عملیات وعده صادق قدرت دفاعی ایران را ثابت کرد

بیرجند - ایرنا - کارشناس مسائل سیاسی گفت: عملیات "وعده صادق" قدرت دفاعی ایران را ثابت کرد و نشان داد در منطقه قدرت اول هستیم و کشورهای مختلف هم به این موضوع اعتراف کردند.

مهدی مزگی‌نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به خطای رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق افزود: خطای رژیم صهیونیستی این دفعه خطای دیپلماتیک بود و باید جواب خطای اسرائیل داده می‌شد تا دوباره دست به جنایت نزده و جری نشود و ابهتی که در صحنه جهانی برای خود کسب کرده بود هم شکسته شود.

وی ادامه داد: کنسولگری کشور ایران در سوریه بنابر قوانین بین‌المللی جزو خاک ما محسوب می‌شود و بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد حق دفاع برای طرف مقابل محفوظ گذاشته است یعنی می‌تواند کشور مقابل دفاع کند.

وی با اشاره به اهمیت پاسخ مشروع ایران به اسرائیل اظهار کرد: با توجه به جنایات رژیم صهیونیستی و شهادت عده‌ای زیادی از مردم غزه و همینطور حملاتی مشابه کنسولگری ایران در دمشق، فضایی در دنیا ایجاد شده بود که رژیم صهیونیستی هر کار بخواهد انجام می‌دهد و کسی جلودار او نیست.

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: با توجه به صحبت‌های مقام معظم رهبری در روز عید سعید فطر که فرمودند «رژیم خبیث اشتباه کرد و باید تنبیه بشود و تنبیه خواهد شد» نیروهای مسلح بنا بر وظایفی که داشتند این اقدام را در این شرایط انجام دادند.

وی افزود: این اقدام تنبیه‌گونه سپاه باعث شد کشورهای منطقه این احساس را لمس کنند که اگر بیش از حد بخواهند پشت رژیم صهیونیستی ایستاده یا از او حمایت کنند ممکن است آسیب ببینند و منافع آنها دچار لرزش و آسیب شود.

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: بر همین اساس ثابت شد که اگر جمهوری اسلامی در منطقه حضور دارد و گهگاهی هم مسالمت آمیز برخورد می‌کند نشانه ضعف این کشور نیست بلکه نشانه خویشتن‌داری ما در مقابل خیلی از شرایط بوده و به دنبال نجات ملت‌ها هستیم.

وی افزود: از طرفی هم با این حرکت ثابت شد در منطقه قدرت یکم هستیم و کشورهای مختلف دارند به این موضوع اعتراف می‌کنند، گرچه برخی در تلاشند خود را در حد جامعه جهانی رقم بزنند اما امروز ثابت شده اینگونه نیست.

مزگی‌نژاد گفت: این اقدام باعث می‌شود کشورهای فوق در تحرکات و تلاش‌هایی که در آینده می‌خواهند در منطقه انجام دهند قدرت جمهوری اسلامی را نادیده نگیرند که طبیعتا در مقابل قدرت جمهوری اسلامی عقب نشینی‌هایی خواهند کرد.

وی افزود: این اقدام بدون شک هم به نفع منافع ملی ما و منطقه بوده و هم اینکه در آینده خیلی وارد خطوط قرمزی که برای خود طراحی و به آنها هم اعلام کرده‌ایم نخواهند شد که این تاثیر و تلنگر مهمی در عرصه امنیت ما خواهد داشت.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: ضمن اینکه در داخل کشور نیز امیدواری‌های فراوانی بین ملت رشد خواهد کرد که می‌تواند به ارتقای امنیت ملی کمک شایانی کند.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها در سال‌های گذشته در منطقه و کشورهای اطراف ما از جمله بحرین، امارات، عربستان سعودی، کویت، ترکیه، قزاقستان، پاکستان و افغانستان پایگاه‌ها و فضاهای نظامی متعددی دایر کرده‌اند که از جمله این پایگاه مهم پایگاه نِواتیم رژیم صهیونیستی بود که توسط آمریکایی‌ها طراحی و ساخت و ساز شده است.

مزگی‌نژاد افزود: ادعا داشتند پایگاه‌های قوی دارند و اگر جمهوری اسلامی اقدامی انجام دهد جواب خواهند داد، یکی از مسائل مهمتر اینکه حمله‌ای که به سفارت ایران در سوریه شد توسط هواپیماهای اف ۳۵ رژیم صهیونیستی از همین پایگاه‌ بود که به آن افتخار کرده و می‌بالیدند اما ابهت این پایگاه فرو پاشید.

وی اضافه کرد: با طراحی و برخورد موشکی که با این پایگاه انجام شد تجهیزات ناوبری، باند، برج مراقبت، تجهیزات الکترونیکی و امکانات آن از بین رفت و رئیس ستاد ارتش آنها اعلام کرد این پایگاه از مدار خارج و ناکارآمد شده است.

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: این موضوع باعث شد آمریکا این اخطار را دریافت کند که اگر بخواهند از پایگاه‌های خود علیه ما استفاده کنند یا کشورهای منطقه بخواهند به دشمن راه بدهند که به کشور ما آسیب برسد همین سرنوشت را خواهند داشت.

وی یادآور شد: این برای دنیا در ارزیابی‌های نظامی آینده آنها بسیار مهم است که می‌توانیم به راحتی با پرواز پهپادها و موشک‌های خودمان بر فراز پایگاه‌های و منافع نظامی آنها ضربه خود را بزنیم.

مزگی‌نژاد گفت: آنها برای خودشان چهار لایه امنیتی از جمله داوود، گنبد آهنین، پیکان و جنگنده‌های رهگیر تعریف کرده بودند که فکر می‌کنم بیشتر روی کاغذ باشد تا روی زمین، اما موشک‌های ایران از همه این لایه‌ها عبور کرده و به اهداف خود رسیدند.

وی افزود: این نشان می‌دهد یا در خصوص لایه‌های دروغ می‌گویند یا اینکه لایه‌های آنقدر ضعیف بوده که قادر به مبارزه با تهاجم موشک‌ها نیست و باید در لایه‌های پدافندی خود تجدیدنظر کنند.

کارشناس سیاسی گفت: به جامعه جهانی، دنیا، خودشان و ما ثابت شد می‌توان از این لایه‌های به راحتی عبور کرد به شرط اینکه تدابیر، طرح‌ها، نقشه‌ها و وسایل بر اساس تدابیر نظامی شکل بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه این اقدام به هیچ عنوان قدرت تهاجمی نبود بیان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند این اقدام در حد تنبیه یا سیلی بود و راهبرد جدید منطقه این است اگر رژیم صهیونیستی بخواهد در آینده چنین تحرکاتی انجام دهد دوباره برخورد خواهیم کرد و برخورد هم سخت‌تر خواهد بود.

مزگی‌نژاد اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران قصد تهاجم همه جانبه و درگیری مستقیم نداشته و خواهان صلح و آرامش در منطقه است و مرزهای کشور را به رسمیت می‌شناسیم مگر کشوری مانند رژیم صهیونیستی که غاصب بوده و باید فکری به حال اوضاع و شرایطش کند.

وی تاکید کرد: حرکت ما تهاجمی نیست بلکه تدافعی است و بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد حق دفاع برای تجاوز به کشور برای ما محفوظ است.

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: بعد از تهاجم، دشمن یک فضای رسانه‌ای ایجاد کرده که می‌خواهد عملیات روانی انجام دهد لذا با دروغ‌پراکنی با مراجعه به آرشیوهای خود در تلاش است تا بگوید ضربه سنگینی نبود و رژیم صهیونیستی خیلی آسیب ندید در حالیکه ملت خوشحال شده و جشن گرفتند.

وی تاکید کرد: در چنین فضایی رسانه‌ها و تریبون‌دارها و کسانی که می‌خواهند از این مسیر پاسداری کنند حواسشان باشد اسیر عملیات روانی دشمن نشوند و اهمیت، شرایط و فضای این موضوع را به نحو بسیار خوب، دقیق و مستند برای ملت تبیین کنند تا با شکل‌گیری جهاد تبیین مدنظر معظم‌له، دیگر دشمنان به فکر آسیب رساندن به منافع ما نباشند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha