دفاع ایران حاکی از پایان سیاست صبر استراتژیک در مقابل رژیم اشغال گر است

یاسوج-ایرنا- عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه یاسوج گفت: مداخله موثر ایران این پیام را به رژیم صهیونیستی داد که صبر استراتژیک تمام شدنی است و جمهوری اسلامی حاضر به پذیرش هرگونه هزینه ای در صورت عبور از خطوط قرمز و منافع ملی خود است.

"سید حمدالله اکوانی" روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا، با اشاره به دفاع مشروع ایران در مقابل تجاوزات رژیم صهیونیستی اظهار کرد: انتظار افکار عمومی به شکل ضمنی و صریح در طول یکسال اخیر از پاسخ مقتدر نیروهای مسلح کشور در مقابل این همه جنایت های رژیم متجاوز به خصوص در یک سال گذشته بود که ادامه دادن سیاست صبر را قابل دفاع نمی دانستند.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی برغم در پیش گرفتن سیاست صبر استراتژیک در سال های گذشته اما در شرایط فعلی، اگر همچنان با همان سیاست پیش می رفت و به دفاع مشروع از خود پاسخ نمی داد این مهم در بین افکار عمومی به معنای پذیرش تغییر موازنه قدرت در سطح منطقه تلقی می شود و البته به نفع رژیم صهیونیستی و کشورهای همسو با این رژیم بود.

اکوانی معتقد است که در نتیجه دنبال کردن این سیاست صبر استراتژیک امنیت و منافع و اراده ملی ما هم دچار خدشه می شد.

او گفت: پس رژیم صهیونیستی در صدد تضعیف روحیه ملی ایرانی است و حتی در گفتمان رسانه ای این رژیم ضعف مردم یا کشور ایران را نشان دهد که بیان کند ایران قدرت نفوذ منطقه ای و فرامنطقه ای ندارد و با این وضعیت پاسخ ایران به لحاظ امنیت ملی و منافع ملی بسیار با اهیمت است.

اکوانی ادامه داد: تبلیغات منفی علیه ایران که این کشور نگاه ابزاری به جبهه مقاومت دارد، ضرروت دفاع مشروع در این بازه زمانی و شرایط را برای ما بیش از گذشته ضروری ساخت چرا که هم اینک نیز حماس، حزب الله لبنان، جبهه مقاومت عراق و انصارالله در یمن با رژیم صهیونیستی درگیر هستند و حتی اسرائیل بعد از عملیات هفتم اکتبر در سرزمین اشغالی حدود ۴۰ هزار نفر را کشته و شهید کرد.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: با این همه جنایت های فعلی رژیم صهیونیستی اما به دلیل برخی شانتاژهای رسانه ای و بمب های تبلیغاتی وسیع علیه انقلاب اسلامی که از سوی این رژیم شکل گرفته بود، حتی تا آنجا که به کنسولگری ایران حمله می شود ایران واکنشی از خود نشان نباید دهد چرا که هدفش نسبت به شبکه جبهه مقاومت ابزاری است.

اکوانی یادآور شد: از طرفی این گزاره هم در اذهان عمومی جهان به خصوص مردم منطقه وجود داشت ایران مدافع همیشگی ملت مظلوم فسلطین و جبهه مقاومت چه زمانی می خواهد در مقابل این زیاده خواهی رژیم صهیونیستی مقابله کند؟

وی گفت: اینجاست که ادامه دادن صبر استراتژیک ایران معنی ندارد و ضرورت مقابله را دوچندان می کند چرا که یک بخش تجاوز اسرائیل حمله به کنسولگری است؛ بخش مهمی تجاوزها نسل کشی و کودک کشی این رژیم وحشی است که حتی دیوان بین المللی دادگستری این تجاوز ها را تایید کرد و خواستار توقف این جنایت ها شد.

عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه یاسوج به دیگر ضرورت های دفاع مشروع ایران پرداخت و ادامه داد: یک ضرورت تاریخی مربوط به جهان اسلام است که از سال های ۱۹۴۸، ۱۹۶۳، ۱۹۷۳ رژیم صهیونیستی بر میزان اشغالگری آن روز به روز افزوده شد و شوربختانه هیچ کدام از کشورهای جهان اسلام تاکنون اقدام درخوری در مقابل این زیاده خواهی و اشغال گری های رژیم غاصب نداشتند

وی بیان کرد: با گسترش ظلم های مضاعف رژیم صهیونیستی، در افکار عمومی جهان اسلام به شکل انباشت تاریخی انتظار برخورد قاطع وجود داشت و حتی همه ملت های اسلامی فارغ از دولت هایشان این چشمداشت را داشتند که یک کشور منجی و مقتدر، حق تاریخی ملت مظلوم فلسطین و خواسته افکار عمومی جهان اسلام را برآورده کند و در نهایت رژیم اشغالگر را نه تنها از این زیاده خواهی هایش باز دارد بلکه از سرزمین های اشغالی نیز خارج کند.

او گفت: بنابراین اقدام فعلی ایران با پشتیبانی مردم کشورمان از یک طرف پاسخی به این تقاضای تاریخی انباشته شده و برآورده نشده ملت های مسلمان بود.

وی بیان کرد: ضرورت بعدی دفاع مشروع ایران، برآمده از گفتمان انقلاب اسلامی ایران است که مبارزه با استعمار و اشغالگری در درون این گفتمان از سال های ۱۳۳۸، ۱۳۳۸،۱۳۴۰و بخصوص ۱۳۴۲ سرلوحه برنامه ها و شعار ها بود همچنین به لحاظ عملی حمایت از ملت های مظلوم و مستضعفین را همواره انقلاب اسلامی در طی این ۴۴ سال به پشتیبانی مردم ایران پیگیری می کرد.

اکوانی ادامه داد: بر اساس این گفتمان و مبانی، بی شک تنبیه و هشیار کردن رژیم اشغال گر قدس جزو اهداف راهبردی انقلاب اسلامی بود که دست از تهاجم و تجاوزهای خود بردارد.

این استاد دانشگاه گفت: ضرورت سوم توجه کردن به منافع و امنیت ملی ما به خصوص شرایط فعلی کشور ما دارد چرا که در یک دهه اخیر رژیم صهیونیستی با حمایت دولت آمریکا، برخی از کشورهای اروپایی و همراهی تعدادی از کشورهای منطقه، راهبردهایی جنگ ترکیبی، قدرت سخت، قدرت نرم و هوشمند را در مورد انقلاب اسلامی در پیش گرفتند.

وی یادآور شد: هدف این رژیم در این دهه انتقال پیام به ملت جهان اسلام و بخصوص مردم ایران این بود؛ که انقلاب اسلامی مهار شد، توان دفاع از خودش را ندارد و در ابعاد مختلف نظامی، سیاسی و اقتصادی ناکارآمد است و ایران شکست امنیتی مطلق خورده و نفوذ پذیر شد، پس مردم بر روی توان امنیتی نظامی ایران حساب نکنند.

وی بیان کرد: رژیم صهونیستی در راستای اهداف خود و نهادینه کردن و در پیش گرفتن این راهبرد به شکل های مختلف اقداماتی انجام داد و از یک طرف به ترورکور دانشمندان هسته ای، ترور شخصیت های برجسته، ترور فرماندهان ارشد نظامی کشور ما روی آورد و در جنایت های اخیر خود هم به کنسول گری ایران در کشور سوریه حمله کرد.

اکوانی گفت: با حمله کردن به کنسولگری به دنبال این بود که بگوید ایران نه تنها شکست امنیتی خورده و توانایی آن محدود شد بلکه موازنه قدرت؛ در سطح منطقه ای به ضرر ایران و به نفع رژیم صهیونیستی و کشورهای سازشکار منطقه و همسو با رژیم اشغالگر رقم خورده است؛ در نتیجه این رژیم اشغالگر به دنبال اهداف بزرگ بود که بتواند مردم را از انقلاب اسلامی ناامید کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha