نظارت روزانه ۸۴ گروه دامپزشکی بر مواد غذایی دامی مازندران

ساری- ایرنا-مدیرکل دامپزشکی مازندران از اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت های بهداشتی دامپزشکی ویژه ایام نوروزی و ماه مبارک رمضان با اعزام ۸۴ گروه به صورت روزانه خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دامپزشکی مازندران، حمزه آقا پور کاظمی روز شنبه گفت: در این طرح ۸۴ گروه به مدت یک ماه از تمامی مراکز، تولید، نگهداری و توزیع فرآورده‌های خام دامی استان بازدید می کنند.

وی ادامه داد: چهار گروه نظارتی و ۸۰ گروه بازرسی شهرستانی به صورت روزانه در اجرای این طرح شرکت می کنند که در این بین ۴۲ گروه به صورت ثابت و ۴۲ گروه به صورت سیار آماده خدمت به مردم عزیز استان هستند.

سرپرست اداره کل دامپزشکی مازندران با اشاره به اینکه سلامتی مردم و تامین غذای سالم از خطوط قرمز و وظیفه اصلی سازمانی است، تاکید کرد: در اجرای بازرسین اداره کل و شهرستانی با دقت نظر و حساسیت بالا کار خود را انجام می دهند و با کوچکترین اقدام خلافی که مغایر با قانون و دستورالعمل های سازمانی باشد برخورد خواهند کرد.

آقا پور کاظمی تصریح کرد: در این طرح باید تمامی مراکز، تولید، نگهداری و توزیع فرآورده‌های خام دامی، سردخانه‌های مربوطه، کشتارگاه‌های دام و طیور، رستوران‌ها هتل‌ها و مجتمع‌های تفریحی داخل شهری و بین‌راهی، آلاچیق داران و کلیه مراکزی که به نوعی با فرآورده‌های خام دامی خدمات به مسافرین نوروزی می‌دهند و خودروهای ویژه حمل فرآورده‌های خام دامی مورد بازرسی مشترک قرار گیرند.

این مقام مسوول، در پایان با اشاره به موقعیت ویژه استان مازندران به لحاظ توریستی بودن و حضور مسافران در ایام نوروز از شهروندان و مسافران محترم درخواست کرد علاوه بر اینکه فرآورده‌های خام دامی را از مراکز عرضه معتبر و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و هرگونه تخلف در عرضه خام دامی را به سامانه ۱۵۱۲ اطلاع‌رسانی کرده تا در اسرع وقت توسط کارشناسان اداره کل دامپزشکی مورد بررسی قرار گیرد.

طرح تشدید نوروزی و ماه مبارک رمضان برحسب دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور و با توجه به تقارن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان تاپایان ماه مبارک رمضان در ۲ نوبت و کاری از ساعات هشت تا ۱۴ و از ۱۴ تا۲۰ ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha