عملیات وعده صادق باعث قوت قلب جهان اسلام شد

بیرجند - ایرنا - کارشناس مسائل مذهبی گفت: پاسخ مشروع ایران به اسرائیل باعث قوت قلب جهان اسلام شد و اکنون هر آزادی‌خواه و مسلمانی که دل در گرو آزادی قدس شریف دارد با ما همراه است.

حجت‌الاسلام علی محقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اقدام تنبیهی سپاه علیه رژیم غاصب صهیونیستی در طول تاریخ تشکیل این رژیم بی سابقه بود و امروز جهان اسلام از نیروهای نظامی ایران با افتخار یاد می‌کنند.

وی اظهار کرد: در حافظه تاریخی ما از اشغال فلسطین ۷۵ سال می‌گذرد در حالیکه از سال ۱۲۹۶ شمسی یعنی ۱۰۶ سال پیش بیت‌المقدس به اشغال انگلیس درآمد.

کارشناس مسائل مذهبی بیان کرد: در طول این مدت برخی از علمای فلسطینی دست به مبارزات زدند اما هیچکدام تاثیری در توقف خوی وحشی‌گری و درنده خویی اسرائیل نداشت همچنین جنگ ۶ روزه سال ۱۹۶۷ بین اسرائیل و کشورهای عربی با پیروزی اسرائیل به پایان رسید و سبب شد به این توهم برسند که کانون قدرت نظامی منطقه رژیم صهیونیستی و اسرائیل است.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی و حضور مستشاران سپاه در سوریه و لبنان، موازنه تغییر کرد و گروه‌های مقاومت شیعی با پرچم اسلام گرایی قد علم کردند، تناسب پیروزی‌های جهاد اسلامی و حماس در فلسطین و غزه به وجود آورند چشمگیر بود اما از لحاظ نظامی آنچنان فتوحی اتفاق نیفتاد.

حجت‌الاسلام محقی افزود: بعد از جنگ چهار کشور عربی اردن، سوریه، مصر و عراق با اسرائیل، حمله اخیر جمهوری اسلامی با عنوان دولت مستقر و حاکمیت مورد تایید مردم و نظام جهانی، نقش بی بدیلی از مدل حاکمیت جمهوری اسلامی در منطقه بود که در بیش از ۴۰ سال گذشته از جنگ ۶ روزه، هیچ کشوری جرات نداشت رو به روی این رژیم بایستد و به آنها ضربه بزند.

وی با بیان اینکه عملیات وعده صادق برای رژیم صهیونیست بهت آور بود تصریح کرد: این اقدام حرکت بی بدیلی در تاریخ منطقه و غرب آسیا بود چون بارو نمی‌کردند جمهوری اسلامی این ظرفیت را ندارد.

کارشناس مسائل مذهبی عنوان کرد: انفعال دستگاه‌های بین المللی از جمله سازمان ملل در برابر اسرائیل محدود به امسال نیست بلکه در ۷۵ سال گذشته این انفعال را در برابر اقدامات نامشروع به واسطه حمایت و پشتیبانی کشورهای اروپایی به خصوص آمریکا دیده‌ایم موضوعی که دبیران کل سابق سازمان ملل نیز اذعان کردند.

وی تصریح کرد: نقش پاسخ مشروع ایران به اسرائیل در ارتقای بازدارندگی جمهوری اسلامی خیلی تاثیرگذار خواهد بود چون آنچه امروز در سطح بین الملل شاهد محکوم کردن رژیم صهیونیستی در شهادت بیش از ۳۳ هزار نفر در غزه هستیم.

حجت‌الاسلام محقی افزود: در حوزه امنیت ملی و پیشگیری از تحرکات صهیونیست در خصوص تمامیت ارضی، عملیات وعده صادق گوشه‌ای از توانمندی‌های جمهوری اسلامی بود که کشورهای دیگر سال‌ها تصور می‌کردند سطح بازدارندگی ایران پوشالی و فوتوشاپ بوده و آن را به رسمیت نمی‌شناختند.

وی بیان کرد: عملیات اخیر به کشورهای غرب آسیا و حاشیه خلیج فارس فهماند که موازنه قدرت امروز در منطقه به نفع ایران بوده و مهره کلیدی، شاهراه اصلی و قدرت اول منطقه نه رژیم صهیونیستی و نه کشورهای غربی بلکه جمهوری اسلامی است چون به پیشرفت علمی خود در کشور تکیه کرده است.

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به عبور موشک‌های ایران از پدافند چند لایه آمریکا و اسرائیل با عنوان گنبد آهنین تصریح کرد: سطح معادله قدرت ایران سطح دهه ۶۰ نیست اما عزم جمهوری اسلامی همان عزم دهه اول انقلاب است.

وی با بیان اینکه خط مشی منطقه جمهوری اسلامی عوض شده است عنوان کرد: همیشه در فضای سیاسی از صبر استراتژیک ایران تعریف می‌کردند اما این پیام هشدارآمیزی بود که اگر به خاک جمهوری اسلامی از هر جایی تجاوز شود با کسی تعارف نخواهیم کرد.

حجت‌الاسلام محقی یادآور شد: امروز شروع عصر گذار از دوران بازدارندگی به تهاجمی است و ایران این بستر را دارد که اگر قرار باشد امنیت ملی جمهوری اسلامی یا محور مقاومت به خطر بیافتد به صورت تهاجمی ورود کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha