یکشنبه‌های حمایت از تولید آذربایجان‌غربی به ایستگاه ۱۰۷ رسید

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان غربی امروز به همراه تیم کارشناسان اقتصادی خود ۱۰۷مین بازدید از واحدهای تولیدی در قالب یکشنبه‌های حمایت از تولید را اجرا کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تیم اقتصادی استانداری آذربایجان‌غربی روز یکشنبه با حضور در ۲ واحد تولیدی ارومیه در جاده سلماس، سال ۱۴۰۳ را با شعار «جهش تولید با مشارکت مردمی» را به صورت عملیاتی آغاز کردند.

واحد تولیدی خشکبار مغز سبز آسیا که با محوریت عمل آوری و حفاظت از فساد میوه، سبزیجات و نباتات با تمام توان کار خود را در بازه واحد تولیدی در جاده سلماس و شهرک صنعتی شماره سه می‌خواهد آغاز کند و ساخت این مجموعه نیاز به توجه دولت سیزدهم دارد.

این واحد تولیدی با سرمایه اولیه ۶۰۲ میلیارد ریال می‌خواهد به زودی، محصولات تولیدی خود را به بازار عرضه کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌غربی در حاشیه این بازدید به ایرنا گفت: با توجه به افزایش قیمت‌ها، میزان سرمایه گذاری این واحد تولیدی برای ساخت این مجموعه به یک هزار میلیارد ریال رسیده است و اکنون از پیشرفت ۸۴ درصدی برخورد است.

جواد کرمی افزود: انواع پوره میوه و سبزیجات، رب گوجه فرنگی، رب انار، شیره خرما، انواع کنسانتره میوه تازه مرکبات و غیر مرکبات و همچنین انواع شیره میوه‌ها در این واحد تولیدی به بازار عرضه خواهد شد.

وی در خصوص کمک دولت سیزدهم به این واحد تولیدی گفت: این واحد تولیدی درخواست تسهیلات سرمایه ثابت و تسهیلات سرمایه در گردش دارد که در کارگروه اقتصادی پس از جمع بندی، مصوبات لازم در این خصوص برای کمک به این واحد تولید تصویب می‌شود.

کرمی اضافه کرد: امیدواریم با افتتاح این پروژه حدود ۹۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شوند.

دومین مجموعه‌ای که تیم اقتصادی استانداری آذربایجان‌غربی به بازدید آن رفت کارخانه اروم شیشه ساچی بود که کارگران در حال کار برای ساخت ساختمان‌های آن بودند و اتفاقا مدیران این مجموعه از استاندار آذربایجان‌غربی گلایه کردند که چرا برای کلنگ زنی به این واحد نیامدند.

یکشنبه حمایت از تولید آذربایجان‌غربی به ایستگاه ۱۰۷ رسید

محمدصادق معتمدیان نیز در پاسخ به مدیران این مجموعه گفت: پیگیر روند ساخت این پروژه هستم و اتفاقا برای کلنگ زنی نیامدم چون کارهای ساخت این پروژه نباید زمین بماند اما زمان افتتاح این پروژه را اگر در همین سال جاری باشد برای افتتاح خواهم آمد.

مدیران مجموعه نیز با استقبال از استاندار آذربایجان‌غربی از روند ساخت و پیشرفت پروژه گزارش ارایه کردند.

مجموعه اروم شیشه نساجی با محوریت ساخت شیشه و محصولات شیشه‌ای می‌خواهد با حجم تولید انبوه خود حرفی برای گفتن در منطقه داشته باشد.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری به ایرنا گفت: با شروع به کار این پروژه قرار است حدود ۵۰۰ نفر مشغول به کار شوند.

حسن حیدری افزود: این واحد تولیدی با چهل هزار میلیارد ریال یکی از بزرگترین پروژه‌های استانی به شما می‌رود که تاکنون بیش از ۲۵ هزار میلیارد ریال نیز صرف این واحد تولیدی شده است.

وی با اشاره به محصولات این واحد تولیدی گفت: شیشه فلوت، شیشه‌های رفلکس، شیشه نشکن ساختمانی آب دیده، آیینه‌هایشیشه‌ای تخت تک جهته و انواع شیشه‌های تزیینی و دکوراتیو از طریق این واحد تولیدی با حجم ۳۰۰ هزار تن به بازار عرضه خواهد شد.

یکشنبه حمایت از تولید آذربایجان‌غربی به ایستگاه ۱۰۷ رسید

مدیرعامل مجموعه تولیدی اروم شیشه نساجی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر روند پیشرفت پروژه در حال ساخت این واحد تولیدی گفت: در صورت حمایت استاندار آذربایجان‌غربی که امروز با حضور خود نشان از یاری وی در به اتمام رساندن این پروژه است تلاش خواهیم نمود تا در هفته دولت به مرحله افتتاح برسانیم.

احمد رنجبری با اشاره به واحد تولیدی دیگر این مجموعه گفت: واحد تولیدی دانه بندی و فرآوری اروم شیشه ساچی از معدن دیگر زیر مجموعه این مجموعه تولیدی از که در منطقه رشکان قرار دارد.

وی افزود: این واحد تولیدی نیز با پنج هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در حال ساخت است و به زودی نیز شاهد اتمام آن خواهیم بود.

وی با اشاره به میزان اشتغال آن گفت: با افتتاح این واحد تولیدی قرار است ۱۰۰ نفر نیز به صورت مستقیم در آن مجموعه مشغول به کار شوند.

یکشنبه حمایت از تولید آذربایجان‌غربی به ایستگاه ۱۰۷ رسید

با بازدید امروز استاندار آذربایجان‌غربی از واحدهای تولیدی، ۱۰۷مین بازدید یکشنبه‌های حمایت از تولید این استان در دولت سیزدهم ثبت شد که در آن حدود ۲۵۰ کارخانه و واحد تولیدی مورد بازدید قرار گرفته و موانع آنها برای ادامه کار مورد بررسی تیم اقتصادی قرار گرفت.

به گفته استاندار آذربایجان‌غربی بیش از ۸۸ درصد مصوبات یکشنبه‌های حمایت از تولید تاکنون اجرایی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha