۱۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۳۵
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85430007
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جمع‌آوری ۹۰ معتاد متجاهر /دستگیری سارق موتورسیکلت در شهرری

شهرری - ایرنا - جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری از اجرای طرح امنیت محله محور پلیس و پاک سازی نقاط جرم خیز، خبر داد و گفت: ۹۰ معتاد متجاهر جمع‌آوری در این طرح شدند.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس ری، سرهنگ سید رضا عمادالدینی روز جمعه در تشریح این خبر اظهار داشت: از آن جایی که یکی از دغدغه ها و مطالبات مردمی در حوزه امنیت اجتماعی، جمع آوری معتادان متجاهر و پاکسازی اماکن عمومی و تفرجگاه ها و بوستان ها از وجود این دسته از افراد است، طرح امنیت محله محور با کارشناسی و احصاء مناطق جرم خیز، و با بهره گیری از توان پلیس در این شهرستان به مرحله اجرا گذاشته شد.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان و با همکاری کلانتری ها و هماهنگی مقام قضائی ضمن تشکیل تیم های عملیاتی با ورود به بوستان ها و تفرجگاه ها ۹۰ نفر از معتادان متجاهر را جمع آوری و به مراکز ترک اعتیاد و بازپروری معرفی کردند.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری خاطرنشان کرد: اعتیاد در بسیاری از جرائم و آسیب ها از جمله وقوع سرقت و نابسامانی خانواده نقش داشته، لذا لازم است به این نکته توجه کنیم که وجود پاتوق معتادان یا خرده فروشان در محله ای که در آن زندگی می کنیم تهدیدی جدی برای امنیت و سلامت فردی و اجتماعی به ویژه جوانان عزیز بوده و نباید به آن بی تفاوت باشیم، شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری سارق موتورسیکلت در ری
جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری از دستگیری سارق موتورسیکلت با پنج فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

جمع‌آوری ۹۰ معتاد متجاهر /دستگیری سارق موتورسیکلت در شهرری

سرهنگ سید رضا عمادالدینی گفت: ماموران کلانتری ۱۷۳ امین آباد ، حین گشت زنی به یک دستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک با یک سرنشین مشکوک شدند.

وی خاطرنشان کرد: ماموران بلافاصله برای بررسی موضوع وارد عمل شده و به راکب آن دستور توقف دادند، اما متهم بدون توجه به اخطار پلیس همچنان به فرار خود ادامه می داد که طی مسیر کوتاهی ماموران موفق شدند موتورسیکلت را متوقف و متهم را که قصد داشت به صورت پیاده فرار کند ، دستگیر کردند.

سرهنگ عمادالدینی یادآور شد: ماموران پس از بررسی ارکان موتورسیکلت و استعلام از مرکز پیام متوجه شدند موتورسیکلت از یکی از شهرستان های همجوار به سرقت رفته است که در بازرسی از متهم، تعدادی آلات و ادوات سرقت کشف شد.

این مسئول تصریح کرد: متهم دستگیری شده ،به کلانتری انتقال و در بازجویی های پلیسی به پنج فقره سرقت موتورسیکلت اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان ری یادآور شد: با شناسایی مال باختگان و دعوت از آنها، تحقیقات تکمیلی انجام و پرونده به همراه شکات و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

دستگیری عاملان درگیری و تخریب خودرو شهروندان در ری
جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری از دستگیری عوامل نزاع دسته جمعی و تخریب خودرو پارک شده شهروندان در شهرری، خبر داد.

عمادالدینی اظهار داشت: در پی تماس تلفی تعدادی از شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تخریب خودرو هایشان توسط افرادی ناشناس در محله حمزه آباد شهرری ، موضوع بصورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس اطلاعات شهرستان با حضور در محل ضمن اخذ گزارش و مستندات تخریب تعدادی خودرو از شهروندان، تحقیقات اولیه را جهت شناسائی عاملان این حرکت غیرقانونی آغاز و با انجام اقدامات فنی و رصد اطلاعاتی، سرنخ‌هایی از هویت این افراد بدست آوردند.
سرهنگ عمادالدینی تصریح کرد: پس از تحقیقات گسترده، تیم عملیات پلیس اطلاعات شهرستان ری عاملان درگیری و تخریب خودروها را شناسائی و در چند عملیات غافلگیرانه چهار متهم دستگیر و به مقر پلیس اطلاعات منتقل شدند.

این مسئول اضافه کرد: متهمان دستگیر شده که از اراذل و اوباش نوظهور بودند به جرم خود اعتراف ، که پرونده مقدماتی در این خصوص تشکیل و متهمان جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

سرهنگ عمادالدینی با اشاره به اینکه تمامی اعضای باند این اقدام جنون آمیز در کمتر از ۲۴ ساعت توسط پلیس دستگیر شده اند، خطاب به شهروندان خاطرنشان کرد: پلیس همواره حافظ جان و مال شهروندان بوده و با تمام توان و اقتدار کامل و در چهارچوب قانون اجازه جولان به مجرمان و قانون گریزان نخواهد داد تا این احساس امنیت در جامعه که حاصل خون شهدا بوده خدشه دار گردد و از شهروندان نیز انتظار است با گزارش سریع اقدامات غیر قانونی و موارد مشکوک، پلیس را در ارتقای احساس امنیت اجتماعی یاری رسانند.
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha