پاسخ مشروع به رژیم صهیونیستی برای کشور مصونیت ایجاد کرد

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: عملیات وعده صادق و پاسخ مشروع به رژیم صهیونیستی، کشور را برای سال‌ها از هرگونه تهدید و تجاوز مصون کرد.

به گزارش ایرنا، جواد قناعت شامگاه دوشنبه در نشست شورای اداری استان با گرامیداشت ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در رژه روز ارتش با حضور نیروهای مسلح و بسیجیان شاهد به تصویر کشیدن اقتدار نظام اسلامی در سطح استان و کشور خواهیم بود.

وی عملیات «وعده صادق» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را اقدامی خارق العاده و عظیم و سرفصل دورانی جدید در تاریخ غرب آسیا عنوان کرد و گفت: اثرات و انرژی که از این عملیات آزاد شده از اثر موشک‌ها بیشتر است و امروز همه دنیا از اقتدار جمهوری اسلامی حرف می‌زنند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: نتانیاهو با حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران و ترور مستشاران نظامی در سوریه خیال می‌کرد، می‌تواند فرافکنی کند و خود را از بحران غزه نجات دهد اما با این اقدام با سرنوشت رژیم صهیونیستی بازی و قمار کرد و نفرین ۸۰ سالگی (نرسیدن دولت یهودی به ۸۰ سالگی) را به واقعیت نزدیک‌تر کرده است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران آنقدر قوی شده که مردم پاسخ قاطع به اسرائیل را مطالبه می‌کردند، افزود: در دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی ۷۰ کشور به صدام کمک کردند تا به ایران حمله نظامی کند و اکنون نیز ۱۰ کشور دنیا به رژیم اسرائیل در رهگیری پهپادها و موشک‌های ایران و کاهش اثرات حمله ایران کمک کردند اما جمهوری اسلامی به تنهایی این عملیات بزرگ را علیه رژیم صهیونیستی انجام داد و با این شرایط باز هم برخی افراد آمریکا را ابرقدرت می‌دانند.

قناعت با اشاره به چند نکته مهم درباره پاسخ موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل گفت: عملیات وعده صادق، محدود به بخش کوچکی از توان نظامی و دفاعی ملت ایران بود اما همین اندک هم بیش از برآورد آمریکا و اسرائیل است.

وی بیان کرد: عملیات وعده صادق یک سیلی و هشدار بود و عملیات گسترده بزرگی نبود در واقع خیلی کوچکتر از توان واقعی جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت بود؛ این دفاع مشروع و پاسخ، کف توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران بود اما دشمنان با حداکثر توانایی راداری و پدافندی خود به میدان آمدند.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: اسرائیل با حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه دچار خطای محاسباتی شد.

وی با بیان اینکه عملیات وعده صادق سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی رکوردهای جدید را در سطح ملی و جهانی به ثبت رساند، تصریح کرد: بزرگترین عملیات پهپادی جهان، پرحجم‌ترین عملیات موشکی، بلندترین برد جغرافیایی پهپادی موشکی، استفاده از کلاهک بارشی برای نخستین بار و طولانی ترین حمله پهپادی از جمله رکودهایی است که در عملیات وعده صادق رقم خورد.

قناعت با اشاره به دستاوردهای این عملیات پهپادی و موشکی گفت: اولین دستاورد عملیات این است که از این پس رؤسای جمهور کشورهای اروپایی مواجهه خودشان با ایران را با این عملیات تنظیم می‌کنند همچنین کشمکش کشورهای عربی منطقه با ایران به صفر یا حداقل می‌رسد.

وی افزود: دستاورد دیگر عملیات وعده صادق این است که کشورهای همسایه در نوع تعامل خود با ایران تجدید نظر خواهند کرد و دیوار اعتماد و اتکای آنان به آمریکا تَرَک خواهد خورد.

استاندار خراسان جنوبی به اجرای طرح زندگی با آیه‌ها (مسطورا) توسط سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: خراسان جنوبی در طرح مسطورا با مشارکت ۶ درصد جمعیت استان رتبه چهارم کشور را کسب کرده است.

وی با اشاره به واگذاری مسکن مددجویان کمیته امداد با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور ادامه داد: خراسان جنوبی با افتتاح هزار و ۴۲۷ واحد مسکونی از نظر تعداد واحدهای افتتاحی در این مراسم دومین استان کشور بود.

مدیران خطر پذیر حمایت می‌شوند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: توصیه ما به مدیران دستگاه‌های اجرایی این است که از خطر پذیری نترسید زیرا اگر کار برای مردم انجام شود دستگاه‌های نظارتی و قضایی از مدیران جهادی، جانانه حمایت می‌کنند.

حجت‌الاسلام علی نسایی زهان افزود: همه مدیران دستگاه‌های اجرایی قدر فرصت‌ها را در راستای خدمت بهتر و بیشتر به مردم بدانند و تلاش ما در دستگاه‌ قضایی این است که از مدیران خطر پذیر حمایت کنیم.

وی عنوان کرد: بارها در بررسی پرونده‌های مختلف از مدیران خطر پذیر استان حمایت کردیم زیرا معتقدیم که باید این گونه مدیران را در استان پرورش دهیم تا بتوانند با تخصصی که دارند استان و کشور را به خوبی اداره کنند.

دادستان بیرجند گفت: انجام هیچ کاری نشدنی نیست، هرکاری که با توکل بر خداوند متعال، هدف گذاری و تلاش جهادی دنبال شود، یقینا به نتیجه می‌رسد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ براساس اعلام مسئولان متولی آمار تصادفات فوتی و جرحی استان بالاتر از میانگین کشوری بود اضافه کرد: تعداد کشته‌های ترافیکی ۳۹۷ نفر در سال ۱۴۰۱ بود که با تدبیر و مدیریت خوب در تعطیلات امسال تعداد تصادفات جرحی و فوتی استان ۵۳ درصد کاهش یافت.

حجت الاسلام نسایی ‌زهان گفت: وضعیت تعداد پرونده‌ها در دستگاه قضایی خراسان جنوبی خوب است و در هیچ شعبه‌ای پرونده نامتعارف یعنی بالای ۱۵۰ پرونده نداریم، سال قبل ۶۱ هزار پرونده در دستگاه قضا تشکیل و بیش از ۶۱ هزار پرونده مختومه شد که بخشی متعلق به سال قبل‌تر بود.

وی با بیان اینکه تمامی امکانات در کشور به واسطه تلاش جهادی مدیران فراهم شده‌ است افزود: به برکت تلاش شما مدیران، خراسان جنوبی در زمینه مشارکت در انتخابات توانست رتبه دوم کشور را کسب کند مچنین در روز قدس امسال حدود ۹۰ درصد حضور مردم در میدان دفاع از مردم مظلوم فلسطین پررنگتر شد.

تامین پنج درصد از برق ادارات استان با انرژی تجدیدپذیر

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی هم گفت: همه دستگاه‌های اجرایی براساس موضوع ماده (۵) قانون خدمات کشوری از ابتدای سال ۱۴۰۳ موظفند پنج درصد از برق مصرفی خود را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک، تامین کنند.

ناصر ناصری افزود: این میزان باید در مدت چهار سال تا ۲۰ درصد (سالانه پنج واحد درصد) افزایش یابد.

وی ضمن قدردانی از اقدام نیروهای مسلح در پاسخ مشروع به اقدامات جنایتکار اسرائیل بیان کرد: این عملیات براساس وعده مقام معظم رهبری و در راستای تنبیه و انتقام سخت از رژیم منحوس صهیونیستی در قالب یک عملیات تاریخی و با پرتاب ده‌ها پهپاد و موشک از درون خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران رقم خورد.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: پرتاب ده‌ها موشک به سمت پایگاه‌ و فرودگاه‌ نظامی اسرائیل نشان داد که گنبد آهنین این رژیم پلید در برابر اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گنبد پوشالی بیش نیست.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha