تیغ معارض های محلی بر گلوی طرح های سرمایه گذاری/تاکید بر توسعه روستاها

یاسوج- ایرنا-سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه وبویراحمد در سلسله دیدارهای مردمی خود امروز شنبه با جمعی از مردم و مطالبان گران از قشرهای مختلف دیدار کرد که حضور چند خانواده معزز شهید و جانباز، روستاییان و سرمایه گذاران از متقاضیان جدی این ملاقات صمیمی بود و البته استاندار بر رفع چالش ها و تحقق خواسته های این افراد با رعایت موازین قانونی و با رویکرد حل مسائل آنها تاکید و اصرار می ورزید.

به گزارش ایرنا، یکی از نکات جالب توجه این دیدار عمومی موضوع برخی طرح های عمرانی و سرمایه گذاری به ویژه رد سطح روستاها بود که یکی از موانع جدی در این راستا نیز معارض های محلی است و طرح هاییی که باید در

گفت که اهتمام ویژه دولت یازدهم توسعه و عمران در روستاها متناسب با ظرفیت‌ها و استعدادهای هر منطقه است.

احمدزاده تصریح کرد: یکی از شاخص‌های مهم در امر توسعه روستاها مشارکت و همراهی مردم در اجرای طرح‌های توسعه‌ای است.


وی روستاها را کانون اصلی تولید و اشتغال پایدار در بخش‌های مختلف کشاورزی، دامداری، شیلات، باغداری، صنایع دستی و کارگاه‌های کوچک تولیدی دانست.

وی با بیان اینکه باز کردن گره کور اشتغال و کاهش معضل بیکاری را باید در تقویت و توسعه پایدار روستاها جستجو کرد، افزود: بسیاری از روستاهای این استان دارای قابلیت های ویژه ای برای سرمایه گذاری است.

یکی از سیاست های اصلی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد صیانت از جنگل های استان است و در این رابطه اجازه دست درازی به منابع ملی را برای اجرای طرح های عمرانی، اقتصادی و سرمایه گذاری نمی دهد اما معضلی که اکنون گریبانگیر اجرای طرح هاست معارضات اجتماعی و مخالفت برخی از مردم است که یکی از چالش های اساسی فراروی سرمایه گذاری در استان محسوب می شود.

سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه وبویراحمد روز شنبه در دیداری چهار ساعته با تعدادی از مردم و قشرهای مختلف بویژه سرمایه گذاران بخش خصوصی از مناطق مختلف استان در محل استانداری با همان روحیه مردمی، امیدبخش ، متعادل ، لطیف و مصمم خود متواضعانه دیدار کرد و پای دردل دل ها و خواسته های متعدد آنان نشست.

این دیدارها و ملاقات مردمی البته نکات درس آموزی نیز داشت نباید در حد یک دیدار صرف مردمی آن را قلمداد کرد ، او با تمام وجود مردم را می پذیرد و می خواهد با تمام توان مشکل آن ها را رفع کند، او با نهایت ادب و متانت و تواضع و با مسئولیت پذیری به استقبال مراجعه کننده می رود، او را صمیمانه به آغوش می گیرد و به هنگام بیان دردهای انان او نیز منقلب می شود.

اما در عین حال معتقد است که نباید با برخی رفتارهای پوپولیستی و نمایشی تنها به تکریم ظاهری ارباب رجوع و مردم بسنده کرد و از سوی دیگر در رفع مشکلات مردم باید قانون را هم در نظر داشته باشیم.

وی نشان داد که باید با روحیه مردمی، تدبیر، تعهد و مدیریت جهادی به حل مشکلات و خواسته های مردم پاسخ مثبت داد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دیدار مردمی امروز که به رسم همیشه شنبه ها برگزار می شود، یکی از دردهای مزمن این استان را همین معارضات می داند و تاکید کرد: چنانچه جلو این طرح های عمرانی و اقتصادی در استان گرفته شود جلو توسعه گرفته می شود.

سید علی احمدزاده افزود: معارض اجتماعی یکی از مهمترین عوامل کُندی روند اجرا، تکمیل و افتتاح طرح های عمرانی در این استان است.

وی تاکید کرد: می طلبد معارضات اجتماعی موجود بر سر راه اجرای طرح های عمرانی این استان در کمترین زمان ممکن برطرف شوند.

معارضات اجتماعی و مخالفت برخی از مردم یکی از چالش های اساسی فراروی این طرح ها در استان است.در برخی موارد، طرح‌های عمرانی و زیرساختی با مخالفت مردم محلی مواجه می‌شوند.

این مخالفت‌ها می‌توانند به دلایل مختلف از جمله، ادعای مالکیت از سوی اشخاص حقیقی، تغییر کاربری اراضی کشاورزی، آسیب به محیط زیست یا نگرانی از تبعات اجتماعی طرح‌ها باشد.

این معارضات می‌تواند تأثیر منفی بر روند توسعه استان در ابعاد مختلف داشته باشد وهم اینک بیش از ۸۰۰ طرح عمرانی و زیرساختی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که به دلایل مختلف از جمله کمبود اعتبار، تغییر اولویت ها، تغییر مسئولان، معارضات اجتماعی و مشکلات فنی، نیمه تمام رها شده اند.

در دیدار امروز مادر ۲ شهید هم حضور داشت که می گفت جنگلبانی زمین ام را گرفته و نمی دهند و نمی توانم خانه بسازم.استاندار استان به محض اطلاع از این موضوع مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری استان را احضار کرد.

احمدزاده پس از شنیدن صحبت های این مدیرکل، مادر شهید را متقاعد که جنگل را به بهانه ساخت و ساز تخریب نمی کنیم زیرا این زمین خارج از طرح روستا است اگر این زمین را مجاز اعلام کردیم کل زمین های کشاورزی با مشکل مواجه می شوند و استارت دست درازی ها به منابع ملی زده می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به این مادر شهید اعلام کرد که وظیفه ما حمایت از خانواده شهداست و ذره ای کوتاهی نخواهیم کرد، اگر زمین بخواهید در اختیار شما قرار می دهیم اما این زمین فعلی خسارات فراوانی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: همچنین جانباز ۷۰ درصدی حضور داشت که خواهان اجرای طرح آب شرب برای کارگاه تولیدی اش بود و استاندار استان دستور داد آب شرب برای این واحد تولیدی تامین شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه یکی از شاخص های دولت سیزدهم ارتباط مستقیم مدیران با مردم برای رفع مشکلات است، گفت در همه نقاط استان مدیران استان به صورت مستمر در برنامه های ملاقات عمومی حضور دارند.

وی ابراز کرد: همه تلاشمان بر این است که در جریان این ملاقات مردمی با استفاده اعتبارات، تسهیلات و ظرفیت‌های قانونی مشکلات و چالش‌های مردم به خصوص مشکلات عمومی بررسی و رفع شوند.

احمدزاده عنوان کرد: برگزاری جلسات ملاقات عمومی با حضور معاونین استاندار ومدیران دستگاه های اجرایی در گره گشایی از کار مردم کارساز بوده چرا که در این گونه جلسات مسائل و مشکلات مردم به خوبی قابل درک است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد برخی از مسائلی عمومی مردم در دستگاه‌های اجرایی ممکن است با پیگیری انجام نگرفته و یا وقفه ای در کار ایجاد شده باشد و یا اینکه روند مشخصی برای انجام آن وجود نداشته باشد که در برنامه های دیدار مردمی مطرح و آنهایی که در استان قابل رفع نیستد در سطح ملی پیگیری می شوند.

وی تاکید کرد: با هماهنگی ها و هم افزایی های صورت گرفته بین مدیران دستگاه های اجرایی و در صورت لزوم بانک های عامل استان و با دستور مستقیم مسئولان مربوطه در این برنامه های ملاقات مردمی قطعا مشکلات مردم در سریعترین زمان ممکن رفع خواهند شد.

احمدزاده بیشترین مشکلات را اشتغال عنوان کرد و ادامه داد: مردم به من مراجعه می‌کنند و شغل می‌خواهند آنها را راهنمایی می کنیم که جذب بازار شوند یا در آزمون‌ها شرکت کنند.

احمدزاده عنوان کرد: از دیگر مواردی که در ملاقات‌های عمومی بیان می شود رفع مشکلات و موانع تولید، برخی چالش‌ها در حوزه خدمات رسانی عمومی است که مدیران حوزه اقتصادی ودستگاه های خدمات رسان برای رفع مشکل هماهنگی لازم را به عمل می آورند.

استاندار تاکید کرد: در رابطه با تسهیلات موارد درخواستی اولویت بندی می شوند و موضوعات تهسیلات اشتغال خانگی و خود اشتغالی مهم هستند.

در این برنامه ملاقات عمومی که چهار ساعت به طول انجامید با حضور استاندار، معاون عمرانی، معاون اقتصادی استانداری، تعدادی از مدیران ستادی استانداری، تعداد ۱۱ مدیرکل استانی در بخش های اقتصادی، زیربنایی، خدماتی و حمایتی حضور داشتند، مشکلات ۹۶ نفر از ملاقات کنندگان بررسی و دستورات لازم برای رفع آنها صادر شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha