادامه گفت: ارتش پهلوی ارتشی وابسته بود که حتی توان ایستادگی دو ساعته برابر دشمنان را نیز نداشت اما امروز ارتش ما فاقد مستشار خارجی است، دارای تجهیزات بومی و مجهز به آخرین فناوری روز است و مهم‌تر از همه دارای روحیه اطاعت از نایب ولی عصر(عج) است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران تحت فرماندهی ولی‌امر است گفت: ویژگی ارتش ایران خودکفایی و خوداتکایی است و همین موضوع عامل اقتدار ارتش جمهوری اسلامی است.

وی افزود: امروز یک قدرت اهریمنی در جهان حاکم است به طوری که امنیت کشورها را برهم زده و حاکمیت ملی کشورها را نقض کرده است.

آیت‌الله عاملی به ظلم و ستم کشورهای مستکبر بر سایر کشورها اشاره کرد و گفت: امروز نظام ارباب و رعیتی بر جهان حاکم است که کرامت انسانی را زیر پا گذاشته و روزگار جهان را سیاه و تاریک کرده است.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه ملتی که ارتش مستقل ندارد امنیت و اقتدار نیز نخواهد داشت، به دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: حماسه‌ آفرینی‌های ارتش مقتدر ما در آن دوران هرگز فراموش نخواهد شد.

وی با بیان اینکه روحیه اطاعت از رهبری و روحیه جمعی سرمایه اجتماعی ارتش ما است گفت: امروز ارتش مقتدر جمهوری اسلامی ایران با حضور در عرصه‌های مختلف ضمن مأیوس کردن دشمنان برای کشور عزت آفرینی می‌کند.

آیت‌الله عاملی به پاسخ کوبنده ایران به تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: وقتی آمریکا به صراحت می‌گوید دنبال جنگ با جمهوری اسلامی ایران نیست، این برگرفته از عظمت ارتش و اقتدار نیروهای مسلح به ویژه سپاه معظم است و این غرور آفرین است.

وی به کار بزرگ سپاه پاسداران در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه اشاره کرد و گفت: پاسخ سپاه پاسداران نه تنها غرور ایرانیان بلکه غرور جهان اسلام را زنده کرد و به مردم کشورهای اسلامی عزت بخشید.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل گفت: امروز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی جلوی آمریکا جهان‌نوردی می‌کند و هیچ‌کاری هم از دست این دولت مستکبر ساخته نیست.

وی خاطر نشان کرد: امروز عزت، عظمت و اقتدار نیروهای مسلح ما در گرو ایثار و فداکاری های شهدا است.

در این آیین نیروهای مسلح مستقر در اردبیل به مناسبت بزرگداشت روز ارتش با برگزاری مراسم رژه توان دفاعی و اقتدار نظامی خود را به نمایش گذاشتند.

نواختن مارش نظامی توسط رزم نوازان نیروهای مسلح و رژه یگان‌های منتخب نظامی و انتظامی از مقابل جایگاه و تمثال مقام معظم رهبری از جمله برنامه‌های این آیین بود.

نیروهای مسلح مستقر در دیگر شهرستان‌های استان اردبیل نیز به مناسبت بزرگداشت روز ارتش با برگزاری مراسم رژه توان دفاعی و اقتدار نظامی خود را به نمایش گذاشتند.

به گزارش ایرنا، امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی در ۲۸ فروردین سال ۱۳۵۸ با صدور پیامی ۲۹ فروردین را روز ارتش جمهوری اسلامی ایران نامگذاری کردند و به همین مناسبت هر سال برای بزرگداشت حماسه‌آفرینی‌ دلاورمردان نیروی زمینی ارتش، رژه نیروهای مسلح در نقاط مختلف کشور از جمله استان اردبیل برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha