۸ فروردین ۱۴۰۳، ۲۳:۲۱
کد خبرنگار: 1291
کد خبر: 85429047
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جشن ویژه نوروز و برپایی نوروزگاه در چهارمحال و بختیاری برگزار شد

شهرکرد- ایرنا- جشن ویژه نوروز و برپایی نوروزگاه عصر چهارشنبه در قلعه چالشتر شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‍دستی چهارمحال و بختیاری شامگاه چهارشنبه در آیین نوروز و برپایی نوروزگاه در مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه چالشتر شهرکرد گفت: این برنامه با حضور مردم مناطق مختلف استان، مسافران و گردشگرانی از استان‌های مختلف کشور در این مجموعه تاریخی و فرهنگی برگزار شد.

قدرت‌الله ولی‌زاده تاکید کرد: در این آیین موسیقی بختیاری، قشقایی و مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری برای شرکت‌کنندگان اجرا شد.

وی افزود: در جشن آیین نوروز و برپایی نوروزگاه چهارمحال و بختیاری آیین‌های دستمال‌بازی، موسیقی محلی استان و برنامه‌های طنز کودکان و بزرگسالان برای مردم، مسافران و گردشگران نوروزی اجرا شد.

ولی‌زاده تصریح کرد: برگزاری آیین‌های نوروزی به‌منظور گرامی‌داشت نوروز باستان و ارتقای روحیه شادابی مردم، مسافران و گردشگران نوروزی برگزار شد.

آئین نوروز و برپایی نوروزگاه در چهارمحال و بختیاری برگزار شد

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون سه هزار و ۵۶۱ تخت در هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مجتمع‌های گردشگری، خانه‌های مسافر، مهمانپذیرها، بوم‌گردی‌ها و سایر مراکز گردشگری زیرمجموعه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری برای خدمات‌رسانی و اقامت مسافران و گردشگران نوروزی پیش‌بینی و آماده است.

خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی در قالب ستاد اجرایی ساماندهی و ارتقای خدمات سفر از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۲۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ است.
مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه چالشتر به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مکان‌های گردشگری تاریخی

چهارمحال و بختیاری با ۲ عمارت جداگانه قاجاری و ۶ موزه در نوروز میزبانی گردشگرانی از نقاط مختلف کشور است.

مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه چالشتر به‌عنوان نمادی از تلفیق معماری ایرانی اروپایی با هنر حجاری (سنگ‌تراشی) بوده که سال ۱۳۲۳ هجری قمری برابر با ۱۲۸۰ هجری خورشیدی در چالشتر و در زمینی به وسعت هشت هزار متر مربع با زیربنای سه هزار مترمربع احداث شده است.
معماری این بنا تلفیقی از معماری‌های مربوط به دوران قاجار آمیخته با معماری اروپایی است که در آن ۴۰ ستون ایستاده از جنس سنگ و نقش‌برجسته‌هایی با هنر حجاری (سنگ‌تراشی) با طرح‌های متفاوت وجود دارد.

قلعه چالشتر مربوط به دوره قاجاریه ۲۷ مردادماه ۱۳۷۷ با شماره ۲۱۰۱ و همچنین ۲۰ آذرماه ۱۳۷۹ با شماره ۲۹۲۴ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

چالشتر یکی از محله‌های شهرکرد در غرب مرکز چهارمحال و بختیاری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha