۳۰۰ واحد تولیدی آذربایجان‌غربی در دولت سیزدهم احیا شد

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون از ۳۰۰ واحد تولیدی در قالب کارگروه رفع موانع تولید و یکشنبه‌های حمایت از تولید در استان احیا شده است.

محمدصادق معتمدیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روز گذشته ۱۰۷مین بازدید یکشنبه‌های حمایت از تولید این استان در دولت سیزدهم ثبت شد که در آن حدود ۲۵۰ کارخانه و واحد تولیدی مورد بازدید قرار گرفته و موانع آنها برای ادامه کار مورد بررسی تیم اقتصادی قرار گرفت.

وی افزود: با احصا مصوبات دولت سیزدهم در حمایت از واحدهای تولیدی آذربایجان‌غربی و در مسیر مانع زدایی آنها، ۸۸ درصد مصوبات در ‌این زمینه اجرایی شده است.

معتمدیان با تاکید بر لزوم احیا واحدهای راکد در دولت سیزدهم اظهار کرد: حدود ۳۰۰ واحد تولیدی راکد در دولت سیزدهم به چرخه تولید بارگشته است که نشان از عزم جدی این دولت درحمایت از واحدهای تولیدی است.

وی با اشاره به عنوان سال جدید از سمت مقام معظم رهبری یادآور شد: برای دومین بار است که عنوان سال پس از چهار سال مجدد در خصوص اقتصاد و تولید، نامگذاری می‌شود که نشان از اهمیت اقتصاد جامعه و تفکر اقتصادی مردم است .

معتمدیان اضافه کرد: سال «جهش تولید با مشارکت مردمی» را باید در تفاوت قید «مشارکت مردم» تمرکز کرد که نشان از الزامات حضور مردم در بحث جهش تولید است که با توجه به شرایط اقتصادی کشور در دوره تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران و علیه اقتصاد ایران نیاز به افزایش تولید و جهش تولید است.

وی با بیان اینکه این شعار کاربردی و استراتژیک مقام معظم رهبری برای سال ۱۴۰۳ دغدغه ملی و مردمی است افزود: نیاز تحقق شعار سال نگاه تکلیفی در همه ارکان حاکمیت به ویژه دولت است و بخشی از کارها در سطح کلان و در بحث سیاست‌های کلان اقتصادی است که تثبیت نرخ ارز، ثبات اقتصادی و امنیت سرمایه گذاری از جمله مباحث کلان در دولت سیزدهم از جمهوری اسلامی ایران است.

۲۵۰ واحد تولیدی آذربایجان‌غربی در دولت سیزدهم احیا شد

معتمدیان اضافه کرد: در واقع زمینه مشارکت مردم در حوزه اقتصادی یکی از واژه‌های اقتصاد امسال است که باید ضمن فراهم کردن آن، از سرمایه گذاران گذشته نیز حمایت شود.

وی با بیان اینکه برخی پروژه‌های بخش خصوصی از سال‌های پیشین هنوز احیا نشده است افزود: برخی پروژه‌های بخش خصوصی و واحدهای تولیدی نتوانستند پروژه‌ها و طرح‌های خودشان را به اتمام برسانند که امسال باید توجه ویژه‌ای به آنها داشت.

استاندار آذربایجان‌غربی افزود: احیا حدود ۳۰۰ واحد تولیدی راکد در این استان نیز از سیاست‌های کلی دولت سیزدهم بود که امسال باید با روند جدی‌تری دنبال شود.

معتمدیان با اشاره به روند جذب سرمایه‌گذاری یادآور شد: امسال همایش‌های متعددی را برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری در آذربایجان غربی پیش‌بینی کردیم که در تهران و در کشور ترکیه برای جذب سرمایه گذاران ایرانی و خارجی که قصد سرمایه گذاری این استان را دارند برگزار شود.

وی ابراز امیدواریم کرد: امسال شاهد جذب سرمایه‌گذاران بیشتری در سطح آذربایجان‌غربی در موضوع پیشران‌های اقتصادی چون بخش صنعت، معدن، کشاورزی، فرآوری محصولات کشاورزی و گردشگری باشیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha