امام جمعه و استاندار کرمانشاه شهادت طهماسب شاماری جانباز ۷۰ درصد را تسلیت گفتند

کرمانشاه-ایرنا- حبیب الله غفوری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه و محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در پیام مشترکی شهادت جانباز ۷۰ درصد «طهماسب شاماری» را تسلیت گفتند.

به گزارش ایرنا؛ شهید شاماری متولد سال ۱۳۲۹ با عضویت بسیج عشایری در شهریور ماه سال ۱۳۶۰ در مناطق عملیاتی گیلانغرب مورد اصابت ترکش خمپاره دشمن بعثی قرار گرفت و مجروح شد که پس از تحمل ۴۲ سال رنج ناشی از مجروحیت به همرزمان شهیدش پیوست.

متن پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون

خانواده محترم شهید گرانقدر
شهادت پر افتخار جانباز گرانقدر ۷۰ درصد «طهماسب شاماری» که از نمونه های صبر و ایثار و از خود گذشتگی در دفاع از آرمان های نظام مقدس اسلامی بود، مایه سربلندی و افتخار خطه خون رنگ کرمانشاه است.
بی تردید پاداش صبر و فداکاری این شهید والامقام موجب رحمت واسعه الهی و همجواری با اولیاء الهی و شهدای والامقام خواهد بود.
بدینوسیله ضمن تبریک و تسلیت به محضر خانواده محترم این شهید عزیز و مردم شهید پرور استان کرمانشاه و همچنین اهالی دلاور و مقاوم شهرستان گیلانغرب، از خداوند متعال همنشینی با ائمه اطهارعلیهم السلام را برای این شهید بزرگوار مسالت می نماییم.

کرمانشاه ۹ هزار و ۸۰۰ شهید دارد

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در هشت سال دفاع مقدس به صورت مستقیم درگیر جنگ با رژیم بعثی عراق بود.

مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۷۵۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، یکهزار و ۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه نخست زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر پایداری مردم این دیار است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha